Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Zlatan bojkottade ju landslaget till och från när Lagerbäck tränade. Hamrén verkar ju vara en vekare person än Lagerbäck, och i princip vara underordnad Zlatan, så nu får vi ju äran att få se Zlatan i landslaget när han är frisk.
Han var en av de som individuellt sett såg minst dålig ut igår, och han var nog trots allt nyttig med tanke på den huvudlösa inställning våra mittbackar fick till följd av Hamréns instruktioner om långbollar, men jag undrar ändå om det inte vore bättre med ett helsvenskt landslag, med en mer naturlig kapten som kände för landet och laget, och inte bara var ute efter att höja sitt eget rykte. Jag skulle vilja se ett svenskt landslag spela som de gjorde mot Holland, som en enhet, anspråkslöst och med hjärtat. Jag tror fortfarande inte att vi kan spela så när Zlatan är på planen.
Det där om att det skulle vara Hamréns fel att vi släpper in de här målen håller jag dock inte med om. Det är spelarnas ansvar att sköta sina uppgifter på de fasta situationerna och det är brister i koncentrationen som ligger till grund till båda målen igår och även ett par av målen i träningsmatcherna. Är det något Hamrén ska lastas för är det spelet som helhet, jag tror inte att det lag Lagerbäck skulle ställt på banan igår hade blivit så fullständig upprullat av Ukraina.
Han var en av de som individuellt sett såg minst dålig ut igår, och han var nog trots allt nyttig med tanke på den huvudlösa inställning våra mittbackar fick till följd av Hamréns instruktioner om långbollar, men jag undrar ändå om det inte vore bättre med ett helsvenskt landslag, med en mer naturlig kapten som kände för landet och laget, och inte bara var ute efter att höja sitt eget rykte. Jag skulle vilja se ett svenskt landslag spela som de gjorde mot Holland, som en enhet, anspråkslöst och med hjärtat. Jag tror fortfarande inte att vi kan spela så när Zlatan är på planen.
Det där om att det skulle vara Hamréns fel att vi släpper in de här målen håller jag dock inte med om. Det är spelarnas ansvar att sköta sina uppgifter på de fasta situationerna och det är brister i koncentrationen som ligger till grund till båda målen igår och även ett par av målen i träningsmatcherna. Är det något Hamrén ska lastas för är det spelet som helhet, jag tror inte att det lag Lagerbäck skulle ställt på banan igår hade blivit så fullständig upprullat av Ukraina.
Håller inte med dig om att vi skall ha ett helsvenskt lag, Zlatan har inte den där typiska veka Svenska attityden och viker inte ner sig så fort en motgång kommer. Bra kapten, det han som vågar ta tag i sakerna och har en vinnarskalle...som få Svenskar har haft.
Hamren ger spelarna instruktioner och säger åt dom hur de ska försvara. Startar man med Lustig så får man räkna med såna tabbar, vet att vi inte har någon annan på den positionen men Granen gjorde det helt okej på högerkanten mot Island. Jag vill ha en urstark defensiv, och ett spel som bygger på snabba omställningar, och en tränare som kan anpassa laget efter motståndarna. Jag är fortfarande sur över att Lasse fick kicken, det var för att dumma svenssons och våra inavlade journalister krävde att vi skulle spela en offensiv fotboll med unga spelare som vi vore fucking Argentina
. Hamren är en bra tränare, hans meritlista talar för det och han har hittils gjort det bra med Sverige. Ett evenemang till ett mästerskap är godkänt, och blir man bästa tvåan är det ändå ett stabilt jobb. Men han får fan skärpa sig lite, han borde först och främst fimpa pajasen Allbäck, och sen kunna anpassa laget till motståndarna bättre.
.