2016-09-05, 23:55
Medlem
waikikiis avatar
Nyanserat att rata Isaksson för att han inte är Neuer istället för vad han faktiskt bidragit med under många år vilket kan varit den stabilaste pjäs sedan Mellberg.
Citera
2016-09-06, 00:05
Bannlyst
Varför går Olsen före Johnsson tror ni? Kom på mig själv med att ha glömt Andreas Linde, som var fantastisk i OS. Intressant?
Citera
2016-09-06, 00:08
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Nyanserat att rata Isaksson för att han inte är Neuer istället för vad han faktiskt bidragit med under många år vilket kan varit den stabilaste pjäs sedan Mellberg.

Välj dina ord, det är du som är onyanserad. Man kan kritisera delar av Isakssons spel utan att rata honom. Jag tycker han haft en bra landslagskarriär, även om jag tror att Wiland hade varit det bättre valet några år mot slutet av Lagerbäcks/början av Hamréns tid.
Citera
2016-09-06, 00:58
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjnisse
Varför går Olsen före Johnsson tror ni? Kom på mig själv med att ha glömt Andreas Linde, som var fantastisk i OS. Intressant?
Linde bör absolut vara ett framtida namn efter hans exemplariska prestation i OS och borde i mitt tycke gå före Carlgren.
Citera
2016-09-06, 01:23
Medlem
anteri17s avatar
Jag gillar verkligen att balansera upp ett fyrmannamittfält med en egentlig innermittfältare som utgår från en kant. Tumme upp om så blir fallet. Jag har ju propagerat för att Hiljemark skulle kunna haft en sån roll tidigare, men Rohden är en liknande spelartyp.
Citera
2016-09-06, 01:25
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag gillar verkligen att balansera upp ett fyrmannamittfält med en egentlig innermittfältare som utgår från en kant. Tumme upp om så blir fallet. Jag har ju propagerat för att Hiljemark skulle kunna haft en sån roll tidigare, men Rohden är en liknande spelartyp.

Det verkar som det är fallet då Janne A vill ställa om till 3-5-2 i anfallet. Varken Wendt eller Lustig bör hållas tillbaka från att gå på kanterna där de är duktiga. Hellre en Fransson, Rohdén eller Hiljemark som får gå ner då.
Citera
2016-09-06, 08:30
Medlem
Jaxxxs avatar
Sjukt läge egentligen. Sverige går in i ett nytt kval med en ny tränare och det mest troliga är att Sveriges kvalchanser avgörs direkt i första matchen. I stort sett måste vi vinna ikväll om vi vill till VM.
Citera
2016-09-06, 08:37
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Välj dina ord, det är du som är onyanserad. Man kan kritisera delar av Isakssons spel utan att rata honom. Jag tycker han haft en bra landslagskarriär, även om jag tror att Wiland hade varit det bättre valet några år mot slutet av Lagerbäcks/början av Hamréns tid.

Naivt att tro det. Wiland är ju inte bättre än Isaksson på något egentligen. Han har inte exakt fina fötter han heller.

Jag hade gärna haft Mitov som målvakt. Tråkigt att han kände sig mer makadonisk(?) än svensk.
Citera
2016-09-06, 09:06
Avslutad
Tro mig, det kommer bli 4-3-1-2 Milan-style.

En helvit startelva förresten, grymt.
Senast redigerad av Konservburk 2016-09-06 kl. 09:11.
Citera
2016-09-06, 10:22
Medlem
Signaturums avatar
Inte långt kvar nu, gubbar
För en gångs skull på väldigt länge hittar jag inte en klump i bröstet som det brukade vara när Hamrén ledde vårt landslag.
Om det beror på att Janne har skött allting väldigt lugnt och proffsigt, eller något annat vet jag inte.

Oavsett blir det väldigt spännande ikväll.
Detta är en startelva många har skrikit (jag inkluderat) efter under ett bra tag.
Senast redigerad av Signaturum 2016-09-06 kl. 10:24.
Citera
2016-09-06, 10:27
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Inte långt kvar nu, gubbar
För en gångs skull på väldigt länge hittar jag inte en klump i bröstet som det brukade vara när Hamrén ledde vårt landslag.
Om det beror på att Janne har skött allting väldigt lugnt och proffsigt, eller något annat vet jag inte.

Oavsett blir det väldigt spännande ikväll.
Detta är en startelva många har skrikit (jag inkluderat) efter under ett bra tag.

Jag är vansinnigt nervös Har verkligen ingen aning om hur detta kommer gå. Begreppet "all bets are off" passar verkligen i detta sammanhang.
Citera
2016-09-06, 10:29
Medlem
knullklassons avatar
Äntligen ser man fram emot en landskamp, det var fan inte igår... Man har ju knappt brytt sig de senaste åren.

Heja Peking
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in