Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Håller med, i stort sett. Alla gnäller, jag tycker det var en rätt bra uttagning, som bygger på dagsform och inte en massa teorier om "hjärta" osv. Att peta grottmannen Östlund bör betraktas som ett genidrag.
Daniel Andersson lär inte få spela en minut, varför gnälla?
Försvarsspelet är det stora problemet, men nu har Lagerbäck skapat rejält med utrymme att experimentera, med Micke Nilsson och Alexandersson som jokrar. Med fingerspitzgefühl kan det bli bra. Hade gärna sett Micke Dorsin i truppen också...
Tråkigt att Tobias Hysén inte kom med, men han har ju inte alls visat någon form i år; det får bli nästa VM för lill-Glenn.
- F.G
Tycker truppen ser riktigt jävla bra ut, den bygger även för framtiden: ytterbacksproblemet har ju inte gått att lösa i VM-kvalmatcherna genom Östlund, och Christoffer Andersson har inte heller han varit något vidare. kul med dem jag missade i mitt privata tips, Kalle Svensson, Micke Nilsson och Fredrik Stenman, fast det är osäkert om de får spela om laget i övrigt förblir helt. Med en centrallinje (Isaksson-Mellberg-Ljungberg-Larsson) i form, bra samspelthet, få individuella misstag och disciplinerad defensiv kan det förstås leda till gruppseger, och det gäller som alla nog anar att undvika Tyskland i åttondelen i så fall.