2012-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan bojkottade ju landslaget till och från när Lagerbäck tränade. Hamrén verkar ju vara en vekare person än Lagerbäck, och i princip vara underordnad Zlatan, så nu får vi ju äran att få se Zlatan i landslaget när han är frisk.

Han var en av de som individuellt sett såg minst dålig ut igår, och han var nog trots allt nyttig med tanke på den huvudlösa inställning våra mittbackar fick till följd av Hamréns instruktioner om långbollar, men jag undrar ändå om det inte vore bättre med ett helsvenskt landslag, med en mer naturlig kapten som kände för landet och laget, och inte bara var ute efter att höja sitt eget rykte. Jag skulle vilja se ett svenskt landslag spela som de gjorde mot Holland, som en enhet, anspråkslöst och med hjärtat. Jag tror fortfarande inte att vi kan spela så när Zlatan är på planen.

Det där om att det skulle vara Hamréns fel att vi släpper in de här målen håller jag dock inte med om. Det är spelarnas ansvar att sköta sina uppgifter på de fasta situationerna och det är brister i koncentrationen som ligger till grund till båda målen igår och även ett par av målen i träningsmatcherna. Är det något Hamrén ska lastas för är det spelet som helhet, jag tror inte att det lag Lagerbäck skulle ställt på banan igår hade blivit så fullständig upprullat av Ukraina.

Håller inte med dig om att vi skall ha ett helsvenskt lag, Zlatan har inte den där typiska veka Svenska attityden och viker inte ner sig så fort en motgång kommer. Bra kapten, det han som vågar ta tag i sakerna och har en vinnarskalle...som få Svenskar har haft.

Hamren ger spelarna instruktioner och säger åt dom hur de ska försvara. Startar man med Lustig så får man räkna med såna tabbar, vet att vi inte har någon annan på den positionen men Granen gjorde det helt okej på högerkanten mot Island. Jag vill ha en urstark defensiv, och ett spel som bygger på snabba omställningar, och en tränare som kan anpassa laget efter motståndarna. Jag är fortfarande sur över att Lasse fick kicken, det var för att dumma svenssons och våra inavlade journalister krävde att vi skulle spela en offensiv fotboll med unga spelare som vi vore fucking Argentina .

Hamren är en bra tränare, hans meritlista talar för det och han har hittils gjort det bra med Sverige. Ett evenemang till ett mästerskap är godkänt, och blir man bästa tvåan är det ändå ett stabilt jobb. Men han får fan skärpa sig lite, han borde först och främst fimpa pajasen Allbäck, och sen kunna anpassa laget till motståndarna bättre.
Citera
2012-06-13, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Varför skulle politiker importera massa somalier och MENA-slödder om det inte vore till gagn för Sverige?

Hållhake på Lagerbäck? Tja, han skulle bli lynchad och förföljd om han yttrade sig negativt om Zlatan.
Precis som en före detta politiker skulle bli lynchad om han/hon skulle säga sanningen om mångkulturprojektet. Zlatan vara eller icke varande är i princip en politisk fråga. Lika tabu som det är att vara emot massinvandringen, lika tabu är det att kritisera zlatan.

Har aldrig stört mig på gestikulerande och skrikande på plan som sådant, bara om det kommer från nån som sällan ger allt.

Ja han sprang minst av alla som spelade 90 min utom målvakten. Det visar mätaren. Någon förvånad?
Citera
2012-06-13, 13:08
Medlem
Man glömmer ibland bort vilka tunga år Sverige kommer få framför sig när Källström, Mellberg, Zlatan, Elmander och Isaksson lägger av...lär ju inte bli något evenemang till något mästerskap på ett tag när de yngre och mediokra spelarna ska ta över .
Citera
2012-06-13, 13:29
Medlem
heyyoutheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hmm..Jo..men nu var det inte det vi pratade om...

