2007-03-29, 00:41
  #1393
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Har svårt att se hur Zlatan ska kunna lastas för förlusten. T.o.m. av missunsamma och bittra svenskar.


Jag skulle snarare kalla dem för "ociviliserade svenskar"; alla här är ju svenskar, så det där tycker jag är att gå oerhört långt. Alla svenskar är ju inte synonyma med trångsynta bitterfittor som bestämt sig för att Rosengård är roten till den förestående muslimska världsherraväldekuppen.
Citera
2007-03-29, 00:46
  #1394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Alexandersson fyller 36 i år och spelar i IFK Göteborg. Vad gör han fortfarande i landslagströjan?

Assisterar till 1-0 målet. Vad gjorde chippen idag?
Citera
2007-03-29, 00:47
  #1395
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Jag skulle snarare kalla dem för "ociviliserade svenskar"; alla här är ju svenskar, så det där tycker jag är att gå oerhört långt. Alla svenskar är ju inte synonyma med trångsynta bitterfittor som bestämt sig för att Rosengård är roten till den förestående muslimska världsherraväldekuppen.

Jo, men det känns synonymt med svensk att stryka medhårs vid medgång och mothårs vid motgång. Den som lastar Zlatan för kvällens förlust kan knappast kalla sig fotbollsintresserad.
Citera
2007-03-29, 00:47
  #1396
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombom
Assisterar till 1-0 målet. Vad gjorde chippen idag?

Satt på bänken mestadels av matchen.
Citera
2007-03-29, 00:49
  #1397
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Ja, men att leva på gamla meriter fungerar inte, varken som spelare eller ledare. Sen finns det oerhört mycket att kritisera Lagerbäck för också, även om han gjort mycket gott för svensk fotboll.

Så vi ska byta förbundskapten på månadsbasis, från en match till en annan?
Lagerbäcks senaste "merit" var väl just 2-0 mot Spanien, alltså senaste tävlingsmatchen innan denna.
Citera
2007-03-29, 00:55
  #1398
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Så vi ska byta förbundskapten på månadsbasis, från en match till en annan?
Lagerbäcks senaste "merit" var väl just 2-0 mot Spanien, alltså senaste tävlingsmatchen innan denna.

Absolut inte. Men jag tycker trots dom fina resultaten tidigare att det finns en del att kritisera LL för. Inte minst under VM. Och även om kvalet börjat fint rent poängmässigt känns det ändå inte tryggt. Men vi kan återkomma i frågan när gruppen är klar, och se om du är lika positiv då.

Min åsikt står i alla fall fast. Ut med Lagerbäck.
Citera
2007-03-29, 01:05
  #1399
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Absolut inte. Men jag tycker trots dom fina resultaten tidigare att det finns en del att kritisera LL för. Inte minst under VM. Och även om kvalet börjat fint rent poängmässigt känns det ändå inte tryggt. Men vi kan återkomma i frågan när gruppen är klar, och se om du är lika positiv då.

Min åsikt står i alla fall fast. Ut med Lagerbäck.

Jag är inte positiv, jag tycker bara det behövs lite proportioner i diskussionen.

Är jävligt trött detta avgå-lagerbäck-drev som alltid startas när magikern Kim Källström eller trollkarlen Wilhelmsson ställs utanför en startelva. Vem ska förklara bort att dom suger när dom väl får spela?
Citera
2007-03-29, 01:12
  #1400
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Jo, men det känns synonymt med svensk att stryka medhårs vid medgång och mothårs vid motgång. Den som lastar Zlatan för kvällens förlust kan knappast kalla sig fotbollsintresserad.

Det som stör mig är att det är svårt att kunna utveckla ett rent fotbollsintresse med tanke på den typ av journalistik som förs.
Citera
2007-03-29, 01:17
  #1401
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Jag är inte positiv, jag tycker bara det behövs lite proportioner i diskussionen.

Är jävligt trött detta avgå-lagerbäck-drev som alltid startas när magikern Kim Källström eller trollkarlen Wilhelmsson ställs utanför en startelva. Vem ska förklara bort att dom suger när dom väl får spela?

Min åsikt grundar sig på betydligt mycket mer än Kim och Chippen.

T.ex. förmågan att kunna föra en match. Att gå in med inställningen att köra över ett Nordirland som har sämre spelare på varje position jämfört med Sverige. Och som fram tills inte särskilt länge sedan knappt räknades i fotbollssammanhang. Bland annat...
Citera
2007-03-29, 01:56
  #1402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Jag är inte positiv, jag tycker bara det behövs lite proportioner i diskussionen.

Är jävligt trött detta avgå-lagerbäck-drev som alltid startas när magikern Kim Källström eller trollkarlen Wilhelmsson ställs utanför en startelva. Vem ska förklara bort att dom suger när dom väl får spela?

Tycker alltid att Kim går in och dominerar när han får hoppa in. Idag slog han bort lite bollar och kom inte upp i normal standard, men att inte spela Kim från start i landslaget är för jävla illa. Att Källström inte bojkottat Lagerbäck/landslaget än är för mig en gåta..
Chippen har mer och visa i landslaget, men då måste han ju få chansen å visa det också..
Så jävla trött på fegisen Lagerbäck och hans fula tryne så jag vill spy..
Citera
2007-03-29, 02:15
  #1403
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Min åsikt grundar sig på betydligt mycket mer än Kim och Chippen.

T.ex. förmågan att kunna föra en match. Att gå in med inställningen att köra över ett Nordirland som har sämre spelare på varje position jämfört med Sverige. Och som fram tills inte särskilt länge sedan knappt räknades i fotbollssammanhang. Bland annat...
Jag kan inte annat än att hålla med. Lagerbäck som trännare rent taktiskt sät tycker jag han är väldigt bra. Men att motivera laget att gå ut o köra över fanskapet verkar han ju inte lyckas så bra med. Hade inte spelat nån roll om chipen eller källström spelat ifrån start. Spelar vi överlag som vi gjorde idag hade vi kunnat ha en maradona under sin storhetsperiod på top o ändå åkt på däng.
Citera
2007-03-29, 09:40
  #1404
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Jag kan inte annat än att hålla med. Lagerbäck som trännare rent taktiskt sät tycker jag han är väldigt bra. Men att motivera laget att gå ut o köra över fanskapet verkar han ju inte lyckas så bra med. Hade inte spelat nån roll om chipen eller källström spelat ifrån start. Spelar vi överlag som vi gjorde idag hade vi kunnat ha en maradona under sin storhetsperiod på top o ändå åkt på däng.

Precis, vi har ju t.ex. en av världens formmässigt bästa forwards i laget. Vi har spelare från Manchester City, Aston Villa, Roma, Inter, Arsenal, Lyon m.m. Kryddat med flertalet spelare från andra europeiska ligor. Men så fort den blågula matchtröjan åker på spelar dom med alldeles för stor försiktighet samt ängslan och det måste man kunna lasta förbundskaptenen för.

Håller med om att Lagerbäck är en ypperlig taktiker innan match. Men han behöver en pådrivare vid sin sida. En förbundskapten med hjärta, som själv har varit med och som har spelarnas förtroende och respekt. En som vet hur man vänder matcher och coachar under match. Dessa egenskaper tycker jag inte LL besitter. Därför tycker jag att man kan ifrågasätta om han är rätt man att leda ett svenskt landslag i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in