Citat:
Ursprungligen postat av
Vagner.Love
Hur ser det ut på talangfronten egentligen? Man blir ju riktigt oroad när man ser åldern på nämnda herrar alla närmar sig eller är över 30 år. Snart har vi sämre landslag än vi har just nu och de är fan illa.
Alltså back(Jansson mm) och innermittfältet(Hiljemark, Ekdal) är jag inte så oroad över. Däremot tillväxten för offensiva spelare som ska ersätta Zlatan, Elmander och kanske även Seb som med lite otur kan pika nu. Kan jag inte komma på en enda spelare i dagsläget som har en bra potential till att ersätta dessa. Vad har vi tillexempel i dagsläget bakom Ibra(31 år), Elmander(32 år), Ola Toivonen(snart 27 år) och Tobias Hysen(31 år) på forwardsfronten?
Spelare som Mervan Celik, Rasmus Jönsson och Guidetti har jag egentligen ganska små förhoppningar på. Någon får gärna hjälpa mig med att hitta en enda ung offensiv svensk spelare som har stor potential till att bli något bra. För att vi på allvar ska kunna utmana större lag krävs det att vi har inviduellt skickliga spelare. Det är världsspelare jag snackar om.
Möjligen att Kaca kan komma att utveckla sig och bli en ganska bra och internationellt respekterad spelare. Men vi behöver mer unga spelare av den kalibern likt honom med bra potential inom sig. Rättare sagt 3 stycken till för att åtminstone kunna fylla en svensk startelva.