Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Nej, men du lyfte ju fram det som något speciellt när det de facto är bara Toivonen som har spelat där i övrigt. Det känns ju... lagom imponerande.
Jag föredrar lätt Elmander framför Toivonen. Inte som tia, men anfallsspelare i landslaget.
On another note: är det inte ett rejält svaghetstecken att Guidetti kallas in direkt efter femtio jävla minuter i ett reservlag?
Det är också en unik förmån. Ingen annan anfallare hade tagits ut med de premisserna, tror jag.
Så man måste testa säg Thern för att utesluta att han är bättre än Toivonen? Ett konstigt resonemang. Man bör kunna se på spelare hur bra de är utan att de testas i en ny miljö.
Men då säger du att du i så fall hade spelat med Elmander och Hysen/Berg/Gerndt samtidigt, vid en frånvaro på Zlatan. Det ser aningen brunkigt ut.

För ospelskickligt för min smak.
Det tycker jag inte. Han är fit, har överlägset högst potential, och har uträttat mer än alla andra u21-spelare. Det är inte en fråga om rättvisa om han blir uttagen, utan vad som är bäst för u21-landslaget både idag och i framtiden, vilket i sin tur påverkar det stora landslaget. Att då ta ut Guidetti för att få se honom borde vara tämligen givet.