Citat:
Ursprungligen postat av
jrondon
Exakt det jag menar! Jämför dom med vårat mittfält och backar så förstår jag inte hur folk kan säga 50/50.
Du har uppenbarligen inte fattat poängen i hur två lag ska bedömas gentemot varandra när du enbart jämför dess spelarmaterial. Sverige spelar vansinnigt mycket bättre som ett
lag än vad Portugal gör. Därför är det naturligt att Sverige kommer upp i 50/50 scenarion gentemot Portugal.
Om vi bortser i statistiken från de bästa lagen(Ryssland, Tyskland) i bådas VM-kval grupper(eftersom det inte är rättvist att räkna med Tyskland gentemot Ryssland, eftersom Tyskland är ett vansinnigt mycket bättre lag.)
Så har Sverige släppt in 5 mot nationer under sig, medans Portugal släppt in 8 mål. Hur förklarar du det? Jag är inte alls imponerad av Portugals defensiv. Speciellt med tanke på att de i princip aldrig kan hålla tätt mot Danmark och andra dylika länder i Sveriges klass.
Edit: Flera europeiska länder tror på Sverige:
http://www.eurosport.se/fotboll/mardrom-inte-alls-europa-tror-pa-sverige_sto3973341/story.shtml
Edit 2: Är det bara jag som hoppas på en riktig ordentlig kyla nu till mötena i november? Skulle nog inte passa de portugisiska spelarna allt för bra.