• 1
  • 2
2020-04-12, 15:36
Medlem
Ja vilka luckor finns kvar om man har noll i inkomst i nulget? Till hger och vnster breder sig mnniskor ut; "Jag har a kassa jag kan bara luta mig tillbaka och leva livet kommande mnader". Men var pratar man om mnniskorna som saknar a kassa? Som knappt fr ut socialbidrag (ja det r inte som 10 r sedan d vem som helst kunde f ut det, idag r det en mngd olika krav du mste uppfylla frst och frmst och som inneboende fr man knappt ut ngot alls), S huvudfrgan blir d; Till oss som saknar bidrag t ngot hll, vilka luckor finns nu under coronakrisen att nyttja? Och om ngon lyfter upp jobbalternativet, tja det r bttre sagt n gjort. Oerhrt mrka tider gllande den fronten vilket de flesta r medvetna om. Vissa lnder har lyft medborgarln. Varfr vill godhetslandet Sverige inte ens berra denna frga? Tror man p fullaste allvar att alla mnniskor har en trygghet i form av A-kassa nr man inte jobbar? Om krisen fortstter i flera mnader till, ska man fortstta ignorera denna frgan helt?
Senast redigerad av Tommi8 2020-04-12 kl. 15:55.
Citera
2020-04-12, 15:42
Medlem
Mecanicuss avatar
Bertta lite mer om varfr du har 0 i inkomst? Varfr du str helt utanfr trygghetssystemen osv.. Fokus ligger nog p att de som jobbar skall kunna klara sig, det hller jag med om.
Citera
2020-04-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Bertta lite mer om varfr du har 0 i inkomst? Varfr du str helt utanfr trygghetssystemen osv.. Fokus ligger nog p att de som jobbar skall kunna klara sig, det hller jag med om.

Studerat strre delen av livet. Enbart kortare jobb d jag jobbat frmst inom kommunen (2015 flyktingmottagandet har tyvrr satt sina spr hos kommunerna-och det har hetat att de vill anstlla men inte har rd gng p gng) Tacka Reinfeldt och gnget fr detta vetja.

Hursom, aldrig lett till ett fast jobb varfr A kassa aldrig kunnat bli aktuellt. r inneboende och d kan man inte begra Soc Bidrag hur som helst. Du mste vara skriven p ett kontrakt osv osv. P sin hjd fr du en liten absurd peng som ska rcka fr lite matinkomster. Detta r sammantaget priset vi fr betala fr alla flyktingar vi drog in 2015 med ppna era hjrtan som pgende mantra.

Nu r man dr. Och inser hur lite det talas om folk som faller mellan stolarna, eller som inte har ngot yttre skyddsnt att luta sig emot (ironiskt nog s menar personal p soc att de ska leva upp till yttre skyddsnt men det r bara tomt prat, de nstintill bddar fr att enskild ska g och dra p sig ln eller ta sig an ett kriminellt leverne just p.g.a de har sina absurda krav, du mste uppvisa blankt p bankutdraget senaste 3 mnaderna, ja ni hr hur det lter. Ytterligare utlggningar behvs ej fr att frklara hur lget ser ut.

S d blir frgan, var tar man vgen? Var tar alla mnniskor vgen som inte fr A kassa eller liknande? Hur lnge ska staten vnda ryggen till och blunda fr denna frgan?
Citera
2020-04-12, 15:54
Avstngd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Till hger och vnster breder sig mnniskor ut, jag har a kassa jag kan bara luta mig tillbaka och leva livet kommande mnader.
Leva livet nja. Jag fr 13.000 frn min a-kassa, det leder till att man inte betalar horor fr avsugningar lngre samt slutat anvnda kokain. Hur mycket fr de dr mnniskorna som hvdar att de ska leva livet p a-kassa?
Citera
2020-04-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Leva livet nja. Jag fr 13.000 frn min a-kassa, det leder till att man inte betalar horor fr avsugningar lngre samt slutat anvnda kokain. Hur mycket fr de dr mnniskorna som hvdar att de ska leva livet p a-kassa?

