2020-04-14, 20:53
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"Niggers" sitter också och tycker synd om sig själva och spelar offer när det passar dem. Ingen gillar en "nigger", inte ens de svarta.

Det var du som sa det.
Hahaaa, den klassiska "male tears"?
Så vekt och så förutsägbart. Vi får väl se, gråter bäst som gråter sist, kanske?
Citera
2020-04-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, jag läste det. Sanslöst.

Gör som jag, ta era resurser, er kompetens och er svenska ingenjörskap och flytta ut. Sverige är dött. Låt dem så sin skörd utan ert offer som skydd..

Den här pandemin har visat mig allt jag behövde se. Slutsatsen är dragen.
Ger mig själv 1 år på att fixa mitt skit här och dra, kosta vad det kosta vill. Det finns andra länder och samhällen som behöver mig.

Sverige kommer att bli fantastiskt i framtiden! Det är våra myndigheter och majoriteten av politiker övertygade om.

Tack för mig!
Citera
2020-04-14, 21:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Workaholic11
Den här pandemin har visat mig allt jag behövde se. Slutsatsen är dragen.
Ger mig själv 1 år på att fixa mitt skit här och dra, kosta vad det kosta vill. Det finns andra länder och samhällen som behöver mig.

Sverige kommer att bli fantastiskt i framtiden! Det är våra myndigheter och majoriteten av politiker övertygade om.

Tack för mig!

Gratulerar till ditt uppvaknande! Sverige är en totalitärstat, och Coronakrisen har definitivt blottat monsteransiktet bakom godhetsmasken. Världens första matriarkala despoti. Många kommer att dö, helt i onödan, på grund av experimentet med den "svenska modellen".
Citera
2020-04-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Gratulerar till ditt uppvaknande! Sverige är en totalitärstat, och Coronakrisen har definitivt blottat monsteransiktet bakom godhetsmasken. Världens första matriarkala despoti. Många kommer att dö, helt i onödan, på grund av experimentet med den "svenska modellen".
Bara det att Sverige varken är totalitärt, en despoti eller ett matriarkat.
Citera
2020-04-14, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Haha, jo tjena. Våga gå ut i svensk allmänhet eller media och säg att du är icke-feminist och du lider snabbt av hat, hot och diverse anklagelser. Feminismen är en totalitär/fascistisk ideologi, inget snack om saken.
Citera
2020-04-14, 23:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Möjligt, men svårt att bedömma utan underlag, att 70% inom vården är kvinnor känns som en bekant siffra. men om kvinnor i genomsnitt jobbar nästan 20% färre timmer i veckan så äter det ju upp en del av den "nära kontakt aspekten" (du har ju inte per automatik mer kontakt om du spenderar en arbetsdag på att titta på netflix, medans din kolega är på jobbet. varje vecka)

Utslaget över hela samhäälet så är det ju en avsevärd skillnad. även om arbetslösheten bara är marginellt högre bland kvinnor än män. har svårt att se att kvinnor är mer utsatta, men har du en källa så tar jag gärna del av den. Det skulle ju klargöra att det inte är faktor till att män drabbas värre än kvinnor pga av koronaviruset,

Det är inte antalet insjuknade som skiljer sig åt särskilt mycket mellan kvinnor och män, det är att män blir sjukare och oftare avlider av sjukdomen p.g.a att deras immunförsvar verkar hantera luftvägsinfektioner sämre. Kanske har levnadsvanor något med saken att göra men det lär inte vara hela anledningen.
Citera
2020-04-14, 23:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är vad jag sagt i flera år och om Moment, Merapi, Jenny9 eller någon annan inte har en riktigt bra förklaring på detta anser jag frågan vara besvarad bortom allt rimligt tvivel.
Den svenska kvinnan är förlorad. Länge leve kvinnorna i resten av världen.
Låt skiten brinna.
Må Muhammed och hans fyrtio rövare ta dem.

Länge leve bitterheten, eller vad säger du?
Jag tycker det är jätteskönt för er att ni alla har möjligheten att flytta ifrån landet och aldrig återvända.

Må ni bli fria från ilskan och bitterheten, innan den äter upp er fullständigt 🙏
Citera
2020-04-14, 23:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du några som helst belägg för att män blir sjukare?
Enligt SCB är kvinnor avsevärt mycket mer sjuka än män, trots att de mest jobbar inomhus och i relativt ofarliga och fysiskt lättare yrken.
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/sjukloner/konjunkturstatistik-over-sjukloner-ksju/pong/tabell-och-diagram/antal-sjukdagar-per-anstalld-efter-sektor-och-kon/

Det finns gott om belägg för att män insjuknar hårdare i Coronavirus ja. Det är det som diskuteras, inte sjukdom i allmänhet
Citera
2020-04-14, 23:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annika-strandhall-om-hatet-pa-natet-som-kvinna-drabbas-man-hardare
Sådär såg det ut när hon tränade efter mannens självmord.

Detta är i dagarna:
https://www.facebook.com/strandhallannika/photos/a.524536661082134/1308060122729780/?type=3&theater

Fast hon vet att tre av fyra som dött är män.
Citera
2020-04-14, 23:45
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det finns gott om belägg för att män insjuknar hårdare i Coronavirus ja. Det är det som diskuteras, inte sjukdom i allmänhet
Tre av fyra som dör är män, men som din apostel Strandhäll och Fritzon säger så drabbas kvinnorna hårdast:
https://www.facebook.com/strandhallannika/photos/a.524536661082134/1308060122729780/?type=3&theater
Citera
2020-04-14, 23:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Tre av fyra som dör är män, men som din apostel Strandhäll och Fritzon säger så drabbas kvinnorna hårdast:

Vad är det du avser med drabbas hårdast?
Jag pratar om själva sjukdomen, Covid 19. Ingenting annat omkring den, utan hur den rent biologiskt bryter ner lungorna så att syrebrist plus eventuell organsvikt uppstår. Eller så stannar hjärtat.
Detta drabbar män i högre utsträckning än kvinnor, samt att fler män än kvinnor återfinns på intensivvårdsavdelning.
Citera
2020-04-15, 00:04
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är det du avser med drabbas hårdast?
Jag pratar om själva sjukdomen, Covid 19. Ingenting annat omkring den, utan hur den rent biologiskt bryter ner lungorna så att syrebrist plus eventuell organsvikt uppstår. Eller så stannar hjärtat.
Detta drabbar män i högre utsträckning än kvinnor, samt att fler män än kvinnor återfinns på intensivvårdsavdelning.
Har du väldigt svårt med läsförståelsen?
Du håller med om att män drabbas hårdast, men protesterar när jag säger att tre av fyra som dör i covid-19 är män?

Eller var ditt problem angående Strandhäll och Fritzons debattinlägg som var ett rent klipp och klistra från i februari?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annika-strandhall-om-hatet-pa-natet-som-kvinna-drabbas-man-hardare
"På nätet drabbas kvinnor hårdast"?
Jag säger "hennes man".

De är dock inte de enda s-kvinnorna som gått för långt.
En av dessa har hand om jämställdheten i FN: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/g7nBWk/kvinnor-drabbas-extra-hart-av-coronakrisen
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-15 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in