2007-09-02, 22:00
  #2149
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
laguttagning med kommentarer
Nog för att Berg har sett pigg ut i första matcherna i Holland, men man ska fan vara mindre vetande för att inte köra Elmander på topp i nuläget. Elmander som yttermittfältare equals öppen gata bakåt, jfr Irlandsmatchen häromåret som fick Alexander Östlund petad ur landslaget.
Citera
2007-09-02, 22:02
  #2150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nog för att Berg har sett pigg ut i första matcherna i Holland, men man ska fan vara mindre vetande för att inte köra Elmander på topp i nuläget. Elmander som yttermittfältare equals öppen gata bakåt, jfr Irlandsmatchen häromåret som fick Alexander Östlund petad ur landslaget.

Jag håller med dig, Berg skall givetvis finnas med i truppen men i startelvan så är Elmander och Zlatan så snuskigt givna att det inte ens lämnas en dörr öppen för diskussion.
Citera
2007-09-02, 22:03
  #2151
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Vill du ha Granqvist före Mellberg?

En kille som knappt gjort en landskamp tidigare vill du alltså ha in direkt i höstens viktigaste match? Granqvist är väl inte ens med i truppen? Får han ens speltid i Wigan?

Granqvist har var med i veckas lag i PL förra veckan och blev utsedd till matchens spelare förra matchen också. Han ska vara inringd vad jag läst iaf.

Mellberg kan vara Sveriges mest överskattade spelare.
Citera
2007-09-02, 22:05
  #2152
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Nog för att Berg har sett pigg ut i första matcherna i Holland, men man ska fan vara mindre vetande för att inte köra Elmander på topp i nuläget. Elmander som yttermittfältare equals öppen gata bakåt, jfr Irlandsmatchen häromåret som fick Alexander Östlund petad ur landslaget.

Personligen har jag hellre Elmander på kanten eftersom Chippen är bänkad och ur form i Bolton och då är det bättre med Berg på topp än Alexandersson/Chippen på kanten.
Citera
2007-09-02, 22:07
  #2153
Bannlyst
Nej INTE Nilsson på högerbacken, han är värdelös! helt klart ha Alexandersson där..
Citera
2007-09-02, 22:12
  #2154
Medlem
Elmander på kanten är helt klart intressant men han gör mål som anfallare vilket är viktigt. Jag är dock inte negativ till en 4-3-3 uppställning med Kim, Anders, Linderoth på mitten och Berg, Zlatan, Elmander på topp. När Ljungberg är frisk petar han Anders.
Citera
2007-09-02, 22:14
  #2155
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Elmander på kanten är helt klart intressant men han gör mål som anfallare vilket är viktigt. Jag är dock inte negativ till en 4-3-3 uppställning med Kim, Anders, Linderoth på mitten och Berg, Zlatan, Elmander på topp. När Ljungberg är frisk petar han Anders.

Om inte våran defensiv hade varit så förbannat skakig så hade jag jättegärna sett en 4-3-3-formation.
Man blir ju alldeles vattnig i munnen bara av tanken
Citera
2007-09-02, 22:50
  #2156
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Om inte våran defensiv hade varit så förbannat skakig så hade jag jättegärna sett en 4-3-3-formation.
Man blir ju alldeles vattnig i munnen bara av tanken


Svenska landslaget har ett extremt väl inkört grundspel sedan ca tio år tillbaka i tiden, att börja experimentera med det inför avgörande kvalmatcher när man dessutom leder gruppen kanske inte vore helt balanserat?
Citera
2007-09-03, 15:55
  #2157
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon


Svenska landslaget har ett extremt väl inkört grundspel sedan ca tio år tillbaka i tiden, att börja experimentera med det inför avgörande kvalmatcher när man dessutom leder gruppen kanske inte vore helt balanserat?

Jag hoppas att vi kan få in en ny tränare som inser Bergs storhet och vågar ändra. Kim är van vid 4-3-3 sedan ifjol, Ljungberg vet vi kan spela mer centralt och Tobbe behöver vi inte ens nämna. Då kan det ge goda möjligheter för Edman och Nilsson på kanterna.
Citera
2007-09-03, 16:06
  #2158
Medlem
Lagerbäck bevisar åter igen att han är usel på att ta ut spelare till truppen.

http://svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=1102267
Citera
2007-09-03, 16:10
  #2159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Lagerbäck bevisar åter igen att han är usel på att ta ut spelare till truppen.

http://svenskfotboll.se/t2.aspx?p=152141&x=1&a=1102267

Vad i helvete skall det misslyckade jävla "proffset" dit och göra?
Citera
2007-09-03, 16:31
  #2160
Medlem
Treehorns avatar
Vettigt att ta ut en spelare som knappt håller som reserv och närmar sig 30 när det finns unga spelare som är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in