2013-11-06, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Så man måste testa säg Thern för att utesluta att han är bättre än Toivonen? Ett konstigt resonemang. Man bör kunna se på spelare hur bra de är utan att de testas i en ny miljö.

Men då säger du att du i så fall hade spelat med Elmander och Hysen/Berg/Gerndt samtidigt, vid en frånvaro på Zlatan. Det ser aningen brunkigt ut. För ospelskickligt för min smak.

Det tycker jag inte. Han är fit, har överlägset högst potential, och har uträttat mer än alla andra u21-spelare. Det är inte en fråga om rättvisa om han blir uttagen, utan vad som är bäst för u21-landslaget både idag och i framtiden, vilket i sin tur påverkar det stora landslaget. Att då ta ut Guidetti för att få se honom borde vara tämligen givet.

Elm gjorde bra insatser i en liknande roll under Lagerbäck, Wernbloom blommade ut () i Blåvitt i den rollen etc (även två mål mot Ungern i en sån roll).

Vad är den här spelskickligheten du alltid gapar om hos Toivonen? I sina goda stunder är han bättre än de andra, ja, men han gör ju undermåliga insatser 8/10 gånger. Då är han helt värdelös att ha på planen då han varken pressar eller jobbar hemåt på något ordentligt sätt.

Kanske. Jag börjar tröttna på detta frikort och hjärndöda dyrkande av Guidetti som existerar i stora kretsar så jag är kanske inte helt objektiv.
Citera
2013-11-06, 00:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Elm gjorde bra insatser i en liknande roll under Lagerbäck, Wernbloom blommade ut () i Blåvitt i den rollen etc (även två mål mot Ungern i en sån roll).

Vad är den här spelskickligheten du alltid gapar om hos Toivonen? I sina goda stunder är han bättre än de andra, ja, men han gör ju undermåliga insatser 8/10 gånger. Då är han helt värdelös att ha på planen då han varken pressar eller jobbar hemåt på något ordentligt sätt.

Kanske. Jag börjar tröttna på detta frikort och hjärndöda dyrkande av Guidetti som existerar i stora kretsar så jag är kanske inte helt objektiv.

Han är betydligt mer spelskicklig en övriga forwards. Han har varit tia i Hollands näst bästa lag med stor framgång. Han har en bra touch, bra i kombinationsspelet, god speluppfattning och besitter en bra grundteknik. Så jag ser honom som klart spelskicklig ur svenskt perspektiv. Jag tror fortfarande att det är hans längd och kroppsspråk som gör att folk uppfattar honom som oteknisk och oengagerad.

Men om man ska basera en laguttagning utifrån rättvisa ska ju inte Guidetti med, men det argumentet ställer jag mig starkt kritiskt till.
Citera
2013-11-06, 00:44
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag kommer inte ta den diskussionen en gång till.

Men något att tänka på är att en trupp tas ut på hur bra spelarna är idag eller i extremfall vad de kan bidra med inom sinom tid. Vad man då har med sig i bagaget är mindre viktigt. För ingen kan ifrågasätta Olas egenskaper. Att han underpresterat på sistone är sant, men varför vara så irrationell att utesluta honom från truppen? Det är inte logiskt. På samma sätt som att byten i en fotbollsmatch inte ska ses som något kvitto på hur bra man varit, utan grundas istället på vad två spelare kan utföra under återstående matchtid. En lätt filosofisk fråga, då mycket byggs på spekulation, men jag ifrågasätter starkt ditt resonemang, som förövrigt är enormt överdrivet.
Han har ju varit dålig när han fått chansen, så varför inte ge andra chansen?
Citera
2013-11-06, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Han har ju varit dålig när han fått chansen, så varför inte ge andra chansen?

Jag beskriver ju det i mitt inlägg du nyss citerade.

Det är irrationellt, ologiskt, kallade det vad du vill.
Citera
2013-11-06, 11:46
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag beskriver ju det i mitt inlägg du nyss citerade.

Det är irrationellt, ologiskt, kallade det vad du vill.
Det spelar ingen roll vad man har i bagaget? Är du dum eller?
Citera
2013-11-06, 11:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Det spelar ingen roll vad man har i bagaget? Är du dum eller?

Du är helt enkelt tillräckligt smart för att ens förstå min tankegång. För att förenkla för dig så ska en uttagning inte enbart syfta till en bedömning hur spelarna har presterat, utan vad de kan tillföra idag och i framtiden. Landslagsuttagningar handlar inte om rättvisa.
Citera
2013-11-06, 12:55
Medlem
pedrinos avatar
Bör vi inte sätta in Guilhermo Molins i anfallet? Jag tror att han kan vara grym tillsammans med Zlatan. Han har speed, ett bra skott men framförallt så har han en bra teknik.

Ifall ni sett de senaste matcherna med Malmö FF så vet ni vilken form killen är i.
Citera
2013-11-06, 13:08
Medlem
Någon som vet status på Chippen nu för tiden?? Varför är han ej uttagen, håller han inte måttet längre?
Citera
2013-11-06, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiotusen
Någon som vet status på Chippen nu för tiden?? Varför är han ej uttagen, håller han inte måttet längre?

Tjillevippen har väl inte varit landslagsmässig sen han och ryssludret flyttade till öknen?
Citera
2013-11-06, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Bör vi inte sätta in Guilhermo Molins i anfallet? Jag tror att han kan vara grym tillsammans med Zlatan. Han har speed, ett bra skott men framförallt så har han en bra teknik.

Ifall ni sett de senaste matcherna med Malmö FF så vet ni vilken form killen är i.
Inga allsvenska spelare tack, förutom Svensson då. Är glad att Hamrén tänker exakt likadant. Molins floppade ju totalt i Belgien, så vad talar för att han håller måttet mot Portugal?
Citera
2013-11-06, 16:29
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Inga allsvenska spelare tack, förutom Svensson då. Är glad att Hamrén tänker exakt likadant. Molins floppade ju totalt i Belgien, så vad talar för att han håller måttet mot Portugal?
Molins slet av korsbandet i Belgien...
Citera
2013-11-06, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Guidetti har presterar noll men hyllas ändå som den nya Zlatan förstår inte varför.Dessutom kan man inte ha salmonella i 3 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in