2013-10-12, 03:06
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
tack för att nån säger det. 5ans experter är så jävla usla.

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/anna-friberg/anna-friberg-ar-rent-ut-sagt-usel-i-kanal-5/
På vilket sätt? Åkesson är underbar som ankare, Åström är det bästa vi har som huvudkommentator. Jocke Björklund är sympatisk och ingen som någon kan störa sig på. Att en fåntratt på Expressen måste kräka ur sig en hafsig tv-krönika på trekvart innan pressläggning och försöker vara lite "spetsig" förändrar inte det.

Om jag skulle ge mig på att recensera Anna Fribers stilistik i det här fallet så hade det låtit än värre. Men det behöver jag inte göra. Alla dessa mediokra nollor som sitter hemma i tv-soffan och slentriangnäller för gnällandets skull. Oavsett om de kan fakturera Expressen för skiten eller inte.

Kanal 5-teamet sköter sig utmärkt.
Citera
2013-10-12, 09:26
Medlem
LastCaresss avatar
Kongo-Kim, vilken jävla kung, vilken passning. Får alldeles för lite credd.
Citera
2013-10-12, 09:32
Medlem
bagarn29s avatar
Hur kan man såga 5:ans studioteam när de knappt hinner säga något innan det är dags för reklam?
Citera
2013-10-12, 09:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Stort plus för Elmander denna matchen, igår sprang och stångade han inte bara sönder motståndarnas backlinje utan han var ständigt farlig också. Förtjänade helt klart ett mål eller två.
Också ett stort minus för Elmander. Att han av alla ska hålla på och filma, nej, det går inte för sig.

Nått som dom flesta verkar ha missat också (om det inte var jag som missade nått) var Martin Olssons förarbete till målet, om jag inte såg helt fel så var det han som stoppade Österrikes kontring och direkt gav sig av framåt för att sen knoppa in målet. Kunde lika gärna ha blivit 0-2 i den minuten men nu blev det 1-1.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
En ytteranfallare kan alltså bara vara en viss typ av spelartyp med samma typ av instruktioner? Det är snarare en utgångsposition i ett system, men där spelarinstruktioner kan skilja enormt utifrån vilken spelidé och taktiska instruktioner man använder sig av.
Nej, jag sa det innan att man kan spela med vilken spelartyp som helst, men för att någon ska räknas som någon typ av anfallare i min värld så måste en av hans huvuduppgifter vara att ligga högst upp i plan. I alla dom fallen som du gav exempel på så hade han ingen sån huvuduppgift och i min bok så är han då inte anfallare utan mittfältare (eller extra ytterback).

Som jag sa så det enda något sånär normala fallet där jag ser att Seb skulle funka bra som ytteranfallare är när vi möter San Marino och han ligger konstant där uppe och låter Lustig sköta hela defensiven själv.
Citera
2013-10-12, 10:27
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Var det bara jag som tänkte på det här målet när Martin Olsson stänkte in sin fina nick igår?

http://www.youtube.com/watch?v=uMyp3-kWYsw&feature=youtu.be&t=24m44s
Citera
2013-10-12, 10:29
Medlem
okok1s avatar
Jag förstår inte varför det är helt tyst om våran högerkant. Nu menar jag inte på våran planhalva... Hela tiden går bollen centralt eller på vänsterkanten. Tråkigt att man inte lyckas nyttja båda kanterna.

Angående Durmaz så tycker jag att han är värd fler chanser. Sebastian Larsson har fått så många chanser redan. Man bör prova nytt blod för att få bukt med det problemet.

Sedan vill jag ge cred till Sverige för att de kriga nästan en hel match. Blev lite besviken på passningsspelet och framförallt tempot. Blir ibland att man hamnar i en allt för låg växel.
Citera
2013-10-12, 10:38
Medlem
Cambijaos avatar
Satt hela matchen och sa : "Kongo-Kim kommer rädda oss, han måste rädda oss." Han kommer in och är helt jävla passiv, gör inte ett rätt och egentligen relativt dålig. Fast han behöver bara göra en sak och det är att slå såna där magiska passar som han har patent på i svenska landslaget. Ibra hyllas i media med all rätt, liksom han var inga bra igår. Men han gör assist och mål. Snart kanske Allbäck-snacket försvinner förevigt om vi har tur.

