2016-03-25, 00:27
Medlem
Landslaget bör byggas kring Ekdal. Likt man gjorde gjorde kring Thern och till viss del Schwarz.
Citera
2016-03-25, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Källström kommer med största sannolikhet att sluta efter EM tillsammans med Zlatan, Isaksson och ett gäng andra.

varför tror alla att zlatan ska sluta?! Han kan spela på hög nivå 2-3 år till.
Citera
2016-03-25, 02:09
Bannlyst
Zengin håller inte för landslaget. Jag hoppas den nya förbundskapten inser det och inte bara tar ut han för att han varit med förut.
Citera
2016-03-25, 02:25
Medlem
Jag var ändå förvånad över att Sverige klarade sig så bra borta mot ett hemmastarkt Turkiet speciellt utan Zlatan, klarade ju sig nästan med ett kryss! Men ska ju givetvis mycket till för att det här ska bli guld. Om jag fick bestämma:

Målis: Isaksson
Backar: Augustinsson, Olsson, Granqvist, Wendt
Mittfältare: Källström, Ekdal, Forsberg, Durmaz
Anfallare: Guidetti
Kung: Zlatan
Citera
2016-03-25, 08:56
Medlem
JFTs avatar
Guidetti

Foppa Ibra Bahoui

Lewicki Ekdal

Ludde Granen E. Johansson VNL

Olsen

Full chemistry
Senast redigerad av JFT 2016-03-25 kl. 08:59.
Citera
2016-03-25, 10:29
Medlem
BarryHeros avatar
Vad tror ni pa for elva mot Tjeckien? Jag hoppas verkligen pa att Hopf atminstone far debutera - aven om det bara blir 45 minuter eller till och med 10 minuter mot slutet.
Citera
2016-03-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad tror ni pa for elva mot Tjeckien? Jag hoppas verkligen pa att Hopf atminstone far debutera - aven om det bara blir 45 minuter eller till och med 10 minuter mot slutet.
Isaksson
Salomonsson, Granqvist, Johansson, Olsson
Larsson, Lewicki, Hiljemark, Forsberg
Ibrahimović, Guidetti
Citera
2016-03-25, 16:31
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Jag kan inte förutse Hamréns uttagningar för fem öre, så jag tänker inte ens försöka.

Här är istället elvan jag skulle vilja se (mot Tjeckien, inte EM), förutsatt att man spelar 4-4-2;

Hopf
------
Augustinsson
VNL
Granen
Lustig
------
Forsberg
Ekdal
Hiljemark
Någon (skiter i vem som spelar av Durmaz/Larsson, ingen av dem levererar ändå)
------
Zlatan
Guidetti

I halvtid byter man av Zlatan mot Kujovic, Hiljemark mot Lewicki och VNL mot Johansson.
Citera
2016-03-26, 13:18
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JFT
Guidetti

Foppa Ibra Bahoui

Lewicki Ekdal

Ludde Granen E. Johansson VNL

Olsen

Full chemistry

Varför Bahoui? killen har fått spela 15 minuter i Bundesliga och spenderat sin tid i Saudi. Sett till formen idag, varför anser du att han ens är i närheten av A-landslaget?
Citera
2016-03-26, 13:19
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jag kan inte förutse Hamréns uttagningar för fem öre, så jag tänker inte ens försöka.

Här är istället elvan jag skulle vilja se (mot Tjeckien, inte EM), förutsatt att man spelar 4-4-2;

Hopf
------
Augustinsson
VNL
Granen
Lustig
------
Forsberg
Ekdal
Hiljemark
Någon (skiter i vem som spelar av Durmaz/Larsson, ingen av dem levererar ändå)
------
Zlatan
Guidetti

I halvtid byter man av Zlatan mot Kujovic, Hiljemark mot Lewicki och VNL mot Johansson.

Durmaz var riktigt bra mot Danmark tex. Och har presterat ganska bra under kvalet. Så han får gärna vara med i start elvan mot Tjeckien
Citera
2016-03-26, 15:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Durmaz var riktigt bra mot Danmark tex. Och har presterat ganska bra under kvalet. Så han får gärna vara med i start elvan mot Tjeckien

Durmaz har ju lite tunnelseende men kan slå sin gubbe ibland. Seb är bättre defensivt och har bättre passningsfot. Det är hugget som stucket vem man väljer.
Citera
2016-03-26, 18:38
Medlem
Hade inte Hiljemark funkat på högerkanten i en fri roll?

Isaksson
Lustig, Granqvist, Johansson, Olsson
Hiljemark, Ekdal, Källström, Forsberg
Ibrahimović, Guidetti
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här