2008-03-24, 19:51
  #2749
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vilken jävla disaster.
Citera
2008-03-24, 20:11
  #2750
Medlem
zzwampens avatar
Fast iofs är det ju inte en så stor katastrof om en ytterback blir skadad, och det finns ju rätt bra ersättare i Stenman och Dorsin.
Citera
2008-03-24, 20:30
  #2751
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag antar att den inofficiella orsaken till att Brasilien inte vill spela landskamp i Sverige är att de blev attackerade av en massa psykiskt störda invandrarkids sist de var här?
Citera
2008-03-24, 20:45
  #2752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Fast iofs är det ju inte en så stor katastrof om en ytterback blir skadad, och det finns ju rätt bra ersättare i Stenman och Dorsin.

Absolut. Men Edman har rutinen från stora mästerskap.
Lagerbäck fegar nog och sätter Nilsson på Edmans plats
och flyttar ner Alexandersson på högerbacksplatsen.

darko är orolig.
Citera
2008-03-24, 21:04
  #2753
Medlem
zzwampens avatar
Det skulle nog funka också. Nilsson som täcker bakåt och passar säkert och Alexandersson som kan lägga in lite mackor till Elmander och Zlatan.


Om nu Zlatan spelar EM...Jag tror det kommer att viskas något om operation från Inter-håll när serie a är slut.
Citera
2008-03-25, 09:34
  #2754
Medlem
zzwampens avatar
http://fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/landslag/627757.html

Inget EM för Zlatan förutspår jag...
Citera
2008-03-25, 12:40
  #2755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
http://fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/landslag/627757.html

Inget EM för Zlatan förutspår jag...


Härligt, Allbäck - Berg hade varit fint.
Citera
2008-03-25, 13:11
  #2756
Medlem
bridge_mans avatar
hoppas på elmander och allbäck på topp då.. med allbäck släpande.. men det vågar vi väl inte?
Citera
2008-03-25, 14:28
  #2757
Medlem
fredholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Fast iofs är det ju inte en så stor katastrof om en ytterback blir skadad, och det finns ju rätt bra ersättare i Stenman och Dorsin.

Jag hävdar bestämt motsatsen. Ytterbacksplatserna är de viktigaste för Sveriges möjligheter att försvara sig mot Spanien. Och resultatet mot Spanien avgör säkert vilket lag som blir etta i gruppen. Joaquín och Silva står för sjutton för motståndet! Skillnaden mellan Edman och t ex Mikael Nilsson som vänsterback kan vara 5-6 inlägg mot straffområdet från Joaquín.

Kom dessutom ihåg hur bra Edman var i offensiven 2004. Hur många inlägg tror ni att Mikael Nilsson skulle få till på en match?

Däremot spelar det nog mindre roll för resultatet om Petter Hansson eller Teddy Lucic spelar mittback...
Citera
2008-03-25, 14:40
  #2758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Jag hävdar bestämt motsatsen. Ytterbacksplatserna är de viktigaste för Sveriges möjligheter att försvara sig mot Spanien. Och resultatet mot Spanien avgör säkert vilket lag som blir etta i gruppen. Joaquín och Silva står för sjutton för motståndet! Skillnaden mellan Edman och t ex Mikael Nilsson som vänsterback kan vara 5-6 inlägg mot straffområdet från Joaquín.

Kom dessutom ihåg hur bra Edman var i offensiven 2004. Hur många inlägg tror ni att Mikael Nilsson skulle få till på en match?

Däremot spelar det nog mindre roll för resultatet om Petter Hansson eller Teddy Lucic spelar mittback...

Teddy Lucic kan ta vänsterbacken, det klarar han galant. Var han inte ytterback före 2004 eller liknande?
Citera
2008-03-25, 14:57
  #2759
Medlem
fredholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Teddy Lucic kan ta vänsterbacken, det klarar han galant. Var han inte ytterback före 2004 eller liknande?

Han var ytterback i landslaget redan 1994... I fjol spelade han i Superettan. Med det vill jag säga att han inte räcker till mot t ex spanjorerna, även om han har en grym förmåga att höja sig när det gäller.
Citera
2008-03-25, 15:45
  #2760
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Teddy Lucic kan ta vänsterbacken, det klarar han galant. Var han inte ytterback före 2004 eller liknande?
Ja det förstår ju alla att där Micke Nilsson får problem har ju inte vindsnabbe Teddy något problem att hänga med Joaquin när rycket kommer.

Ifall Teddy Lucic spelar EM - vilket känns högst orimligt - är det naturligtvis som mittback.

Det "positiva" med Edmans skada är väl att alla vi som sett vad Sebastian Larsson kan tillföra har fått en betydligt större chans att se honom starta till höger på mittfältet om nu Alexandersson blir högerback, utifrån Lagerbäcks vanliga preferenser. Själv skulle jag visserligen föredra en naturlig vänsterback, men varken Dorsin eller Stenman känns som något att jubla över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in