2016-09-06, 12:25
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Jag är vansinnigt nervös Har verkligen ingen aning om hur detta kommer gå. Begreppet "all bets are off" passar verkligen i detta sammanhang.

Kanske har att göra med att det är ett helt nytt landslag och en helt ny förbundskapten som gör mig uppspelt.
Detta i kombination med att en förlust idag är mer förståelig än en förlust för ett par månader sedan då allt är så nytt.
Lallaren Hamrén hade flera år på sig att forma en taktik och ett lag, men kom aldrig speciellt långt.
Lite därför man alltid var orolig när Sverige spelade under hans ledarskap då man visste att det bara kunde se ut på två sätt.
Det kunde se OK ut, eller helt katastrofalt.

Vinner Sverige, eller spelar oavgjort är det väldigt bra resultat sett till förutsättningarna.
Förlorar Sverige är det mer väntat då vi har ett nytt landslag som måste spela ihop sig.
Bara vi inte blir överkörda ikväll och jag kan acceptera det mesta.

F.ö väldigt symboliskt om det går bra idag då det var mot just Holland Hamrén tappade sitt självförtroende.

Bärs och luder, Janne bjuder!
Senast redigerad av Signaturum 2016-09-06 kl. 12:29.
Citera
2016-09-06, 13:08
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Kanske har att göra med att det är ett helt nytt landslag och en helt ny förbundskapten som gör mig uppspelt.
Detta i kombination med att en förlust idag är mer förståelig än en förlust för ett par månader sedan då allt är så nytt.
Lallaren Hamrén hade flera år på sig att forma en taktik och ett lag, men kom aldrig speciellt långt.
Lite därför man alltid var orolig när Sverige spelade under hans ledarskap då man visste att det bara kunde se ut på två sätt.
Det kunde se OK ut, eller helt katastrofalt.

Vinner Sverige, eller spelar oavgjort är det väldigt bra resultat sett till förutsättningarna.
Förlorar Sverige är det mer väntat då vi har ett nytt landslag som måste spela ihop sig.
Bara vi inte blir överkörda ikväll och jag kan acceptera det mesta.

F.ö väldigt symboliskt om det går bra idag då det var mot just Holland Hamrén tappade sitt självförtroende.

Bärs och luder, Janne bjuder!

Ska bli mycket intressant att se vad startelvan blir. Tror att han kommer ta in durmaz istället för Rhodén i sista minuten. Den stora frågan blir dock vem som spelar på vänsterkanten, Wendt eller Augustinsson?
Citera
2016-09-06, 13:21
Medlem
von_Ss avatar
Äntligen känner man sig engagerad i landslaget igen. Hamrén var så vidrig att jag inte ens orkade bli förbannad när det gick dåligt, något som väl annars brukar vara 80 procent av tjusningen med att hålla på ett lag.

Oavsett resultat ikväll kommer jag känna att jag verkligen bryr mig och även om det skulle bli med ilska och sorg känns det underbart.

Ska bli intressant att se om världens bäste högerback Wendt är lika bra som ni säger eller om han suger som senast. Förutsättningarna är ju helt klart bättre utan en shinande cp-scarf bakom spakarna.
Citera
2016-09-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Sjukt läge egentligen. Sverige går in i ett nytt kval med en ny tränare och det mest troliga är att Sveriges kvalchanser avgörs direkt i första matchen. I stort sett måste vi vinna ikväll om vi vill till VM.

Har inte varit superengagerad, så varför?

Går som vanligt in med inställningen att det kommer gå åt helvete när Sverige spelar, bra att gardera sig, då blir ett potentiellt magplask mindre upprörande, hade varit kul om det visar sig finnas bra intentioner redan i första matchen dock. I vilket fall som helst så kan det i princip inte bli värre än när Scarfen rodde skeppet.
Citera
2016-09-06, 14:07
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Har inte varit superengagerad, så varför?

Går som vanligt in med inställningen att det kommer gå åt helvete när Sverige spelar, bra att gardera sig, då blir ett potentiellt magplask mindre upprörande, hade varit kul om det visar sig finnas bra intentioner redan i första matchen dock. I vilket fall som helst så kan det i princip inte bli värre än när Scarfen rodde skeppet.

Väldigt tufft läge. Endast vinnaren av gruppen är direktkvalificerade, de bästa grupptvåorna går till play-off. Således är det mot Nederländerna Sverige mest troligt har sin största konkurrent (troligtvis vinner Frankrike gruppen). Och matchen på hemmaplan är naturligtvis där man har bäst inbördes chans.

Mycket tufft läge, är omöjligt att sia eftersom man inte sett laget spela ihop ännu. Som någon sa är förväntningarna ändå låga och det känns svårt att bli besviken.
Citera
2016-09-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Väldigt tufft läge. Endast vinnaren av gruppen är direktkvalificerade, de bästa grupptvåorna går till play-off. Således är det mot Nederländerna Sverige mest troligt har sin största konkurrent (troligtvis vinner Frankrike gruppen). Och matchen på hemmaplan är naturligtvis där man har bäst inbördes chans.

Mycket tufft läge, är omöjligt att sia eftersom man inte sett laget spela ihop ännu. Som någon sa är förväntningarna ändå låga och det känns svårt att bli besviken.

aha ok. Ja det är ju ryggen mot väggen nu då. Hoppas att dom inte blir körda i tvåan.

Med det sagt, så har vi även haft matcher som den sk bragden i Berlin dock, så man kanske inte skall avskriva chanserna till play-off/VM direkt om det blir torsk, mycket kan hända i fotboll.
Citera
2016-09-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Äntligen känner man sig engagerad i landslaget igen. Hamrén var så vidrig att jag inte ens orkade bli förbannad när det gick dåligt, något som väl annars brukar vara 80 procent av tjusningen med att hålla på ett lag.

Oavsett resultat ikväll kommer jag känna att jag verkligen bryr mig och även om det skulle bli med ilska och sorg känns det underbart.

Ska bli intressant att se om världens bäste högerback Wendt är lika bra som ni säger eller om han suger som senast. Förutsättningarna är ju helt klart bättre utan en shinande cp-scarf bakom spakarna.

Oj är han världens bästa högerback? Bäst då att Janne snabbt gör om honom till högerback tamifan...
Citera
2016-09-06, 15:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Oj är han världens bästa högerback? Bäst då att Janne snabbt gör om honom till högerback tamifan...

Haha tänkte uppochner, som idioterna på texttv skriver startelvor. Jag skyller på dem helt enkelt.
Citera
2016-09-06, 15:38
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
aha ok. Ja det är ju ryggen mot väggen nu då. Hoppas att dom inte blir körda i tvåan.

Lite underligt bildspråk. Stannar man med ryggen mot väggen är ju röven skyddad mot övergrepp.
Citera
2016-09-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Tro mig, det kommer bli 4-3-1-2 Milan-style.

En helvit startelva förresten, grymt.
Det måste störa dig att vi har en halvdansk i mål och en halvitalienare på topp
Citera
2016-09-06, 17:09
Medlem
NirvanAs avatar
Blir det nån skillnad med Ekdal ut och Hiljemark in? Hur pass mycket sämre blir det?
Citera
2016-09-06, 17:11
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Nu peppar vi till grabbar!

Lyssna på denna mäktiga rendering av vår kära nationalsång.

http://www.tv4play.se/program/u21-em?video_id=3188994"]http://www.tv4play.se/program/u21-em?video_id=3188994
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in