2006-05-09, 20:14
Medlem
Meanmachines avatar
Expressen verkar ha gjort en groda och fått med Dorsin i sin Bildspecial av VM-truppen..
Citera
2006-05-09, 20:24
Medlem
Ahruons avatar
Vem bryr sig om Bengan kom med? Göteborgarna borde vara glada att Kalle Svensson kom med. Iof kommer han inte spela något och det skulle inte Bengan häller få göra.

Rätt att ta med Rami Shaaban. Han visade att kan gå direkt in i hetluften när han kom till Arsenal och fick chansen i CL när Seaman blev skadad. Han klarade den uppgiften mycket bra.
Citera
2006-05-09, 20:29
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Håller med, i stort sett. Alla gnäller, jag tycker det var en rätt bra uttagning, som bygger på dagsform och inte en massa teorier om "hjärta" osv. Att peta grottmannen Östlund bör betraktas som ett genidrag.

Daniel Andersson lär inte få spela en minut, varför gnälla?

Försvarsspelet är det stora problemet, men nu har Lagerbäck skapat rejält med utrymme att experimentera, med Micke Nilsson och Alexandersson som jokrar. Med fingerspitzgefühl kan det bli bra. Hade gärna sett Micke Dorsin i truppen också...

Tråkigt att Tobias Hysén inte kom med, men han har ju inte alls visat någon form i år; det får bli nästa VM för lill-Glenn.

- F.G

Tycker truppen ser riktigt jävla bra ut, den bygger även för framtiden: ytterbacksproblemet har ju inte gått att lösa i VM-kvalmatcherna genom Östlund, och Christoffer Andersson har inte heller han varit något vidare. kul med dem jag missade i mitt privata tips, Kalle Svensson, Micke Nilsson och Fredrik Stenman, fast det är osäkert om de får spela om laget i övrigt förblir helt. Med en centrallinje (Isaksson-Mellberg-Ljungberg-Larsson) i form, bra samspelthet, få individuella misstag och disciplinerad defensiv kan det förstås leda till gruppseger, och det gäller som alla nog anar att undvika Tyskland i åttondelen i så fall.
Citera
2006-05-09, 20:37
Medlem
Shuyins avatar
Ni som är Salle-fans hur motiverar ni att man plockar med en spelare som knappt platsar i ett mittenlag i Engelska andradivisionen?

Min startelva: Isakssson - Edman - Lucic - Mellberg - Alexandersson - Ljungberg - Linderoth - Källström - Wilhelmsson - Larsson - Ibrahimovic.

Skulle Linderoth inte kunna deltaga kan man väl flytta upp Alex på mittfältet bakom Källström och spela Stenman eller Micke Nilsson.
Citera
2006-05-09, 20:41
Medlem
Definitivt positivt överraskad över Lars-Rolands trupp, enda besvikelsen är att Bengan inte kom med. Det är väl dock att betrakta som kosmetika då han ändå inte skulle spelat en enda minut. Att spela Alexandersson som högerback är ett riktigt smart val, alex har intelligens och spelförståelse för att klara den rollen väl. Sen är det viktigt att komma ihåg en sak: det är inte Sveriges 23 bästa spelare som ska åka ner, de är de spelare med bäst förutsättning att göra bra resultat. Marcus Lantz är säkerligen en bättre spelare än lill-Bjärred, men till skillnad från Daniel Andersson är han en gnällfitta med potential att skapa oro i truppen
Citera
2006-05-09, 20:50
Medlem
Verves avatar
Härlig uttagning från lagerbäck tycker jag. Kul att se lite nya spelare i truppen med kalle svensson och frederik stenman.

Min startelva:

Isaksson- Edman - Lucic - Mellberg - Stenman - Ljungberg - Linderoth - Källström -Wilhelmsson - Larsson - Ibrahimovic
Citera
2006-05-09, 21:06
Medlem
Närmast tjänstefel av Lagerbäck att inte ta ut någon AIKare i truppen.

Precis som när Maradona lirade i Napoli och napolitarna stödde Argentina istället för Italien, kommer alla gnagare att hålla på Ghana i sommar.

Citera
2006-05-09, 21:10
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Dufresne
Närmast tjänstefel av Lagerbäck att inte ta ut någon AIKare i truppen.

Precis som när Maradona lirade i Napoli och napolitarna stödde Argentina istället för Italien, kommer alla gnagare att hålla på Ghana i sommar.

finns ju en del gamla gnagare som Mellberg, Lucic och Edman
Citera
2006-05-09, 21:10
Medlem
Jag är ganska nöjd med truppen. Jag skulle velat haft med Bengt Anderssons just för hans rutin, målvakterna är lite för unga i mitt tycke.

Min startelva just nu:

-Isaksson-

Stenman - Lucic - Mellberg - Edman

Ljungberg - Linderoth - Källström - Svensson

Ibrahimovic - Larsson

Jag är inte säker på om stenman kan spela högerback, men jag det borde ju gå kan man tycka. Sen så tror jag stenhårt på ett mittfält där ljungberg, källström och svensson har ganska så fria roller.
Citera
2006-05-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Undrar vem som är förste avbytare till anfallet -- Mattias Jonsson eller Allbäck? Knappast Elmander.

- F.G

Jag tror att Marcus Allbäck fortfarande är första alternativet. Han har ju faktiskt visat sig vara ganska vass när han har kommit in, tycker att han är lite underskattad. Han kommer nog före Rosenberg till och med. Undrar om inte Jonsson och Elmander mer är tänkta som yttermittfältare än som anfallare.
Citera
2006-05-09, 21:14
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanofallDan
Jag tror att Marcus Allbäck fortfarande är första alternativet. Han har ju faktiskt visat sig vara ganska vass när han har kommit in, tycker att han är lite underskattad. Han kommer nog före Rosenberg till och med. Undrar om inte Jonsson och Elmander mer är tänkta som yttermittfältare än som anfallare.
elmander som Forward känns så jävla b!
Citera
2006-05-09, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
elmander som Forward känns så jävla b!

Jo, det är väl inte där han hör hemma först och främst. Hoppas att han kan få lite speltid och att det lossnar lite. Det skulle ju vara roligt att se honom kuta livet ur någon stackars förvirrad ytterback och langa in bollar för Henke och Zlatan att panga upp i klykan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in