2025-02-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandreew
Jag får inte samma intryck som du. Det mesta som publiceras nu innan dokumentären släpps får jag intrycket att det handlar till 99% om att boosta dokumentären, få folk att skriva om den, få folk att diskutera den.

Vad vinkeln i den faktiska dokumentären kommer vara låter jag vara osagt, jag törs inte sia om den saken. Det är nog ganska safe att antaga att den på något sätt kommer försöka förbättra Antonios rykte, för annars vore det konstigt att en dömd GM frivilligt ställer upp och lyfter upp ett bortglömt case i offentligheten och på det sättet påminner befolkningen om saken. Det skulle kunna vara så att Antonio har blivit oskyldigt beskylld för mycket mer än vad som faktiskt tas upp i domen? och att syftet med dokumentären är att bara understryka de faktiska detaljerna som är sanna - för att döda felaktiga rykten om Antonio? Det kan också såklart kunna vara ett rent och skärt karaktärsmord på alla andra inblandade, förutom Antonio, och fungera som en slags hämnd - det är inte uteslutet. Det kan ju vara så att Antonio faktiskt har blivit orättvist behandlad i detta rättsfall, och att dokumentären belyser de detaljer som styrker den ståndpunkten.

Min bästa gissning är att hela poängen med dokumentären bara är att Antonio fått hårdare dom än liknande fall, eller något liknande. Dvs. att det handlar om små detaljer i slutgiltiga domen som inte riktigt har tagit hänsyn till osäkerheter - och vilka konsekvenser det har gett Antonio.

Jag ser fram emot att kunna bedöma hur Anjos dokumentär står sig mot motsvarande dokumentärer om personer som har blivit dömda.

Prova att läsa dom, fup och lyssna på vad Anjo säger och lägger upp istället för att försöka gissa dig fram till saker, då blir det väldigt uppenbart vad det här handlar om.
Anjo kommer brännas på bål när dokumentären släpps, oavsett om du gillar det eller inte. De flesta med en moralisk kompass förstår hur fel det är att hänga ut ett minderårigt offer, ingen annan dokumentärproducent eller tvbolag hade gjort det.
Anjo har gång på gång visat att han både saknar någon form av kunskap om juridik och rättsväsendet och han fabricerar och ljuger om både det här fallet och de andra fall som Antinio är dömd för.

_
Citera
2025-02-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Där ser du vad en fd brottsutredare hos Polisen anser om Anjos kommande "dokumentär".

Tror att du är för dåligt påläst rent allmänt och för dåligt insatt i vad Anjo berättat själv om filmprojektet.

Nu får du nog lugna dig med att blanda ihop äpplen och päron. Du besvarade alltså min kritik mot Lokals beteende med att be mig läsa vad en f.d. brottsutredare hos Polisen anser om Anjos kommande "dokumentär"? Det är omöjligt att följa den röda tråden här, vad menar du egentligen att detta har med Lokals inlägg att göra och på vilket sätt har dettta med något i mitt inlägg du besvarade att göra? Behöver jag ta nån form av drog för att ha möjlighet att gissa eller lista ut vad du menar?

Jag kan föreställa mig att det är så här det lätt hänt blir när man inte klarar av att diskutera och argumentera sakligt. Har man bara förmåga att argumentera mot en annan person, utan att kunna fokusera på ämnet och saken som diskuteras, så gissar jag att man kan blanda saker som att det saknar betydelse vad som diskuteras.
Senast redigerad av Vandreew 2025-02-21 kl. 12:16.
Citera
2025-02-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Dela gärna in texten i stycken.

Du har rätt, Anjo försöker göra huvudsaken till att en blev dömd för våldtäkt och en för våldtäkt mot barn och att han inte förstår varför. Detta trots att det står i domen har han inte på två år kunnat förstå domen. Det krävs ett ordentligt dumhuvud till det.

Att Anna Book har fått ägg på sina fönster är det något att göra en dokumentär om? Oj så synd om henne då. Anjo var väl och gjorde avtryck av sitt ansikte på Chrippas fönster. Det kanske skulle göras en dokumentär om det?

Den här kalkondokumentären är säkerligen pajaskonster hela vägen eftersom Anjo är en clown. Hoppas det är bra med ER!
Tack för tipset då jag ofta gör låga inlägg blir det mer lättförståeligt och lättläst med stycken. 👍 Håller med om allt du skriver
Citera
2025-02-21, 12:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandreew
Då flög min poäng dig långt över huvudet, vilket din förra fråga redan avslöjade.

Jag läste om din text. Satt på tåget när jag läste den. Läste slarvigt har jag märkt.

