2016-03-29, 19:06
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Att Carlgren ska vara med och lära ser jag som helt meningslöst. Då kan vi lika gärna ta med någon dundertalang från de yngsta leden nedåt som en 17-åring. Är han 24 år ska han antingen plockas med för att han kan vara en tänkbar backup/startspelare om det krisar alternativt att verkligen håller nivån och kan bidra till en hög nivå på träning.'

Om Isaksson samt två av Olsen/Nordfeldt/Hopf går före ser jag ingen anledning för Carlgren att plockas med för att se och lära.

Det funkar om det är en dundertalang som är typ 17-år som både är bra men som även vara viktig att få in i landslaget tidigt då man förväntar sig att han ska vara en viktig kugge i landslaget under lång tid framöver.

Håller helt med. Lite absurt att han ska porträtteras som så ung och lovande fortfarande. Han är så gammal att han ska vara med och tävla på lika villkor som de andra.

Och det finns ju ingen som är i närheten av så pass bra bland 17- och 18-åringarna så de tre bästa ska tas ut.
Citera
2016-03-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nämn ett eller ett par ingripanden som Isaksson gjort direkt dåligt de senaste åren?

Kommer du på några horribla misstag han stått för?

Han var horribel mot england i em 2012. Att ens nämna isaksson på samma nivå som Ravelli är ett skämt. Ravelli vart utsedd rill andremålvakt i världslaget 1994.
Citera
2016-03-29, 19:25
Medlem
Carlgren är inget alternativ till att ta över som förstemålvakt. Jag vidhåller fortfarande att Kristoffer Nordfeldt borde vara den mannen. En modern målvakt med fina kvalitéer. Väldigt märkligt om han inte kommer med till EM.

Visst, han får inte spela i Swansea, men det är inte helt lätt att peta Fabiański heller. Målvakter behöver heller inte lika mycket speltid för att kunna prestera. Det är ju en klar fördel, men det är inte konstigt att Isakson kan göra bra landskamper trots lite speltid i klubblaget eller att Petr Čech kan gå från en säsong på bänken till att dominera i Arsenals mål.
Citera
2016-03-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jaha, det var det jag var rädd för. Bara i en fotbollsdiskussion möter man folk som vill laga något som inte är trasigt "bara för att". Du vill byta ut en av våra mest stabila spelare och försvarare för att det ska bli ett skifte.
Nja, nu skrev jag ju även att jag anser Emil vara en mer komplett ytterback än Lustig. Jag tycker att bland annat Emils uthållighet, passningsspel, inläggsspel och skott alla är egenskaper där han är bättre än Lustig, därför hoppas jag att han presterar så bra även i skarpt läge i landslaget att det kan bli ett skifte.

Att Lustig är en habil spelare som oftast gör stabila insatser innebär ju inte att man inte kan byta ut honom om det kommer fram någon som är bättre eller har spetskvaliteter som han saknar.
Att positionen inte är "trasig" innebär inte att den inte ska röras. Att hålla fast vid något för att "man vet vad man får" eller "det fungerar ju" är ett fegt och inskränkt synsätt som tyvärr har genomsyrat landslaget under många år.
Citera
2016-03-29, 19:48
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Nja, nu skrev jag ju även att jag anser Emil vara en mer komplett ytterback än Lustig. Jag tycker att bland annat Emils uthållighet, passningsspel, inläggsspel och skott alla är egenskaper där han är bättre än Lustig, därför hoppas jag att han presterar så bra även i skarpt läge i landslaget att det kan bli ett skifte.

Att Lustig är en habil spelare som oftast gör stabila insatser innebär ju inte att man inte kan byta ut honom om det kommer fram någon som är bättre eller har spetskvaliteter som han saknar.
Att positionen inte är "trasig" innebär inte att den inte ska röras. Att hålla fast vid något för att "man vet vad man får" eller "det fungerar ju" är ett fegt och inskränkt synsätt som tyvärr har genomsyrat landslaget under många år.
Jag tycker snarare att Lustig är en mer komplett ytterback än Emil (och jag är så blåvit som man kan bli). Emil är snabbare och troligtvis mer löpstark. Han skjuter bättre men det är mindre relevant på den positionen. Lustigs passningsspel, inlägg, huvudspel och defensiva positionsspel och man-man-spel håller jag högre än Emils, även om det är svårt att jämföra när Emil aldrig spelat på en högre nivå än allsvenskan.

