2020-04-15, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Länge leve bitterheten, eller vad säger du?
Jag tycker det är jätteskönt för er att ni alla har möjligheten att flytta ifrån landet och aldrig återvända.

Må ni bli fria från ilskan och bitterheten, innan den äter upp er fullständigt 🙏

Bitter? Nå. Jag tycker det har ordnat sig ganska bra faktiskt. Jag har liten saknad efter sladderkärringar som våldför sig på mig och trivs riktigt bra med mitt liv som jag har nu. ..förutom reseförbud då (vilket får både mig och frugan att gå upp i limningen)
Citera
2020-04-15, 02:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
nja, rimligtvis så utsätter kvinnor sig i lägre utsträckning för viruset, glöm inte att de spenderar 20% mindre tid i arbete varje vecka, att titta på netflix , hänga på facebook och käka glass ökar inte risken att smittas....

Citat:
Jag har inte påstot vare sig från eller till , men nu när du kommit med det påståendet får du gärna ge mig en källa som bekfrätar det, eller ska vi bara afärda det som mer "feministfakta" ?

Jag skrev som svar på ett annat inlägg

"nja, rimligtvis så utsätter kvinnor sig i lägre utsträckning för viruset, glöm inte att de spenderar 20% mindre tid i arbete varje vecka, att titta på netflix , hänga på facebook och käka glass ökar inte risken att smittas...."

källa på arbetstimmar/v
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/arbetskraftsundersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/pong/statistiknyhet/arbetskraftsundersokningarna-aku--tema-arbetade-timmar-2006-2016/

streaming tjänster
https://digital.di.se/artikel/forsta-siffrorna-sa-mycket-vaxer-streaming-under-coronakrisen

facebook användadet
https://www.svd.se/jatten-facebook-vaxer--och-vi-borjar-stalla-krav

Läste igenom dina länkar. Två av dem handlar om att människor utnyttjar strömningstjänsterna (Netflix mfl.) och Facebook mer nu i coronakrisen. Antagligen för att fler jobbar hemifrån, sitter i självvald karantän eller pga sjukdom osv. Människor har helt enkelt mer tid att spendera. Ingenting, absolut ingenting om att kvinnor utnyttjar dessa tjänster mer än män pga att kvinnor jobbar mindre än män.

Den tredje länken avhandlar arbetstid. Män arbetar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Sen innan vet vi att kvinnor vabbar mer, går oftare ner i arbetstid under småbarnsåren osv.

Har ingen aning om varför du antydde att kvinnor tittar mer på Netflix och Facebook för att de jobbar färre timmar än män. Och sen postar tre länkar som inte alls är relevanta för det du antyder.

Osammanhängande.

Underlag till mitt påstående att vården är kvinnodominerad:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2019/03/kvinnorna-i-klar-majoritet-inom-flera-vardyrken/
Citera
2020-04-15, 02:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
du stavade "faktaspäckat" fel.....

Eller tror du inte att risken ökar att utsättas för smittan om man inte arbetar?
nu får du nog endå tillstå att det är du som tramsar.

Vad menar du? Vem arbetar inte?
Citera
2020-04-15, 02:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Mm och lärdomen var såhär med facit i hand att de borde lagt de pengarna på respiratorer och ansiktskydd....

Mycket märkligt msb. Mycket märkligt

Eller så drar "vi" lärdomen att både höger- och vänsterpolitiker rövknullat oss i åratal, genomfört extremkapitalisktiska "reformer" inom vården och våldfört sig på våra skattepengar - som lett till att lager med ansiktsskydd m.m. istället för att uppdateras blivit förstörda.
Citera
2020-04-15, 03:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Företrädare för vår feministiska och inkompetenta dårskaps-regering spottar män i ansiktet när de påstår att kvinnor drabbas värst av viruset.