Även fast vi är i playoff så är det jobbigt att vår förbundskapten är förmodligen den sämsta i kvalserien. Han lever på att Sverige ska vinna på individuella presentationer. Om han har en taktik som utövas på planen så är det som Lasse Lagerbäcks fast betydligt sämre.

Lustig är ur position hela matchen, Kacá verkar ha blivit Sverige sista utvägen varje gång motståndarna sätter press. Bollen går alltid ut på kanten till honom som ska försöka rädda oss ur skiten, kan fan inte komma på senaste Sverige var så beroende av en 22-åring. Larsson givna plats i startelvan måste Hamrén snart också ifrågasätta.

Skönt med vinst, skönt att Elmander tar på sig rollen som svin när Wernbloom inte verkar vilja, skönt att Alaba kunde skära sönder ett helt försvar på egen hand. Skönt att Ekdal har helt plötsligt blivit en av våra viktigaste spelare, skönt att Hamrén har på sig återigen en ful kavaj med en matchande väst. OCH SKÖNT ATT ISAKSSON ÄR SÅ JÄVLA BRA. Innan matchen satt kompisarna och skrek efter Wiland och det blev inte värre när Isaksson var apatisk vid Österrikes mål. Men skrattar bäst som skrattar sist, jag kunde inte hålla mig för att sitta och tracka på dem resten av matchen efter benparaden skickat från ovan.

Nu ska jag gå och tatuera in Kongo på min penis. Kongo-Kim och min penis har mycket gemensamt, de gör inte alltid som de borde göra. Presterar otroligt ojämnt, men vid rätt tid, rätt datum och miljö så blir det antingen målen, assist eller fontänorgasm.
Senast redigerad av Cambijao 2013-10-12 kl. 10:49.
Citera
2013-10-12, 10:49
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Zlatan räddar oss, igen.
Pinsamt av Elmander dock.
Citera
2013-10-12, 10:56
Medlem
4522s avatar
Finns det något mer frustrerande än att se Sebastian Larsson spela fotboll i dagsläget? Jag tror fanimej inte det. Han är sällan delaktig i spelet, när han får bollen skapar han väldigt lite och dom fåtal gångerna han kommer till ett avgörande läge så slås bollen upp på bänkrad Z. Vad som helst hade varit bättre än honom i dagsläget.

Det suger lite att Sverige måste hamna i underläge för att våga flytta upp positionerna. I första halvlek såg det enormt slätstruket ut och Österrike spelade ut oss efter noter. Sedan kom det där målet och Sverige förvandlades till ett nytt lag. Problemet är att vi inte har råd med att hamna i underläge i ett Play off, då gäller det att sätta den där rätta mentaliteten från minut ett.
Citera
2013-10-12, 11:02
Medlem
JustZlatans avatar
Är Martin Olsson den nya Martin Dahlin?
Citera
2013-10-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Var det bara jag som tänkte på det här målet när Martin Olsson stänkte in sin fina nick igår?

http://www.youtube.com/watch?v=uMyp3-kWYsw&feature=youtu.be&t=24m44s
Dahlin var det första jag tänkte haha
Citera
2013-10-12, 11:38
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är Martin Olsson den nya Martin Dahlin?

Enligt mig, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Dahlin var det första jag tänkte haha

Jag skrek: MART-DAHLIN haha.

__

Kollade oddsen inför Tysklandsmatchen nu. Såg att det enligt oddssättarna verkar var 50/50 att Sverige tar poäng mot tyskarna. Det trodde jag faktiskt inte. Nu fick jag lite hopp om seedningsplats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in