2020-04-12, 16:28
Medlem
Om du tog av dig offerkoftan frst och frmst. Ta vilket jobb som helst k utomlands fr jobb vad som helst fr och f in klirr i kassan och skriv in dig p a-kassa frn frsta dagen. Livet r inte alltid en dans p rosor man mste vara beredd och offra ibland mycket till och med fr att ta sig fram. Bit ihop och ta vara p mjligheter.
Citera
2020-04-12, 16:31
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommi8
Skola ingr i kommuner, eller tja, oftast iallafall. De gr nedskrningar ver hela landet. Finns i princip inga jobb drifrn om du nu inte har lrarlegitimation.

Men fattar du inte att det r ditt eget ansvar att styra din livssituation till ngonting dr du kan gra nytta och bli uppskattad? Det r inte alla andras ansvar att bra dig.
Citera
2020-04-12, 16:36
Medlem
Hackenbush55s avatar
Om man inte vill vara med i en A-kassa som kostar ca 100:- i mnaden s fr man st sitt kast.
ALLA kan frlora jobbet av en eller annan orsak och fr att klara sig ekonomiskt d r ju frsta tgrden att g med i en A-kassa.

Vad fick dig att snla till det?
Citera
2020-04-12, 16:37
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Studerat strre delen av livet. Enbart kortare jobb d jag jobbat frmst inom kommunen (2015 flyktingmottagandet har tyvrr satt sina spr hos kommunerna-och det har hetat att de vill anstlla men inte har rd gng p gng) Tacka Reinfeldt och gnget fr detta vetja.

Hursom, aldrig lett till ett fast jobb varfr A kassa aldrig kunnat bli aktuellt. r inneboende och d kan man inte begra Soc Bidrag hur som helst. Du mste vara skriven p ett kontrakt osv osv. P sin hjd fr du en liten absurd peng som ska rcka fr lite matinkomster. Detta r sammantaget priset vi fr betala fr alla flyktingar vi drog in 2015 med ppna era hjrtan som pgende mantra.

Nu r man dr. Och inser hur lite det talas om folk som faller mellan stolarna, eller som inte har ngot yttre skyddsnt att luta sig emot (ironiskt nog s menar personal p soc att de ska leva upp till yttre skyddsnt men det r bara tomt prat, de nstintill bddar fr att enskild ska g och dra p sig ln eller ta sig an ett kriminellt leverne just p.g.a de har sina absurda krav, du mste uppvisa blankt p bankutdraget senaste 3 mnaderna, ja ni hr hur det lter. Ytterligare utlggningar behvs ej fr att frklara hur lget ser ut.

S d blir frgan, var tar man vgen? Var tar alla mnniskor vgen som inte fr A kassa eller liknande? Hur lnge ska staten vnda ryggen till och blunda fr denna frgan?
Bertta grna p vilket stt "Reinfeld och gnget" har hindrat dig frn att skaffa en relevant utbildning och/eller jobb?
Senast redigerad av Teleslinga 2020-04-12 kl. 16:44.
Citera
2020-04-12, 16:42
Medlem
Frsk snickra ihop ett jobb av utbildningen eller utbildningarna du har ?
Citera
2020-04-12, 16:44
Medlem
AoE3#1s avatar
Jag har flera timmis-jobb just nu men trejdar p vardagarna och jobbar p helgerna. Finns det nt stt fr mig att suga ut 10-15000 i mnaden ur systemet jag betalat till under hela mitt vuxna liv?
Citera
2020-04-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Om man inte vill vara med i en A-kassa som kostar ca 100:- i mnaden s fr man st sitt kast.
ALLA kan frlora jobbet av en eller annan orsak och fr att klara sig ekonomiskt d r ju frsta tgrden att g med i en A-kassa.

Vad fick dig att snla till det?

Nja. Man ska ha haft ett ngorlunda stabilt jobb iaf 6 mnader fr att f ut nt ur kassan. Nu kanske frkortat till 3 mnader dock.
Citera
2020-04-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Vilket passande anvndarnamn du har med tanke p inlgget. Hur gr det annars i rnbranschen din ckliga jude?

Om min verlevnad hnger p dig eller mig kommer jag mrda dig ta alla dina saker och vldta din kvinna s r det bara i naturen inget att bli upprrd ver du r just nu i en man made vrld som nrsomhelst kan bli riktiga nature.
Citera
2020-04-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Jag har flera timmis-jobb just nu men trejdar p vardagarna och jobbar p helgerna. Finns det nt stt fr mig att suga ut 10-15000 i mnaden ur systemet jag betalat till under hela mitt vuxna liv?

Du skrev att du hade pluggat hela ditt liv, s vad r det du betalat till d?
Citera
2020-04-12, 17:29
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Hindrar? Jag menar att det r ett mrker nr det gller jobbfronten idag, och s verkar det vara under de nrmaste mnaderna. Vilka eller vilket jobb r det du syftar p?

Vrden skriker efter folk, brja dr
Citera
2020-04-12, 17:46
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Studerat strre delen av livet. Enbart kortare jobb d jag jobbat frmst inom kommunen (2015 flyktingmottagandet har tyvrr satt sina spr hos kommunerna-och det har hetat att de vill anstlla men inte har rd gng p gng) Tacka Reinfeldt och gnget fr detta vetja.

Hursom, aldrig lett till ett fast jobb varfr A kassa aldrig kunnat bli aktuellt. r inneboende och d kan man inte begra Soc Bidrag hur som helst. Du mste vara skriven p ett kontrakt osv osv. P sin hjd fr du en liten absurd peng som ska rcka fr lite matinkomster. Detta r sammantaget priset vi fr betala fr alla flyktingar vi drog in 2015 med ppna era hjrtan som pgende mantra.

Nu r man dr. Och inser hur lite det talas om folk som faller mellan stolarna, eller som inte har ngot yttre skyddsnt att luta sig emot (ironiskt nog s menar personal p soc att de ska leva upp till yttre skyddsnt men det r bara tomt prat, de nstintill bddar fr att enskild ska g och dra p sig ln eller ta sig an ett kriminellt leverne just p.g.a de har sina absurda krav, du mste uppvisa blankt p bankutdraget senaste 3 mnaderna, ja ni hr hur det lter. Ytterligare utlggningar behvs ej fr att frklara hur lget ser ut.

S d blir frgan, var tar man vgen? Var tar alla mnniskor vgen som inte fr A kassa eller liknande? Hur lnge ska staten vnda ryggen till och blunda fr denna frgan?

Tacka Reinfeldt fr att du inte kan konkurrera med invandrare frn tredje vrlden? Grabben, du var redan krd om det r din instllning.

Du har inte fallit mellan ngra stolar, du har inte gjort rtt fr dig. Till slut bet det dig i arslet. Synd.
Citera
2020-04-12, 17:51
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Du skrev att du hade pluggat hela ditt liv, s vad r det du betalat till d?

Jag har inte pluggat, aldrig att jag beblandar mig med vuxendagiset. Nn annan skrev det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in