Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Jag kan inte annat än att hålla med. Lagerbäck som trännare rent taktiskt sät tycker jag han är väldigt bra. Men att motivera laget att gå ut o köra över fanskapet verkar han ju inte lyckas så bra med. Hade inte spelat nån roll om chipen eller källström spelat ifrån start. Spelar vi överlag som vi gjorde idag hade vi kunnat ha en maradona under sin storhetsperiod på top o ändå åkt på däng.
Precis, vi har ju t.ex. en av världens formmässigt bästa forwards i laget. Vi har spelare från Manchester City, Aston Villa, Roma, Inter, Arsenal, Lyon m.m. Kryddat med flertalet spelare från andra europeiska ligor. Men så fort den blågula matchtröjan åker på spelar dom med alldeles för stor försiktighet samt ängslan och det måste man kunna lasta förbundskaptenen för.
Håller med om att Lagerbäck är en ypperlig taktiker innan match. Men han behöver en pådrivare vid sin sida. En förbundskapten med hjärta, som själv har varit med och som har spelarnas förtroende och respekt. En som vet hur man vänder matcher och coachar under match. Dessa egenskaper tycker jag inte LL besitter. Därför tycker jag att man kan ifrågasätta om han är rätt man att leda ett svenskt landslag i framtiden.