Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Så man måste testa säg Thern för att utesluta att han är bättre än Toivonen? Ett konstigt resonemang. Man bör kunna se på spelare hur bra de är utan att de testas i en ny miljö.
Men då säger du att du i så fall hade spelat med Elmander och Hysen/Berg/Gerndt samtidigt, vid en frånvaro på Zlatan. Det ser aningen brunkigt ut.
För ospelskickligt för min smak.
Det tycker jag inte. Han är fit, har överlägset högst potential, och har uträttat mer än alla andra u21-spelare. Det är inte en fråga om rättvisa om han blir uttagen, utan vad som är bäst för u21-landslaget både idag och i framtiden, vilket i sin tur påverkar det stora landslaget. Att då ta ut Guidetti för att få se honom borde vara tämligen givet.
Elm gjorde bra insatser i en liknande roll under Lagerbäck, Wernbloom blommade ut (

) i Blåvitt i den rollen etc (även två mål mot Ungern i en sån roll).
Vad är den här spelskickligheten du alltid gapar om hos Toivonen? I sina goda stunder är han bättre än de andra, ja, men han gör ju undermåliga insatser 8/10 gånger. Då är han helt värdelös att ha på planen då han varken pressar eller jobbar hemåt på något ordentligt sätt.
Kanske. Jag börjar tröttna på detta frikort och hjärndöda dyrkande av Guidetti som existerar i stora kretsar så jag är kanske inte helt objektiv.