2007-03-29, 09:42
  #1405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Håller med om att Lagerbäck är en ypperlig taktiker innan match. Men han behöver en pådrivare vid sin sida. En förbundskapten med hjärta, som själv har varit med och som har spelarnas förtroende och respekt.framtiden.

Roland Andersson (som är gammal A-landslagsspelare) är ju en jävla pådrivare på träningarna iaf. Skriker och har sig, men han kanske inte gör det under själva matcherna?

Jo, Lagerbäck är en grym taktiker, men igår slog det fel på grund av hans feghet.
Citera
2007-03-29, 10:11
  #1406
Moderator
farbror_barbros avatar
Vad är det för fel på Ljungberg?

Jag börjar undra om allt står rätt till med vår kapten. Han kliver av planen efter en match där det är tveksamt om han själv bytte om och börjar ropa efter Allbäck.
http://expressen.se/sport/fotboll/1.615140

Sverige hade, förutom en förvisso blek Zlatan och darrigt försvar, ett obefintligt mittfältsspel i den här matchen. Hur vore det om Ljungberg då tog på sig något ansvar? Han artar sig mer och mer till ett uselt val av kapten.

F.ö. tycker jag debatten om Kim vs Svensson etc. är lätt parodisk. KK fick en hel halvlek på sig och det blev på intet sätt bättre. Chippen hade heller inget att komma med.
Såvitt jag kunde se berodde det mest på att backlinjen låg alldeles för lågt och mittfältet likaså. Långbollarna till våra forwards blev då helt meningslösa.
Bäste svensk efter Elmander var kanske D. Andersson?
Citera
2007-03-29, 10:19
  #1407
Medlem
williamwallaces avatar
Elmander och Andersson är de ända spelarna som får godkänt, men fan vad hjälper det när resten spelar som man fått i sig ett helt flak öl innan match.

Nu måste ju för fan förbundet vakna och kicka Lasse!

Om man ska sätta upp en back som anfallare ska man fan inte göra det när det är 2 min kvar, det ska man ju göra när det kanske är en 10-15 min kvar. Man har ju fan inget att förlora när man liggar under med 2-1, fast att Lasse verkar tro det.
Citera
2007-03-29, 11:07
  #1408
Medlem
LastCaresss avatar
En svart jävla dag idag. Hela laget, inte bara Lager, skämmer ut sig å det grövsta. Undantaget Elmander. Sista jävla gången jag följde skiten på TV. Avgå, allt och alla !
Citera
2007-03-29, 11:13
  #1409
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Roland Andersson (som är gammal A-landslagsspelare) är ju en jävla pådrivare på träningarna iaf. Skriker och har sig, men han kanske inte gör det under själva matcherna?

Jo, Lagerbäck är en grym taktiker, men igår slog det fel på grund av hans feghet.
Lagerbäck grym taktiker hahaha hahahaha hahaha
Citera
2007-03-29, 11:18
  #1410
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Lagerbäck grym taktiker hahaha hahahaha hahaha

Även om det gick åt helvete igår, så har Lager bevisat att han kan fotboll.
Citera
2007-03-29, 11:19
  #1411
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Precis, vi har ju t.ex. en av världens formmässigt bästa forwards i laget. Vi har spelare från Manchester City, Aston Villa, Roma, Inter, Arsenal, Lyon m.m. Kryddat med flertalet spelare från andra europeiska ligor. Men så fort den blågula matchtröjan åker på spelar dom med alldeles för stor försiktighet samt ängslan och det måste man kunna lasta förbundskaptenen för.

Nu är ju alla dom du nämner endast mediokra spelare i sina klubblag, förutom Zlatan då. Isaksson, Ljungberg, Källström, Chippen och Mellberg har inte direkt haft någon ypperlig säsong iår. Visst ska Sverige fullständigt köra över Nord Irland, men våra individuella spelare är långt ifrån några superstjärnor i sina klubblag.
Citera
2007-03-29, 11:20
  #1412
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Lagerbäck grym taktiker hahaha hahahaha hahaha

Ja, kan du inte hålla med om det så har du fan inte mycket fotbollskunnande bakom pannbenet. Han har i princip inte misslyckats med någonting sedan Belgien-EM.
Citera
2007-03-29, 11:25
  #1413
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Jag säger bara Trinidad & Tobago ETT ORD SKÄMMIGT.


Ja, för sånt händer ju aldrig i fotboll?

Israel 0 - 0 England, någon?

Edit:
Det är tragiskt att se hur många "fotbollsintresserade" skribenter vaknar till liv så fort det vankas landskamp. Märkligt att man aldrig ser er i de andra fotbollstrådarna här inne? Förmodligen är det väl så att ni endast är tillräckligt intresserade av sporten när Sverige spelar kval/tävlingsmatcher, och era analyser är direkt hämtade från Aftonhoran och annat skit....
Citera
2007-03-29, 11:26
  #1414
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Även om det gick åt helvete igår, så har Lager bevisat att han kan fotboll.
Otroligt konstigt resonemang
Citera
2007-03-29, 11:27
  #1415
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Ja, för sånt händer ju aldrig i fotboll?

Israel 0 - 0 England, någon?

Edit:
Det är tragiskt att se hur många "fotbollsintresserade" skribenter vaknar till liv så fort det vankas landskamp. Märkligt att man aldrig ser er i de andra fotbollstrådarna här inne? Förmodligen är det väl så att ni endast är tillräckligt intresserade av sporten när Sverige spelar kval/tävlingsmatcher, och era analyser är direkt hämtade från Aftonhoran och annat skit....
Så du Jämför Israel med Trinidad & Tobago???
Citera
2007-03-29, 11:29
  #1416
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Så du Jämför Israel med Trinidad & Tobago???

Ja, i den mån att England tillskillnad från Sverige har 11 världstjärnor på planen. Sverige har 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in