Stort plus för Elmander denna matchen, igår sprang och stångade han inte bara sönder motståndarnas backlinje utan han var ständigt farlig också. Förtjänade helt klart ett mål eller två.
Också ett stort minus för Elmander. Att han av alla ska hålla på och filma, nej, det går inte för sig.
Nått som dom flesta verkar ha missat också (om det inte var jag som missade nått) var Martin Olssons förarbete till målet, om jag inte såg helt fel så var det han som stoppade Österrikes kontring och direkt gav sig av framåt för att sen knoppa in målet. Kunde lika gärna ha blivit 0-2 i den minuten men nu blev det 1-1.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
En ytteranfallare kan alltså bara vara en viss typ av spelartyp med samma typ av instruktioner? Det är snarare en utgångsposition i ett system, men där spelarinstruktioner kan skilja enormt utifrån vilken spelidé och taktiska instruktioner man använder sig av.
Nej, jag sa det innan att man kan spela med vilken spelartyp som helst, men för att någon ska räknas som någon typ av anfallare i min värld så måste en av hans huvuduppgifter vara att ligga högst upp i plan. I alla dom fallen som du gav exempel på så hade han ingen sån huvuduppgift och i min bok så är han då inte anfallare utan mittfältare (eller extra ytterback).
Som jag sa så det enda något sånär normala fallet där jag ser att Seb skulle funka bra som ytteranfallare är när vi möter San Marino och han ligger konstant där uppe och låter Lustig sköta hela defensiven själv.