EDIT: Sen tycker jag nog att Emil har förtjänat en plats i landslagstruppen. Han är minst lika bra som Tinnerholm och det här med att flytta över Pierre Bengtsson som Hamrén har hållit på med måste ju bara sluta.
Senast redigerad av Clifford 2016-03-29 kl. 19:50.
Citera
2016-03-29, 20:10
Medlem
Korders avatar
Det är för mig obegripligt att annat än AIK:are vill ha med Carlgren i landslaget, för något annat argument för hans vidkommande än partiskt tunnelseende kan jag inte komma på.

Vad gäller Lustig vs Salomonsson så anser jag att Lustig är ett antal klasser bättre. Bästa ytterbacken vi haft sen Edman, och hade det inte varit för att han är en riktig glaslirare hade han garanterat spelat i en betydligt bättre liga.
Citera
2016-03-29, 20:11
Bannlyst
Isaksson har inte intuitionen mentala styrkan att gå in o boxa bort bollen som en Neuer eller vad han heter i Tyskland däremot är han duktig när motståndarlaget ska ha frispark och skjuta över muren där har han inte släppt in mycket.
Citera
2016-03-29, 20:23
Medlem
Jag tycker faktiskt det är på tiden att Isaksson slutar efter EM men problemet är att vi inte har någon bättre i dagens läge så det är där kruxet ligger i. Isaksson må ha räddat oss i många matcher och är fortfarande en bra målvakt, men fortfarande har han stora brister när det gäller utrusningar vid hörnor, mm och spelet med fötterna samt att han aldrig räddat en straff i landslaget, åtminstone har jag aldrig sett honom göra det. ATT han slutar är på tiden men frågan är ju vem som är bättre i dagsläget.
Citera
2016-03-29, 20:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Isaksson har inte intuitionen mentala styrkan att gå in o boxa bort bollen som en Neuer eller vad han heter i Tyskland däremot är han duktig när motståndarlaget ska ha frispark och skjuta över muren där har han inte släppt in mycket.

Kanske är lite orättvist att jämföra Isaksson med Neuer. Alla vet att han inte är en av världens bästa målvakter. Att då jämföra honom med Neuer är bara onödigt.

Ska vi jämföra våra yttrar med Douglas Costa, Reus, Sanchez eller Neymar också eller?
Citera
2016-03-29, 20:45
Medlem
Socialkonservativs avatar
Man får ju ge Källström att han gör en hel del bra aktioner. Framförallt genomskärare.

Problemet är bara att jag verkligen vill se Ekdal i startelvan. Han har definitivt varit Sveriges bästa spelare förutom Zlatan de senaste åren.
Citera
2016-03-29, 22:39
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Han var horribel mot england i em 2012. Att ens nämna isaksson på samma nivå som Ravelli är ett skämt. Ravelli vart utsedd rill andremålvakt i världslaget 1994.

Du snackar skit. Ska man se till framgångar är Isaksson överlägsen. Han har varit proffs i 5 länder till skillnad mot Ravelli som aldrig kom utanför Sverige, annat än kort sejour i den, på den tiden, undermåliga amerikanska ligan.
Citera
2016-03-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Du snackar skit. Ska man se till framgångar är Isaksson överlägsen. Han har varit proffs i 5 länder till skillnad mot Ravelli som aldrig kom utanför Sverige, annat än kort sejour i den, på den tiden, undermåliga amerikanska ligan.
Du har givetvis rätt i mångt och mycket men Isaksson har inte haft några egentliga framgångar i landslaget och har heller aldrig räddat en straff. Nog för att han räddat oss kvar i många matcher och svarat för några helt sjuka räddningar men Isaksson har aldrig haft några framgångar i landslaget som sticker ut. Hans meriter är SM-guld med djurgården men vad har han utöver det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in