2013-03-18, 20:31
Bannlyst
Någon som kan svara på detta?
Skulle Wendt kunna peta lustig från högerbacken? även om det inte är hans original position.
Han måste ju vara bra mycket bättre försvarsmässigt
Citera
2013-03-18, 22:10
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Fan vad gött!

Vill inte verka angripande eller så, men det har varit/är intressant att följa din opinion kring Guidetti. Från att ha argumenterat till att ta ut honom i de flesta senaste landskamperna (bla nu senast mot Argentina) till att mer eller mindre kalla hans karriär för över. Det är många som är nyfikna kring Guidetti och frågorna kring hans hälsa är många, men jag har aldrig känt mig så pessimistisk. Förhoppningsvis slipper vi alla oron och att John kan göra sig redo för både PL och svenska landslaget.

Citera
2013-03-18, 22:20
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Varför vill så många ha Zlatan som nr 9:a igen? Han är ju betydligt mycket bättre och mer involverad i spelet i sin roll som nr 10:a. Han gör dessutom mer mål än tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Ofattbart.. han ska ha en löpstark striker framför sig det borde inte ens vara diskuterbart.
Nu kanske Toivonen inte är det men fortfarande bättre att zlatan spelar 10:a

Handlar väl uteslutande om det alltmer sjunkande skepp som är de tillgängliga svenska anfallarna? Zlatan är givetvis given, men Elmander är (som oftast numera) skadad, och Hysén är värdelös, Guidetti skadad, Gerndt är det "synd" om, Ranegie urusel, etc... Det blir helt enkelt att försöka laborera med det som finns.

Jag är av åsikten att jag hellre spelar Zlatan som nia, för det fall att Toivonen skulle fungera bättre i Zlatans roll. Detta just för att jag tänker att Toivonen tycks fungera så mycket sämre på topp, än vad Zlatan gör där. Det bästa vore såklart en boxspelare, typ Guidetti som kan hitta ytorna bakom Zlatan.

Men jag tror inte att det blir aktuellt att flytta Z inför Irlandsmatchen.

Jag tror på denna uppställning:

---------------Isaksson---------------
Lustig---Antonsson---Olsson---Wendt
---------------Källström---------------
Larsson----------Elm-------------Kaca
-----------------Zlatan-----------------
----------------Toivonen---------------

Erton kommer in i andra istället för Toivonen.
Citera
2013-03-18, 22:45
Bannlyst
Jag tror folk ska sitta lugna i båten.

Erkan Zengin eller Erton hade aldrig varit aktuella för landslagsspel några år tillbaka i tiden. Detta säger en del om hur Sveriges landslag har försämrats.
Citera
2013-03-18, 22:46
Medlem
Salamancas avatar
Hoppas på:

Isak
Lustig - Granen - Olsson - Wendt
Källström - Wernbloom
Larsson - Zlatan - Kaca
Toivonen

Byten om vi leder tryggt: Kaca -> Zengin, Ola -> Erton, Källström -> Elm
Citera
2013-03-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasteur
Jag tror folk ska sitta lugna i båten.

Erkan Zengin eller Erton hade aldrig varit aktuella för landslagsspel några år tillbaka i tiden. Detta säger en del om hur Sveriges landslag har försämrats.
Tvärtom! Schwarz och Thern kan slänga sig i väggen för dagens mittfält måste vara det starkaste genom tiderna.

Ekdal är ju inte ens med och konkurrerar...

Citera
2013-03-18, 23:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamanca
Hoppas på:

Isak
Källström - Wernbloom
Larsson - Zlatan - Kaca
Toivonen

Ser okej ut, men varför väljer du Wernbloom framför Elm?
Citera
2013-03-18, 23:47
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vill inte verka angripande eller så, men det har varit/är intressant att följa din opinion kring Guidetti. Från att ha argumenterat till att ta ut honom i de flesta senaste landskamperna (bla nu senast mot Argentina) till att mer eller mindre kalla hans karriär för över. Det är många som är nyfikna kring Guidetti och frågorna kring hans hälsa är många, men jag har aldrig känt mig så pessimistisk. Förhoppningsvis slipper vi alla oron och att John kan göra sig redo för både PL och svenska landslaget.

Kan förstå att det hela kan kan uppfattats som lite märkligt. Jag har nästan under ett helt år haft hoppet uppe men det har varit uppskjutande efter uppskjutande som nästan sagts som löften. Sedan när Guidetti äntligen börjar spelat igen på 2 matcher är han sedan återigen ute pga en "small injury". Sedan får han en märklig " välförtjänst paus" i en månad och ses bland annat i sthlm. Där han tydligen sett ut att ha lagt på sig ett par pannor.

Vid det läget kändes det lite som att den sista droppen runnit över bägaren och att jag inte längre orkar hoppas. Någon gång måste man våga släppa det. Men såklart hoppas man ju fortfarande lite i det undermedvetna.

Lite riktigt hopp fick jag återigen idag dock när jag hörde att Guidetti på nytt hade spelat och dessutom gjort två mål. Sedan måste han bort från U-21 laget. Så kanske efter sommaren, och då är det fan bråttom att han i så fall hinner bevisa sig. Han största dröm ska nämligen tydligen vara att åka med och spela med Zlatan i VM 2014 Brasilien för att ro hem VM-guldet för Sverige.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-03-18 kl. 23:53.
Citera
2013-03-19, 01:58
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamanca
Hoppas på:

Isak
Källström - Wernbloom
Larsson - Zlatan - Kaca
Toivonen

Ser riktigt bra ut.
Wernbloom kan vara nyttig att ha på planen då hans spelstil lär vara densamma som hela Irlands lag, mycket kötta!

Blir ingen lätt match men hoppas allt flyter på bra och gärna ledning med några mål i paus. Vore kul att få se Zengin, annars lär han få spela mot Slovakien nästa vecka.
Citera
2013-03-19, 02:11
Medlem
ragingcows avatar
Hoppas att elm får starta på mittfältet med källström, hoppas på att elm kan bli den där spelfördelaren på mittfältet i framtiden då källström börjar gå mot åldern höst.
Citera
2013-03-19, 02:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Hoppas att elm får starta på mittfältet med källström, hoppas på att elm kan bli den där spelfördelaren på mittfältet i framtiden då källström börjar gå mot åldern höst.

Jo..Dom två vore intressanta ihop. Elm har ju alla förutsättningar..Sen tror jag att Källström har ett antal år kvar i landslaget. Han spelar inte direkt på en position där ens maxsnabbhet ständigt ställs på prov. Sen kan han ta ett större och större defensivt ansvar.
Citera
2013-03-19, 06:43
Medlem
Salamancas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ser okej ut, men varför väljer du Wernbloom framför Elm?
Tycker att det sett svajigt ut ibland med både Elm och Källström på plan samtidigt men skulle hellst se dom två om defensiven varit lugn men jag gillar att ha Wernbloom där som defensiv säkring (och säkrat gult kort... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in