Citat:
Ursprungligen postat av
slö
Jag citerar ofta kvinnor, jag ger kvinnor erknnnade för vad de åstakommer, jag är gift och har barn med en kvinna, jag stöttar, vägleder och finansierar kvinnor ( min naturligtvis inklusive ett par till via skatt, jag behandlar kvinnior som jag behandlar andra människor.
Så din tur, du har nu i 3 raka poster undvikit eller valt stt inte argumentera för din post. Ska jag tiolka det som att jag har rätt och du har fel/ eller bara ”trollar”?
Än så länge har du ju bekräftat min tes. Priviligerad och egocentrerad så du inte reder ut att formulera en objektiv tanke eller åsikt (vilket är helt ok som jag redan skrivit, du är i gott... nåja.., sällskap)
Ja visst. Det är märkligt att det är så pass många här som påstår sig vara gifta och ha flera barn, och ändå sitter man här och skriver all sorts onyanserad skit om kvinnor som grupp. Jag köper det inte.
Om jag tänker mig att min pappa, farbror, min väns man, eller andra män som är familjefäder och har minst en dotter, skulle skriva såna saker här så hade jag funnit det högst osannolikt.
Antingen är det fråga om outbildade white trash-fäder, eller så är det fråga om psykiska störningar.
Man tänker ju lite på era påstådda familjemedlemmar, framförallt då frun och eventuella dörrar.
Jag vet inte vad du ville att jag skulle argumentera emot?
Jag står fast vid mitt första inlägg, män och kvinnor har tagit världen framåt tillsammans och den ena är inte mer viktig än den andra.
Och nej jag ser ingen anledning att jag skulle vara visa tacksamhet till alla möjliga män idag, framförallt inte de unga männen. De har inte bidragit med mer än vad unga kvinnor har, och jag känner inte heller någon tacksamhet till dem direkt.
Menar du att jag skulle känna tacksamhet gentemot till exempel Alfred Nobel? Thomas Edison?
Ja jo, dessa kan jag känna tacksamhet mot. Lika väl som jag känner tacksamhet mot alla kvinnor som slitit med barn och hushåll hemma på gården, och även de kvinnor som organiserade sig och kämpade för kvinnors rätt till ägande och ekonomi. D.v.s att vara myndiga.
Dessa känner jag tacksamhet emot!