Men jag är helt med på hur du tänker! Du hsr en del bra poäng i det du förmedlade!
Citera
2025-02-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vittnet har aldrig sagt att hon såg könsorganet. Hon såg det våldtagna barnets huvud röra sig upp och ner för Antonio höll henne i håret och sen såg hon honom dra upp dragkedjan i byxorna och knäppa. Så det är inget konstigt med det. Men han ska väl spela på det med sin minsta lilla violin.

Jag vet, jag har läst domen. Däremot kom både tingsrätt och hovrätt fram till att anledningen till att det såg ut så måste vara för att han förgrep sig på flickan.

Men jag förstår vinkeln. Jag är även helt övertygad om att det var den vinkeln Antonios försvar hade när det begav sig, och tryckte på det i sin slutplädering, att vittnet inte såg könsorganet och att det kan berott på någonting annat. Vilken försvarsadvokat som helst hade använt den vinkeln. Uppenbarligen tyckte inte någon av domstolarna att det var sannolikt, och jag litar mer på att de vet vad som krävs för att nå upp till ett beviskrav än Anjo och en pensionerad kommunjurist. Jag är säker på att hon är väldigt bra på att bedöma vad som får bedrivas inom den kommunala verksamheten och inte. Men hon har förmodligen inte någon större förståelse för vad som krävs för att uppfylla ett beviskrav i brottmål. Hon har förmodligen inte hållit på med sådana frågor överhuvudtaget under sin yrkesverksamma karriär.
Citera
2025-02-21, 13:17
Medlem
Citat:
Lokal fullkomligt slaktar Anjo:

https://ibb.co/HDpCKCGY

Trevlig helg på dig Anjo

Om du tycker att det där var en slakt av Anjo så har du nog lite otur när du tänker. Men det är ett av de bästa självmorden av ett varumärke jag sett på ett år, alltså av Lokal. Han är ju på samma nivå som strålkärringen som står nere på stan och skriker.
Citera
2025-02-21, 13:18
Avslutad
Citat:
Lolo Mohageb är fd brottsutredare hos Polisen

https://ibb.co/FbGJbczB

Vad förrådd Anjo måste känna sig.

Inte ens när någon som Lolo väljer att gå ut med sådan kritik offentligt väljer Anjo att lyssna, men det är bra att någon så neutral som Lolo kan skriva det offentligt. Det bästa Anjo kan göra är att skrota hela filmen innan den skadan blivit skedd.
Citera
2025-02-21, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om du tycker att det där var en slakt av Anjo så har du nog lite otur när du tänker. Men det är ett av de bästa självmorden av ett varumärke jag sett på ett år, alltså av Lokal. Han är ju på samma nivå som strålkärringen som står nere på stan och skriker.

Jättetrevligt att skåda hur Lokal är på Anjo medans Anjo begår ett offentligt självmord.

Självförnedringen har ju varit total.
Citera
2025-02-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Inte ens när någon som Lolo väljer att gå ut med sådan kritik offentligt väljer Anjo att lyssna, men det är bra att någon så neutral som Lolo kan skriva det offentligt. Det bästa Anjo kan göra är att skrota hela filmen innan den skadan blivit skedd.

Anjo borde absolut skrota filmen och dessutom göra avbön offentligt. Det är det bästa som det ser ut just nu. Men antagligen inte - han vill nog förvärra det hela för sig.
Citera
2025-02-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Ja, det där var verkligen inte ett genomtänkt inlägg av Lokal - självmål. Det känns ibland som att Lokal sätter fingret i luften och känner efter vartåt det blåser hos den mest rabiata pöbeln och sedan bara upprepar han det som en papegoja. Säkert här på flashback från de allra värsta trollen som han hämtar mest inspiration från. Har aldrig sett någon unik tagning från honom om något öht, som inte redan har sagts av troll här på flashback, nu när jag tänker efter.
Senast redigerad av psykopathenko 2025-02-21 kl. 16:43.
Citera
2025-02-21, 17:40
Medlem
Såg trailern flimra förbi i ett av Anjo Grävlings klipp. Då slog det mig – han har alltså lagt två år på detta… och verkar ändå inte fått ett enda rätt? Två hela år, och vad har han gjort? Jo, han har lagt tiden på att hitta riktigt -tuff- musik och fläskiga swoshar så att det känns riktigt, riktigt dokumentärigt å fräckt!
Citera
2025-02-21, 17:48
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
en till nu , 5 minuter sen : https://www.youtube.com/watch?v=bqp_K2rnwXI

DOM RASAR IN NU!

FLER OCH FLER TAR AVSTÅND

Avstånd från vad? Dom har inte ens sett skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera