2016-06-18, 13:31
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/em2016/article23027556.ab

Vad är det för fel på italienarna? Dom anklagar guidetti som filmare när dom själva flög i gräset så fort zlatan nuddade dom.
Citera
2016-06-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Eller så skiter vi kantspelet och spelar 4-3-3 istället? Låt Forsberg, Zlatan och Durmaz bilda anfallstrio och låt Hiljemark, Ekdal och Källström spela tillsammans så slipper vi Sebastian fucking Larsson och Zengin.

Eller 3-5-2.
Fast det blir ju fortfarande ett kantspel med 4-3-3? Larsson ville jag ju få bort och Zengin har jag aldrig föreslagit
Citera
2016-06-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Just i Wendtgate kan jag förstå sopan ändå. Vänsterbacken är ingen rotationposition och med ett idéfattigt lag så är en offensiv och outtröttlig ytterback ett viktigt vapen. Jag har aldrig sett en anledning att peta en i-duglig-form-Olsson just eftersom att han bidrar med offensiv till ett lag som saknar det å det grövsta..

Wendt har ju fått sina chanser under Hamrén och inte alls levererat, vems axlar bär den skulden?
I balansräkningen är Wendt/Olsson +/-= 0 i min bok. Vi hade inte vunnit mer med Wendt.

Jo jag vet, men sådant kan ju ändras, det handlar ju även om mer än bara spelarens kvalitéer på planen, en bra coach är ju även bra på att utnyttja en spelares kvalitéer och få spelaren att funka i laget.
Citera
2016-06-18, 13:37
Medlem
Shuyins avatar
Säg den tränare som inte har sina 'favoriter' de har ju alla. Och så ska de ju också vara, man behöver några stycken på planen som man litar på och vet att de kommer göra jobbet. Tommy Svensson höll ju i bronshjältarna väldigt länge. Kanske skulle han generationsväxlat tidigare men det är lätt att säga i efterhand.

Problemet under Hamrén är inte om spelare X eller Y ska spela utan de är strukturella problem med ett hattande i backlinje, prat om 'shining' med mera. När Hamrén tog över efter Lagerbäck hyllades hans attityd och nu skulle vi plötsligt spela offensiv och rolig fotboll! Lyckligtvis verkar inte samma verklighetsfrånvända perspektiv finnas med Janne Andersson så kanske finns det hopp för landslaget framöver.
Citera
2016-06-18, 13:39
Medlem
bagarn29s avatar
Är det någon som har koll på hur det går för Johan Larsson i Danmark? Jag tyckte han var bra när han lirade i Elfsborg.
Citera
2016-06-18, 14:03
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Känns som landslaget är otroligt mycket sämre än nödvändigt och underpresterar

Tycker deras prestation representerar deras kvalitet.

Svenska ligan är väl en av de sämsta i EU om jag inte mins fel? Då borde det reflekteras i landslaget?
Citera
2016-06-18, 14:15
Medlem
rex144s avatar
Jag hoppas att det svenska landslaget lyckas med att göra åtminstone ett skott på mål i den sista matchen, det vore tragiskt om man inte lyckas ens med ett skott på mål under EM i Frankrike,

det skulle vara bizzart, särskillt med tanke på att Sverige har Zlatan, Guidetti, Berg, Källström,
alltså skjutglada spelare,
Citera
2016-06-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Tycker deras prestation representerar deras kvalitet.

Svenska ligan är väl en av de sämsta i EU om jag inte mins fel? Då borde det reflekteras i landslaget?
Eh, vad menar du "sämsta i EU"? Allsvenskan är rankad som 24 av 55 länder i UEFA.
Citera
2016-06-18, 16:43
Medlem
Ekdal krisiterade zlatan i förra matchen, hamren kommer bänka ekdal nu
Citera
2016-06-18, 19:45
Medlem
Continental Ops avatar
Är det inte konstigt att de lät Zlatan bli lagkapten? det är ju uppenbart att han är en person som bara bryr sig om sin egen prestation, en sån person har normalt noll positivt inflytande på sina medspelare. Givetvis är han inte en utpräglat egoistisk spelare det är inte det jag menar utan att han skiter fullständigt i om nån av backarna gör en bra match eller om hela laget spelar bra, han bryr sig bara om ifall han själv spelat bra eller inte.

Givetvis har jag inte full insyn i lagdynamiken men det är mitt intryck av honom som person iaf.
Citera
2016-06-18, 19:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Är det inte konstigt att de lät Zlatan bli lagkapten?
Det var väl vad som krävdes för att locka tillbaka honom till landslaget.
Citera
2016-06-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det var väl vad som krävdes för att locka tillbaka honom till landslaget.

Siar man i framtiden så tror jag att efter 1a samlingen med Jannes grabbar så kommer kritiken mot Hamren i stort att börja sippra ut, kanske vågar någon rentav kritisera Zlatte oxå. Hoppas bara att Janne är stark och slänger medlöparna i något djupt dike någonstans.

Måste vara skönt ta över efter en sådan sanslöst nollad tränare som Scarfen. Det går ju liksom inte att misslyckas då. T.o.m jag hade kunnat ta ut elva spelare och spela press/understöd. 4-4-2. Tänkte på min gamla tränare igår då Zlatan var för lat för att lägga sig på rätt sida om försvararen. Jag gjorde likadant (men var en divig 13-åring & lat) och vilka utskällningar jag brukade få av min coach då...

Tror inte Zlatan får en endaste ond stavelse...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in