2013-10-23, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Coentrao och Pepe är inte så dåliga de heller, samt att båda har helt ok offensiva färdigheter.
Exakt det jag menar! Jämför dom med vårat mittfält och backar så förstår jag inte hur folk kan säga 50/50.
Citera
2013-10-23, 17:08
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Exakt det jag menar! Jämför dom med vårat mittfält och backar så förstår jag inte hur folk kan säga 50/50.
Det är alltid 50/50, antingen så vinner man, eller så förlorar man.

Allt kommer bero på hur vi klarar det i Portugal, kan vi få med oss oavgjort tror jag vi vinner.
Citera
2013-10-23, 17:31
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrondon
Du har uppenbarligen inte fattat poängen i hur två lag ska bedömas gentemot varandra när du enbart jämför dess spelarmaterial. Sverige spelar vansinnigt mycket bättre som ett lag än vad Portugal gör. Därför är det naturligt att Sverige kommer upp i 50/50 scenarion gentemot Portugal.

Om vi bortser i statistiken från de bästa lagen(Ryssland, Tyskland) i bådas VM-kval grupper(eftersom det inte är rättvist att räkna med Tyskland gentemot Ryssland, eftersom Tyskland är ett vansinnigt mycket bättre lag.)

Så har Sverige släppt in 5 mot nationer under sig, medans Portugal släppt in 8 mål. Hur förklarar du det? Jag är inte alls imponerad av Portugals defensiv. Speciellt med tanke på att de i princip aldrig kan hålla tätt mot Danmark och andra dylika länder i Sveriges klass.

Edit: Flera europeiska länder tror på Sverige: http://www.eurosport.se/fotboll/mardrom-inte-alls-europa-tror-pa-sverige_sto3973341/story.shtml

Edit 2: Är det bara jag som hoppas på en riktig ordentlig kyla nu till mötena i november? Skulle nog inte passa de portugisiska spelarna allt för bra.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-10-23 kl. 17:46.
Citera
2013-10-23, 17:39
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
Portugal har Helder Postiga men hur ser det ut annars på forwardsfronten för Portugal?
Éder, Edinho, Oliveira. Nej, det är inte jättesexigt. Det mesta hänger väl på CR7.

Citat:
Ursprungligen postat av Skumgummi
Annars så verkar det som Sverige är starkare än Portugal när det gäller anfallet?
Zlatan och Elmander bör väl räknas som ett av Europas starkaste anfallspar.
Citera
2013-10-23, 17:43
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Edit 2: Är det bara jag som hoppas på en riktig ordentlig kyla nu till mötena i november? Skulle nog inte passa de portugisiska spelarna allt för bra.
Jag måste ju erkänna att jag har lekt lite med tanken på att inte spela matchen på kompisvallen utan att köra på Norrporten arena eller Strömvallen eller nått sånt. Eller om dom har en riktig arena i Umeå så är ju det ännu bättre.
Citera
2013-10-23, 17:44
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag måste ju erkänna att jag har lekt lite med tanken på att inte spela matchen på kompisvallen utan att köra på Norrporten arena eller Strömvallen eller nått sånt. Eller om dom har en riktig arena i Umeå så är ju det ännu bättre.
Då är vi två!
Citera
2013-10-23, 17:46
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Edit:[/b]
Flera europeiska länder tror på Sverige: http://www.eurosport.se/fotboll/mardrom-inte-alls-europa-tror-pa-sverige_sto3973341/story.shtml

Känns upplyftande att läsa detta.
Jo sen kan de gärna få flytta matchen till kyliga Ullevi, detta säger jag som 08a.

Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Éder, Edinho, Oliveira. Nej, det är inte jättesexigt. Det mesta hänger väl på CR7.

Zlatan och Elmander bör väl räknas som ett av Europas starkaste anfallspar.

Glöm inte att vi har en Hysén i storform också.
Citera
2013-10-23, 19:36
Medlem
Vilken sektion ska man köpa biljett på om man vill stå i svenska klacken? Eller släpps dom kanske tidigare till campsweden eller något?
Citera
2013-10-23, 20:50
Medlem
Undrar vad oddset är på att Ticnet brakar ihop imorgon kl 09.01 när biljetterna släppts
Citera
2013-10-23, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yollos
Vilken sektion ska man köpa biljett på om man vill stå i svenska klacken? Eller släpps dom kanske tidigare till campsweden eller något?

Kolla svenskfotboll.se och länken
Citera
2013-10-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Känns upplyftande att läsa detta.
Jo sen kan de gärna få flytta matchen till kyliga Ullevi, detta säger jag som 08a.

Glöm inte att vi har en Hysén i storform också.

Han har dragit baksida lår och är borta säsongen ut
Citera
2013-10-23, 20:55
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yollos

De kommer endast att säljas via SVFFs supporterklubb fotbollsupporter.se. Medlemskap kostar 200kr per år och du får lojalitetspoäng för matcher du går på + förtur och billigare biljetter till landslagets matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Undrar vad oddset är på att Ticnet brakar ihop imorgon kl 09.01 när biljetterna släppts

Köper du via supporterklubben blir det inga problem. Det är alldeles för krångligt och för få personer känner till den för att dessa biljetter ska ta slut redan imorrn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in