Menar mer att det r en tillfllig trygghet som mnga faktiskt saknar idag.
Citera
2020-04-12, 16:10
Medlem
Vld lser allt. Finns mnga ltta rnoffer p stermalm. Kan rcka med en gubbjvel rolex 300papp.
Citera
2020-04-12, 16:10
Medlem
Frstr inte, vad r det som hindrar dig frn att hitta ett jobb menar du?
Citera
2020-04-12, 16:16
Avstngd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom88
Vld lser allt. Finns mnga ltta rnoffer p stermalm. Kan rcka med en gubbjvel rolex 300papp.
Vilket passande anvndarnamn du har med tanke p inlgget. Hur gr det annars i rnbranschen din ckliga jude?
Citera
2020-04-12, 16:17
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Citat:
Studerat strre delen av livet. Enbart kortare jobb d jag jobbat frmst inom kommunen (2015 flyktingmottagandet har tyvrr satt sina spr hos kommunerna-och det har hetat att de vill anstlla men inte har rd gng p gng) Tacka Reinfeldt och gnget fr detta vetja.

Hursom, aldrig lett till ett fast jobb varfr A kassa aldrig kunnat bli aktuellt. r inneboende och d kan man inte begra Soc Bidrag hur som helst. Du mste vara skriven p ett kontrakt osv osv. P sin hjd fr du en liten absurd peng som ska rcka fr lite matinkomster. Detta r sammantaget priset vi fr betala fr alla flyktingar vi drog in 2015 med ppna era hjrtan som pgende mantra.

Nu r man dr. Och inser hur lite det talas om folk som faller mellan stolarna, eller som inte har ngot yttre skyddsnt att luta sig emot (ironiskt nog s menar personal p soc att de ska leva upp till yttre skyddsnt men det r bara tomt prat, de nstintill bddar fr att enskild ska g och dra p sig ln eller ta sig an ett kriminellt leverne just p.g.a de har sina absurda krav, du mste uppvisa blankt p bankutdraget senaste 3 mnaderna, ja ni hr hur det lter. Ytterligare utlggningar behvs ej fr att frklara hur lget ser ut.

S d blir frgan, var tar man vgen? Var tar alla mnniskor vgen som inte fr A kassa eller liknande? Hur lnge ska staten vnda ryggen till och blunda fr denna frgan?

HUR har du lyckats med bedriften att plugga hela livet och nd inte ha kompetens fr att skaffa dig ett jobb? Har du bara pluggat antropologi och musikhistoria? Om du r gammal och har pluggat hela livet s borde du ju kunna arbeta p en skola.

rligt talat, varfr pluggade du ingenting som du kunde anvnda fr att frsrja dig med? r inte det ditt eget ansvar att styra livet t det hllet?

Du fr nog skrpa till dig r jag rdd. Ge fan i att skylla p invandrare - DU har misslyckats att styra upp Ditt Eget Liv, trots att du har givits privilegiet att plugga under majoriteten av ditt liv.
Senast redigerad av EmilSladdertask 2020-04-12 kl. 16:23.
Citera
2020-04-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Frstr inte, vad r det som hindrar dig frn att hitta ett jobb menar du?

Hindrar? Jag menar att det r ett mrker nr det gller jobbfronten idag, och s verkar det vara under de nrmaste mnaderna. Vilka eller vilket jobb r det du syftar p?
Citera
2020-04-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilSladdertask
HUR har du lyckats med bedriften att plugga hela livet och nd inte ha kompetens fr att skaffa dig ett jobb? Har du bara pluggat antropologi och musikhistoria? Om du r gammal och har pluggat hela livet s borde du ju kunna arbeta p en skola.

rligt talat, varfr pluggade du ingenting som du kunde anvnda fr att frsrja dig med? r inte det ditt eget ansvar att styra livet t det hllet?

Du fr nog skrpa till dig r jag rdd. Ge fan i att skylla p invandrare - DU har misslyckats att styra upp Ditt Eget Liv, trots att du har givits privilegiet att plugga under majoriteten av ditt liv.

Skola ingr i kommuner, eller tja, oftast iallafall. De gr nedskrningar ver hela landet. Finns i princip inga jobb drifrn om du nu inte har lrarlegitimation.
Citera
2020-04-12, 16:27
Medlem
Citat:
Hindrar? Jag menar att det r ett mrker nr det gller jobbfronten idag, och s verkar det vara under de nrmaste mnaderna. Vilka eller vilket jobb r det du syftar p?

Hur svrt r att det att f jobb p ica eller stdare, det r ju bara kolla p hur mnga efterblivna som jobbar dr. Ser du ut som shrek och r autistisk eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in