Ska vi vara helt ärliga var det det första du kom med också. Eller har du redan glömt hur "orolig" du var för alla de unga tjejer inom serviceyrkena som nu skulle bli arbetslösa och tvungna till prostitution? Och hur fruktansvärt hårt det skulle slå mot dem? Det var till och med så att några av oss andra fick påminna dig om att män faktiskt drabbas värst.

Citat:
Detta betyder att det finns all anledning att spotta Sverige och de svenskor som stödjer sådant här i ansiktet tillbaka. Lägg till detta Tegnells uttalande om män som allmänt svaga, så ser ni svart på vitt att manshatet är norm i svenska myndigheter. Ni svenska män förväntas betala för att bli spottade på. Gå inte med på det.

Stödjer vad?
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-15 kl. 03:12.
Citera
2020-04-15, 03:10
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är vad jag sagt i flera år och om Moment, Merapi, Jenny9 eller någon annan inte har en riktigt bra förklaring på detta anser jag frågan vara besvarad bortom allt rimligt tvivel.
Den svenska kvinnan är förlorad. Länge leve kvinnorna i resten av världen.
Låt skiten brinna.
Må Muhammed och hans fyrtio rövare ta dem.

Förklaring till vad? Hur lyder frågan?

Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Hahaaa, den klassiska "male tears"?
Så vekt och så förutsägbart. Vi får väl se, gråter bäst som gråter sist, kanske?

Du skrev att vita män är den nya "niggern". DU.

Har du svårt för att stå för vad du skriver här, speciellt när du får mothugg? Eller glömmer du helt enkelt vad du skriver om från inlägg till inlägg?
Citera
2020-04-15, 06:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Förklaring till vad? Hur lyder frågan?

Du skrev att vita män är den nya "niggern". DU.

Har du svårt för att stå för vad du skriver här, speciellt när du får mothugg? Eller glömmer du helt enkelt vad du skriver om från inlägg till inlägg?

Med 'nigger' menar han givetvis den kuvade mannen. Vi vassa, utmanande, uppfinningsrika och de som faktiskt får det att kittla till i bäret hos er har lämnat och lämnar i massor..
Citera
2020-04-15, 08:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte antalet insjuknade som skiljer sig åt särskilt mycket mellan kvinnor och män, det är att män blir sjukare och oftare avlider av sjukdomen p.g.a att deras immunförsvar verkar hantera luftvägsinfektioner sämre. Kanske har levnadsvanor något med saken att göra men det lär inte vara hela anledningen.

hur ser fördelningen ut av insjuknade i samhället?
Citera
2020-04-15, 08:36
Avslutad
Citat:
hur ser fördelningen ut av insjuknade i samhället?

75% män. Det skiter hon i. Hon är upptagen med att victimblamea.
Citera
2020-04-15, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
75% män. Det skiter hon i. Hon är upptagen med att victimblamea.

Stämmer bra med det större lasset män drar i samhället, tyvärr.
Citera
2020-04-15, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Eller så drar "vi" lärdomen att både höger- och vänsterpolitiker rövknullat oss i åratal, genomfört extremkapitalisktiska "reformer" inom vården och våldfört sig på våra skattepengar - som lett till att lager med ansiktsskydd m.m. istället för att uppdateras blivit förstörda.
Fast det där är ju inte sant.

Avvecklingen av beredskapslagren har inte med det att göra utan sammanfaller med avvecklingen av invasionsförsvaret.

Vad är extremkapitalistiskt i Sverige?
Citera
2020-04-15, 08:45
Avslutad
Citat:
Stämmer bra med det större lasset män drar i samhället, tyvärr.

Nu är jag inte delaktig i det Svenska samhället på så vis längre men visst drar män det större lasset fortfarande. Kvinnor gör väl sitt på ett sätt men de har i ryggmärgen att skiter det sig kliver mannen in som vanligt och tar smällarna.. Den Svenska kvinnan är i mångt och mycket en Sim-City spelare med liten till ingen verklighetsförankring.

Fredsskadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in