2016-06-18, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det är klart det handlar om konflikter, Hamrén har sina favoriter vilket baseras på att de är "bra människor". Ingen kemi med Scarfen och du kan glömma landslagsspel, spelar ingen roll om du är en bättre fotbollsspelare.
Därför bryr jag mig väldigt lite hur det går för dagens svenska landslag. Hamrén och hans favoriter är ett inavlat litet gäng som håller ihop mot utomstående oavsett kvalitet. När man då dessutom själva är såpass värdelösa, så förtjänar man att förlora. Det går bara att tycka illa om en sådan tränare och sådana spelare. Truppen är sämre än någonsin, men man kan i alla fall spela med rätt spelare, styra saker på ett vettigt sätt och göra det bästa utav situationen.
Citera
2016-06-18, 03:07
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det är klart det handlar om konflikter, Hamrén har sina favoriter vilket baseras på att de är "bra människor". Ingen kemi med Scarfen och du kan glömma landslagsspel, spelar ingen roll om du är en bättre fotbollsspelare.
Just i Wendtgate kan jag förstå sopan ändå. Vänsterbacken är ingen rotationposition och med ett idéfattigt lag så är en offensiv och outtröttlig ytterback ett viktigt vapen. Jag har aldrig sett en anledning att peta en i-duglig-form-Olsson just eftersom att han bidrar med offensiv till ett lag som saknar det å det grövsta..

Wendt har ju fått sina chanser under Hamrén och inte alls levererat, vems axlar bär den skulden?
I balansräkningen är Wendt/Olsson +/-= 0 i min bok. Vi hade inte vunnit mer med Wendt.
Citera
2016-06-18, 08:57
Medlem
Skulle vara intressant att se vad Lagerbäck mönstrat för svenskt lag eller Svennis?
Citera
2016-06-18, 09:02
Medlem
Känns som landslaget är otroligt mycket sämre än nödvändigt och underpresterar
Citera
2016-06-18, 09:05
Medlem
Hur är förberedelserna eller är det bara presskonferenser med Zlatan ? hur var drillning fasta situationer? hur var träningen i syfte att nå toppform? taktik? Jmf Italien och Contes träning?
Citera
2016-06-18, 10:50
Medlem
Längtar tills Janne tar över. Då får vi en tydlig spelidé. Förhoppningsvis går vi tillbaka till Lagerbäck-fotbollen fast kryddat med snabba kontringar. Sverige har de senaste 6 åren försökt spela långt över sina resurser.

Patetiskt. Hamren borde avgått redan 2012.

Tar emot att säga det men längtar tills Zlatan lägger av trots att det är en av mina favoritspelare. Han tynger ner landslaget och får alla andra att underprestera. Dessutom gör han sig bättre i ett lag med likvärdiga stjärnor. Absurt att se Zlatan spela med 10 amatörer.
Citera
2016-06-18, 10:56
Medlem
Förresten, är det bara jag som tycker att Forsberg har varit usel hittills? Påminner lite om Elm i Ukraina. Båda var/är på uppgång i sina karriärer men kan inte prestera när det gäller i ett mästerskap.

Många av de svenska spelarna är mentalt underlägsna nästan alla andra nationer. Det är ingen press att spela i Allsvenskan, i Eredivisie eller skitligan i Grekland helt enkelt. Spelare som Iniesta, Buffon, Rosicki, Modric, Rakitic, Bale och resten spelar under press varje vecka i sina ligor.
Citera
2016-06-18, 11:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Förresten, är det bara jag som tycker att Forsberg har varit usel hittills? Påminner lite om Elm i Ukraina. Båda var/är på uppgång i sina karriärer men kan inte prestera när det gäller i ett mästerskap.

Många av de svenska spelarna är mentalt underlägsna nästan alla andra nationer. Det är ingen press att spela i Allsvenskan, i Eredivisie eller skitligan i Grekland helt enkelt. Spelare som Iniesta, Buffon, Rosicki, Modric, Rakitic, Bale och resten spelar under press varje vecka i sina ligor.
Nej du är inte ensam om du läst vad folk skriver här på fb så ser du det.
Han har inte kommit upp i nivå de senaste 2 matcherna men han är orutinerad, blir nog bättre med tiden.
Fast det är ju inte så många som spelar i allsvenskan som spelar i landslaget men klart det är ett problem att inte fler i Sverige spelar stormatcher som Z gör.

Håller med Oleyeller(typ nästan nära rätt stavat) om Wendt, Olsson var dålig samlingen Ryssland och Österike annars har han ändå varit ok klart jag velat se Wendt istället men det är knappast VB som är vårt största problem.

Så positiva folk är till Janne så kan det här inte sluta bra...
Citera
2016-06-18, 12:09
Medlem
Den absoluta botten nåddes ju under septembersamlingen när Olsson hade spelat 45 minuters reservlagsfotboll på 4 månader och Wendt var i bra form som alltid. Vem valde Hamrén? Någonstans där insåg man ju att Wendt aldrig skulle spela mer landslagsfotboll under Hamrén. Förhoppningsvis får han en ärlig chans av Janne.
Citera
2016-06-18, 12:18
Medlem
Den här elvan hoppas jag på mot Belgien. Det stora problemet för Sverige har varit kantspelet. Larsson får inte mycket uträttat och Forsberg verkar vara tagen av stundens allvar. Egentligen föredrar jag Berg före Guidetti, men det känns dumt att byta nu när Hamrén redan har fallit för populismen.

Isaksson
Lindelöf, Johansson, Granqvist, Olsson
Hiljemark, Ekdal, Källström, Durmaz
Ibrahimović, Guidetti
Citera
2016-06-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Den här elvan hoppas jag på mot Belgien. Det stora problemet för Sverige har varit kantspelet. Larsson får inte mycket uträttat och Forsberg verkar vara tagen av stundens allvar. Egentligen föredrar jag Berg före Guidetti, men det känns dumt att byta nu när Hamrén redan har fallit för populismen.

Isaksson
Lindelöf, Johansson, Granqvist, Olsson
Hiljemark, Ekdal, Källström, Durmaz
Ibrahimović, Guidetti

Eller så skiter vi kantspelet och spelar 4-3-3 istället? Låt Forsberg, Zlatan och Durmaz bilda anfallstrio och låt Hiljemark, Ekdal och Källström spela tillsammans så slipper vi Sebastian fucking Larsson och Zengin.

Eller 3-5-2.
Senast redigerad av Assdefender 2016-06-18 kl. 12:53.
Citera
2016-06-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Nej du är inte ensam om du läst vad folk skriver här på fb så ser du det.
Han har inte kommit upp i nivå de senaste 2 matcherna men han är orutinerad, blir nog bättre med tiden.
Fast det är ju inte så många som spelar i allsvenskan som spelar i landslaget men klart det är ett problem att inte fler i Sverige spelar stormatcher som Z gör.

Håller med Oleyeller(typ nästan nära rätt stavat) om Wendt, Olsson var dålig samlingen Ryssland och Österike annars har han ändå varit ok klart jag velat se Wendt istället men det är knappast VB som är vårt största problem.

Så positiva folk är till Janne så kan det här inte sluta bra...

Janne kommer troligen inte uppnå något särskilt med landslaget men förmodligen kommer han att kunna fixa en respektavel defensiv och en spelidé som sitter. Åt helvete med alla svenskar som runkar till Barcelona-fotboll och tror landslaget ska kunna kopiera en dylik spelstil.

Sverige ska spela defensivt och kompakt med snabba kontringar.
Sverige hänger inte med i den moderna fotbollen. Det är bara att beklaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in