2020-04-14, 08:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Den är trots allt både äldre och mer sprid än ”feminsm och patriarkatet” , mindre tokig om man nu kan gradera konspirationer.

Jag skulle inte hålla med om att konspirationsteorierna kring judar som det onda folket med en världsförstörande plan är mindre tokig än idén om patriarkatet. Det finns ju många samhällen där män styr, och detta benämns som patriarkala samhällen.
Utöver det är det ingen konspirationsteori, det är inte precis som att kvinnor går runt och tror att män som grupp konspirerar emot oss i nånting som kallas för patriarkat.
Citera
2020-04-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Heheh, det verkar onekligen så om vi pratar om vissa delar av immunförsvaret. Då verkar kvinnor ha bättre förutsättningar att bekämpa till exempel luftvägsinfektioner. Om man då lägger ihop det med dessa receptorer som det stod om så är det inte så konstigt att fler män dör.
Jag tror mycket på biologiska förklaringar, det kan inte vara varken en slump, eller bero på enbart levnadsvanor i denna fråga om mäns ökade dödlighet i Coronavirus.

Dock så har ju män å andra sidan kraftigare kroppar rent fysiskt, så där måste ju män ha en fördel vid till exempel fallolyckor, trafikolyckor, misshandel och i en del andra situationer.

Så, om Tegnell bara hade skippat ordet "som vanligt" i den meningen så hade det låtit lite bättre.

Jo, men det har smugit sig in en norm om manligt och negativt.

För 100 år sedan hade det stått tvärtom, då hade Tegnells uttalande varit otänkbart.

Det är ändå lite intressant.

Nej, jag tror den enda fördelen med din manliga kroppen är vid prestationer och typ kamp. Så misshandel har vi en fördel vid, haha...
Citera
2020-04-14, 10:26
Avstängd
Citat:
Jag skulle inte hålla med om att konspirationsteorierna kring judar som det onda folket med en världsförstörande plan är mindre tokig än idén om patriarkatet. Det finns ju många samhällen där män styr, och detta benämns som patriarkala samhällen.
Utöver det är det ingen konspirationsteori, det är inte precis som att kvinnor går runt och tror att män som grupp konspirerar emot oss i nånting som kallas för patriarkat.

Du behöver inte hålla med, det förändrar nämligen ingeting. it is what it is.

Men konspirations teorier som, Patriarkatet, judarna, deepstate, aliens är alla innbördes likvärdigt relvanta, de bygger trots allt på ideen om att vi ska agera på blind tro och att enskilda fall/situationer ska ses som ett allmänrådande tillstånd, inte som det extrema undantag det är i förhållande till "annat".
Citera
2020-04-14, 10:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det värsta är att ditt fall så tror jag inte ens att du raljerar. Skrämmande. Du får spela "byfånen" i vårt drama.
Jag vet!
Den sanningen är redan här.

Vita män är vår tids niggers i den feministiska hegemonin.
Citera
2020-04-14, 13:18
Avstängd
Citat:
Heheh, det verkar onekligen så om vi pratar om vissa delar av immunförsvaret. Då verkar kvinnor ha bättre förutsättningar att bekämpa till exempel luftvägsinfektioner. Om man då lägger ihop det med dessa receptorer som det stod om så är det inte så konstigt att fler män dör.
Jag tror mycket på biologiska förklaringar, det kan inte vara varken en slump, eller bero på enbart levnadsvanor i denna fråga om mäns ökade dödlighet i Coronavirus.

Dock så har ju män å andra sidan kraftigare kroppar rent fysiskt, så där måste ju män ha en fördel vid till exempel fallolyckor, trafikolyckor, misshandel och i en del andra situationer.

Så, om Tegnell bara hade skippat ordet "som vanligt" i den meningen så hade det låtit lite bättre.

nja, rimligtvis så utsätter kvinnor sig i lägre utsträckning för viruset, glöm inte att de spenderar 20% mindre tid i arbete varje vecka, att titta på netflix , hänga på facebook och käka glass ökar inte risken att smittas....
Citera
2020-04-14, 16:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag vet!
Den sanningen är redan här.

Vita män är vår tids niggers i den feministiska hegemonin.

"Niggers" sitter också och tycker synd om sig själva och spelar offer när det passar dem. Ingen gillar en "nigger", inte ens de svarta.

Det var du som sa det.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-14 kl. 16:38.
Citera
2020-04-14, 16:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
nja, rimligtvis så utsätter kvinnor sig i lägre utsträckning för viruset, glöm inte att de spenderar 20% mindre tid i arbete varje vecka, att titta på netflix , hänga på facebook och käka glass ökar inte risken att smittas....

Nej kvinnor utsätter sig i högre grad för viruset, vården är kvinnodominerad och de jobbar mer inte mindre nu i coronatider.
Citera
2020-04-14, 16:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Vilket otroligt tramsigt inlägg.
Citera
2020-04-14, 16:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej kvinnor utsätter sig i högre grad för viruset, vården är kvinnodominerad och de jobbar mer inte mindre nu i coronatider.

Ja det förstår vem som helst som vill förstå. Det är nånting väldigt tramsigt med höginkomsttagaren & trebarnspappan "slö".
Citera
2020-04-14, 16:51
Medlem
Citat:
Kvinnor utsätter sig i allra högsta grad mer för virus eftersom de oftare jobbar i yrken där man har mycket nära kontakt med många människor.
Vem har mer nära kontakt med många människor varje dag den som jobbar i vården eller på en stor livsmedelsaffär eller den som jobbar på ett bygge eller som lastbilschaufför
Citera
2020-04-14, 16:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Försök att hålla dig till topic istället för diverse vulgärfeministiska tillmälen till män. Snälla.

Du är komisk du, dina "argument" mot kvinnor, vänsterfolk och invandare tål knappt att upprepas.

Men ja snälla, låt oss dra det en vända till med de "miljarders miljarderna" och de "känslostyrda kvinnorna" som styrs av den "feministiska regeringen".

Den enda siffran jag sett kom "enhalvboj" med som visade att MSB lagt 31 miljoner på 9 år på genus, av en årlig budget på 1+ miljard.
Citera
2020-04-14, 18:25
Avstängd
Citat:

?

Jag har inte påstot vare sig från eller till , men nu när du kommit med det påståendet får du gärna ge mig en källa som bekfrätar det, eller ska vi bara afärda det som mer "feministfakta" ?

Jag skrev som svar på ett annat inlägg

"nja, rimligtvis så utsätter kvinnor sig i lägre utsträckning för viruset, glöm inte att de spenderar 20% mindre tid i arbete varje vecka, att titta på netflix , hänga på facebook och käka glass ökar inte risken att smittas...."

källa på arbetstimmar/v
https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/arbetskraftsundersokningar/arbetskraftsundersokningarna-aku/pong/statistiknyhet/arbetskraftsundersokningarna-aku--tema-arbetade-timmar-2006-2016/

streaming tjänster
https://digital.di.se/artikel/forsta-siffrorna-sa-mycket-vaxer-streaming-under-coronakrisen

facebook användadet
https://www.svd.se/jatten-facebook-vaxer--och-vi-borjar-stalla-krav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in