Utan att han tillåts ta en lite för stor plats som en informell ledare av Hamrén i största allmänhet även utanför plan.
Haha, lagkaptenen är alltså en informell ledare?
Citera
2012-06-13, 13:32
Medlem
chran508s avatar
-----------Isak

Larsson Mellberg Olsson Safari

Chippen Källström Svensson Olsson

----------Ibra Elmander

Full fart framåt
Citera
2012-06-13, 14:19
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
-----------Isak

Larsson Mellberg Olsson Safari

Chippen Källström Svensson Olsson

----------Ibra Elmander

Full fart framåt

Larsson som högerback? Han har ju sagt att han inte trivs med att spela där. Och Jonas (antar att det är honom du menar) Olsson som vänstermitt? Är det inte lite väl offensivt för honom? Däremot tycker jag Zlatan kan fortsätta lira som släpande forward, och om Elmander nu är frisk kommer han att löpa så inåthelvete, så där kommer att skapas chanser om bollarna väl kommer.
Citera
2012-06-13, 14:20
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Ja han sprang minst av alla som spelade 90 min utom målvakten. Det visar mätaren. Någon förvånad?

Och ändå var han bäst i det svenska laget.. Enligt din logik hade det ju medfört att ju längre någon löper desto sämre spelar han. Ett resonemang man i och för sig hade kunnat applicera på Elmander vissa matcher.

Vad du inte tycks förstå är att olika spelare tilldelas olika roller. Zlatans roll är inte att löpa som en apporterande hund på allting.
Citera
2012-06-13, 14:24
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Larsson som högerback? Han har ju sagt att han inte trivs med att spela där. Och Jonas (antar att det är honom du menar) Olsson som vänstermitt? Är det inte lite väl offensivt för honom? Däremot tycker jag Zlatan kan fortsätta lira som släpande forward, och om Elmander nu är frisk kommer han att löpa så inåthelvete, så där kommer att skapas chanser om bollarna väl kommer.

Han menar nog Martin Olsson som vänstermitt i och med att han även placerat en Olsson på mittbacken. Tycker nog inte att Martin har den offensiva kapaciteten att spela så högt upp.
Citera
2012-06-13, 14:45
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Han menar nog Martin Olsson som vänstermitt i och med att han även placerat en Olsson på mittbacken. Tycker nog inte att Martin har den offensiva kapaciteten att spela så högt upp.
Ja det var Martin Olsson jag menade som vänsterytter. Jag tror det skulle funka då han gjort det bra på den positionen förut. Hängde ju två baljor i sin landslagsdebut från en mittfältsroll. Dessutom är han mer tänkt som en extra ytterback än något annat. En kant med Safari och Olsson tar man sig inte förbi hur lätt som helst, det finns en del spring i de benen om man säger så.
Citera
2012-06-13, 14:51
Bannlyst
Tror ni Hamrén vågar peta Lustig?
Citera
2012-06-13, 14:52
Medlem
Varför spelar inte Wilhelmsson 90 eller åtminstone 70 minuter? Hans rutin och kämpavilja verkar ju verkligen behövas för att balansera upp det stora antal ungdomar med 10-15 landskamper.

Gamlingarna Svensson och Wilhelmsson gick ju verkligen in och styrde upp hönsgården när de kom in.
Citera
2012-06-13, 14:53
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calcitugg
Tror ni Hamrén vågar peta Lustig?

Jag hoppas det, så att han inte kör något psykologiskt stöttande "inte peta spelare som fått stark kritik". Granqvist kan spela där, sen vill jag se Jonas Olsson.

Edit
En annan sak: Dagens Expressen skriver om vad landslaget ägnade sig åt för aktivitet igår, dagen efter Ukrainaförlusten:

"EM-målvakten Johan Wiland förlorade en lekövning på träningen. Då fick han dra ner byxorna som straff och utsättas för prickskjutning."

Landslaget får kritik av Friends som menar att landslaget är förebilder för många flickor och pojkar. Nu sällar sig även Nannskog till kritikerna.

Ja, vad ska man säga? Personligen tycker jag tilltaget är lite väl barnsligt för att funka på ett internationellt mästerskap. Möjligen på ett litet läger på hemmaplan då, om man nu alls ska hålla på sådär.
Senast redigerad av Minutvisaren 2012-06-13 kl. 15:07. Anledning: leken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in