2017-03-27, 01:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Sverige ska vara glada att de fick 1 pinne mot Holland. Om jag inte missminner mig fick Holland ett helt korrekt mål bortdömt för något som bara domaren såg.
Det var gnäll på målet av någon märklig anledning, solklart korrekt dömt av domaren.
VNL hoppar upp och Dost knuffar honom så han kommer ur balans, det får man inte göra, sedan kanske det var "billigt" och att sådana smällar ges ute på plan men enligt regelboken får du inte knuffas och absolut inte en hoppande spelare.
Citera
2017-03-27, 01:09
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Sverige ska vara glada att de fick 1 pinne mot Holland. Om jag inte missminner mig fick Holland ett helt korrekt mål bortdömt för något som bara domaren såg.
Fel. Knuffen var tydlig på luftburen spelare och målet blev korrekt bortdömt i och med att frisparken var klar - hur subtil än knuffen var.
Citera
2017-03-27, 01:16
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Det var gnäll på målet av någon märklig anledning, solklart korrekt dömt av domaren.
VNL hoppar upp och Dost knuffar honom så han kommer ur balans, det får man inte göra, sedan kanske det var "billigt" och att sådana smällar ges ute på plan men enligt regelboken får du inte knuffas och absolut inte en hoppande spelare.

Jag minns det som att det såg otroligt billigt ut. Någon som kan hitta sekvensen på nätet?
Om jag har fel så tar jag givetvis tillbaks mitt påstående.
Citera
2017-03-27, 01:48
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Jag minns det som att det såg otroligt billigt ut. Någon som kan hitta sekvensen på nätet?
Om jag har fel så tar jag givetvis tillbaks mitt påstående.
https://m.youtube.com/watch?v=X2OlW417vqw
Man får dock ingen bra bild där och ingen repris men jag förstår inte vad Pileby dillar om.
Citera
2017-03-27, 02:14
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
https://m.youtube.com/watch?v=X2OlW417vqw
Man får dock ingen bra bild där och ingen repris men jag förstår inte vad Pileby dillar om.

Svårt och se på den reprisen såklart. Men kan inte påstå att jag blivit övertygad av motsatsen direkt. Tycker den frisparken ser väldigt väldigt billig ut. Kan lika gärna vara VNL som filmar.
Hur ni sedan kan få den till "solklar" kan jag inte riktigt förstå.
Citera
2017-03-27, 03:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Svårt och se på den reprisen såklart. Men kan inte påstå att jag blivit övertygad av motsatsen direkt. Tycker den frisparken ser väldigt väldigt billig ut. Kan lika gärna vara VNL som filmar.

Det var desto fler repriser när matchen spelades, och "solklart" är ett bra ordval.
Citera
2017-03-27, 11:03
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Här är en GIF som visar incidenten rätt tydligt och som visar hur klar frispark det är. Fanns en ännu bättre där man tydligare såg hur långt VNL faktiskt knuffas men jag hittar inte den vinkeln nu.

Att Lindelöf "förstärker"/gestikulerar vilt direkt kan ju tolkas åt båda hållen, men för mig är det verkligen solklart.
Senast redigerad av Marqueso 2017-03-27 kl. 11:05.
Citera
2017-03-27, 11:54
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Här är en GIF som visar incidenten rätt tydligt och som visar hur klar frispark det är. Fanns en ännu bättre där man tydligare såg hur långt VNL faktiskt knuffas men jag hittar inte den vinkeln nu.

Att Lindelöf "förstärker"/gestikulerar vilt direkt kan ju tolkas åt båda hållen, men för mig är det verkligen solklart.

Och Där håller jag med er. Tycker med det är frispark. Starkt av domaren att se.
Ber om ursäkt!
Citera
2017-03-27, 13:50
Medlem
Citat:
Och Där håller jag med er. Tycker med det är frispark. Starkt av domaren att se.
Ber om ursäkt!

Någon som ändrar åsikt och är ödmjuk på flashback? OCH på fotbollsavdelningen?

Vem fan är du!?

EDIT:

Elvan inför imorgon:

http://www.fotbollskanalen.se/sverige/bekraftat-lindelof-kommer-inte-till-spel---har-ar-sveriges-startelva-mot-portug/?utm_source=fotbollskanalen_fb

Här är Sveriges startelva: Karl-Johan Johnsson - Emil Krafth, Andreas Granqivst, Filip Helander, Niklas Hult - Viktor Claesson, Jakob Johansson, Sebastian Larsson, Sam Larsson - Christoffer Nyman, Isaac Kiese Thelin.

---

Jag gillar att man testar 1 av Claesson eller Samba på andra kanten för att se om de funkar. Skulle Claesson funka bra med Sam så kommer han funka med Emil med då de spelar väldigt mycket på samma ytor.

Men Sebbe larsson centralt är lagom skumt.

Ponne kommer in i halvlek för Granqvist.
Senast redigerad av znorlax 2017-03-27 kl. 14:48.
Citera
2017-03-27, 15:10
Medlem
Sodomizer-s avatar
Dåligt att man byter ut hela elvan. Det här var ett bra tillfälle att få matchträning mot kvalificerat motstånd och så slänger han i b-laget.
Citera
2017-03-27, 15:19
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Dåligt att man byter ut hela elvan. Det här var ett bra tillfälle att få matchträning mot kvalificerat motstånd och så slänger han i b-laget.
Varför ska han slänga in A-gänget med bara två dagars vila när det dröjer flera månader till nästa tävlingsmatch? Kvalitén blir lidande, skaderisken ökar och han missar ett tillfälle att se vad det övriga gänget har att erbjuda.
Citera
2017-03-27, 15:23
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Varför ska han slänga in A-gänget med bara två dagars vila när det dröjer flera månader till nästa tävlingsmatch? Kvalitén blir lidande, skaderisken ökar och han missar ett tillfälle att se vad det övriga gänget har att erbjuda.

Vad är det i "Det här var ett bra tillfälle att få matchträning mot kvalificerat motstånd" som är svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in