2007-02-07, 23:28
  #829
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
är inte allbäck en sån som alltid gör sitt jobb och gör mål i kvalkamper mot azerbadzjan som i sig inte är så jävla viktiga, medans zlatan klackar in mål i riktigt jävla viktiga matcher mot italien?

Man kan dock ställa motfrågan: "Hade Zlatan kunnat klacka in 1-1 mot Italien om Allbäck inte gjort två mål mot Ungern borta", eller liknande.

/feldgrau
Citera
2007-02-08, 00:20
  #830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Man kan dock ställa motfrågan: "Hade Zlatan kunnat klacka in 1-1 mot Italien om Allbäck inte gjort två mål mot Ungern borta", eller liknande.

/feldgrau
Glöm heller inte Zlatans mål mot Ungern i vm-kvalet 2005...
Citera
2007-02-08, 01:51
  #831
Medlem
Jag har börjat fundera på om Zlatan bojkottar landslaget på grund av att medspelarna är så fruktansvärt värdelösa

Kan i så fall förklara varför ledningen har så svårt att gå ut med orsaken själva.
Citera
2007-02-08, 01:55
  #832
Medlem
Fy fan va kass Taco var på kanten idag. Han såg verkligen ut som en div. 5-spelare. Hade det inte varit för att även Källström var kass så hade jag sett taco försvinna för gott ur startelvan.
Citera
2007-02-08, 01:58
  #833
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Sverige - Bulgarien 2004

Sista målet måste vara något av det största en fotbollsspelare kan uppleva, svenska fansen sjunger nationalsången och allbäck kommer i friläge och gör mål. Underbart!

Hehe, det roliga är ju att Kåmark tjatar om det konstruktiva spelet både på 1-0 och 2-0 målet.
Citera
2007-02-08, 02:07
  #834
Medlem
Backe är inte nådig mot Prica i Expressen:

"- Rade är en sådan som för mig aldrig kan hålla landslagsnivå. Prica behöver ju tio chanser för att göra ett mål. Han ska vara ett fjärdeval och sitta på bänken och ha möjlighet att komma in och förändra."



Esk hade förresten en bra point om Lagerbäck:

"Matchen visade återigen Lars Lagerbäcks sanslöst osentimentala laguttagningar.

Han satte Rosenberg på bänken och dunkade ner honom ännu längre i den mentala kvicksanden. Satte Anders Svensson på kanten och tog ifrån honom självförtroendet och statusen från matchen mot Spanien. Och när Källström började tro att han kanske skulle få spela en hel match fick han sätta på sig överdragskläderna."


Han är inte direkt någon människokännare Lasse... tänk om vi haft en Söderberg som kunde åkt ned till Zlatan i Italien. Lagerbäck lär aldrig göra det.
Citera
2007-02-08, 10:06
  #835
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50Kent
Jag har börjat fundera på om Zlatan bojkottar landslaget på grund av att medspelarna är så fruktansvärt värdelösa

Kan i så fall förklara varför ledningen har så svårt att gå ut med orsaken själva.

Men ditt stolpskott. Det var en träningsmatch. Har du ens sett träningsmatcher där Zlatan spelar? Förmodligen hade han traskat runt lite och försökte sig på ett par dragningar bara för att förlora bollen. Omotiverade spelare är skit oavsett hur stor talang de har. Så länge vi vinner tävlingsmatcherna finns det ingen större anledning till oro.
Citera
2007-02-08, 10:21
  #836
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Sverige - Bulgarien 2004

Sista målet måste vara något av det största en fotbollsspelare kan uppleva, svenska fansen sjunger nationalsången och allbäck kommer i friläge och gör mål. Underbart!
Underbart! <---Rörd smiley...



Citat:
Ursprungligen postat av namram
Han satte Rosenberg på bänken och dunkade ner honom ännu längre i den mentala kvicksanden.
Ja precis. Fan vad jag hoppas att Rosenberg gör otroligt bra ifrån sig i WB och visar alla vilken bra fotbollsspelare han är.
Citera
2007-02-08, 10:27
  #837
Medlem
Vryzass avatar
Precis som vi djurgårdare sagt hela tiden, håller nu "experterna" i Expressen med. Källström ska inte spela på den offensiva platsen, han ska spela på Linderoths plats.

Först då kan vi få ordentlig nytta av hans faktiska kvalitéer. Vilket skulle kunna behövts i en match som denna. En chansning, med Källström får du en kontruktiv och bra passningspelare långt ner i banan som kan bygga upp spelet. Men kanske (eller förmodligen) lite sämre defensiv. Med "säkre" Linderoth får du bara ett hårt defensivt jobbande träben.

Svår avvägning, men friskt vågat hälften vunnet. Förstår mig verkligen inte på Lagerbäck, under sydamerikaturnérn satte han i princip samtliga spelare på andra positioner än deras vanliga. Vad ville karln få reda på? Och när ska han testa nya saker om inte i meningslösa träningsmatcher? Och träningsmatcherna blir ju bara meningslösa om de ska se ut på det här sättet, med fel spelare och på fel positioner.
Citera
2007-02-08, 10:38
  #838
Medlem
Kalleos avatar
Ut med packet!
Citera
2007-02-08, 11:11
  #839
Medlem
Enligt mig är Sverige en nation var nya och unga lirare aldrig får chansen att visa upp sig. Rosenberg, Djuric osv.

Lagerbäck kör bara med samma gammla lag gång på gång. Inga intressanta ändringar. Isaksson svimmar om bollen träffar, Anders S. lallar runt och alla hemmafruar älskar honom, Micke N. bänknötare i Grekland, Allbäck oldie osv.

Sverige behöver förändring! Framtiden måste prioriteras. Jag vet att Sverige är en liten nation, men Lagerbäck är en hycklare när han snackar byråkratispråk i tv. Det var bra med 0-0 mot Trinidad och Egypten är ett bra lag så därför kunde backlinjen vara skit och vi hade inget framåt bla bla.

Hela laget är ett gäng "lagom-svennar".

MVH
(Ursäkta min upprördhet).
Citera
2007-02-08, 11:24
  #840
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Precis som vi djurgårdare sagt hela tiden, håller nu "experterna" i Expressen med. Källström ska inte spela på den offensiva platsen, han ska spela på Linderoths plats.

Först då kan vi få ordentlig nytta av hans faktiska kvalitéer. Vilket skulle kunna behövts i en match som denna. En chansning, med Källström får du en kontruktiv och bra passningspelare långt ner i banan som kan bygga upp spelet. Men kanske (eller förmodligen) lite sämre defensiv. Med "säkre" Linderoth får du bara ett hårt defensivt jobbande träben.

Problemet är att Källström inte har några vidare defensiva kvaliteter. Hans positionsspel är sämre än mitt, gång på gång går han bort sig i sina tokrusher över halva plan. Man-man-spelet är inte speciellt bra det heller. Däremot skulle han nog funger bra som klassisk central mittfältare, då får han lite mer tid att fördela bollarna och inte behöver ligga precis bakom anfallarna. Men att spela honom som ensam defensiv mittfältare känns inte speciellt stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in