2020-03-12, 23:51
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ja, som rubriken förtäljer - vad är detta? Skall ha inträffat i september-19 på en Ålandsfärja men inte alls hanterats på ett korrekt sätt. De misstänkta skall vara svenska medborgare (två av dem gripna, fler jagas), med rumänskt ursprung. Varför så valhänt hanterande? Vilka är GM? Namn? FUP?

Citat:
Under en kryssning ska kvinnan ha blivit våldtagen av sex män. Den misstänkta gruppvåldtäkten ska ha innehållit “förnedrande inslag” och hon ska dessutom ha misshandlats.

Men först nu – ett halvår efter händelsen – har två män gripits. Och fler misstänkta våldtäktsmän jagas.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rnedrat-kvinna

Om det redan finns en tråd kring detta så ber jag moderatorerna om ursäkt, men jag kunde inte finna något om detta när jag sökte...
Citera
2020-03-13, 05:07
Medlem
FatFreddysCats avatar
“De utsatte henne för våld och det var även andra förnedrande inslag, har hon vidare berättat. Jag påstår att männen agerat gemensamt och i samförstånd.
Efter händelsen fick kvinnan kontakt med en vakt, och sex män – som samtliga är rumänska medborgare – kunde gripas.”

Rumänska medborgare. Zigenare tro? Hade tippat på folk från MENA först så blev lite (bara lite) överraskad att det var rumäner inblandade. Var dock 99,99 procent säker på att det som vanligt knappast var Kalle, Johan & Anders m.fl inblandade.

Kvinnan var visst på kryssningen med sin make som stannade kvar i hytten... Hmm...

” I slutet av september åkte en kvinna i 30-årsåldern och hennes make på en kryssning till Åland. Maken var kvar i deras hytt, medan kvinnan rörde sig bland andra passagerare.
– Hon kom i kontakt med en för henne okänd man. Jag vill inte gå in på detaljer men hon hamnade i en hytt där mannen påbörjade våldtäkten och ytterligare fem män anslöt, har hon berättat, säger åklagare Paulina Brandberg.”
Citera
2020-03-13, 07:37
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFreddysCat
“De utsatte henne för våld och det var även andra förnedrande inslag, har hon vidare berättat. Jag påstår att männen agerat gemensamt och i samförstånd.
Efter händelsen fick kvinnan kontakt med en vakt, och sex män – som samtliga är rumänska medborgare – kunde gripas.”

Rumänska medborgare. Zigenare tro? Hade tippat på folk från MENA först så blev lite (bara lite) överraskad att det var rumäner inblandade. Var dock 99,99 procent säker på att det som vanligt knappast var Kalle, Johan & Anders m.fl inblandade.

Kvinnan var visst på kryssningen med sin make som stannade kvar i hytten... Hmm...

I slutet av september åkte en kvinna i 30-årsåldern och hennes make på en kryssning till Åland. Maken var kvar i deras hytt, medan kvinnan rörde sig bland andra passagerare.
– Hon kom i kontakt med en för henne okänd man. Jag vill inte gå in på detaljer men hon hamnade i en hytt
där mannen påbörjade våldtäkten och ytterligare fem män anslöt, har hon berättat, säger åklagare Paulina Brandberg.”

Jag hade passat på att skilja mig om min fru hade "råkat" hamna i en hytt med främmande män.
Citera
2020-03-13, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
Jag hade passat på att skilja mig om min fru hade "råkat" hamna i en hytt med främmande män.
Håller med. Låter misstänkt samt att som kvinna på kryssning "råka" hamna ensam i en hytt med en okänd man.
Troligt sceario: hon går till hytten för att ha sex med mannen. Hans polare dyker upp som en trevlig bonus för henne men det för mycket så hon kommer inte kunna dölja det för maken. "Våldtäkten" sker som en undanflykt inför mannen. Men maken blir mer upprörd än förväntan och tvingar fram en polisanmälan mot kvinnans vilja.
Men åländsk polis ser igenom det och släpper männen och kvinnan vill inte samarbeta med polisen eftersom allt är påhittat.
Här tror kvinnan att allt är slut men maken fortsätter att tjatta om våldtäkten så mycket att kvinnan till slut tvingas göra en anmälan i Sverige också mot sin vilja.
Citera
2020-03-13, 12:13
Medlem
Zigenare.
Citera
2020-03-13, 12:42
Medlem
DonnerBlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen

Förhoppningsvis får vi tillgång till fup och förhoppningsvis står där kvinnans förklaring. Följa med en främmande karl in i ett litet avskärmat utrymme (hytt). Snacka om att sakna självbevarelsedrift. Ska vi gissa på att hon säger att hon varar så full att hon inte riktigt minns hur hon hamnade därinne?
Citera
2020-03-13, 17:31
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnerBlitz
Förhoppningsvis får vi tillgång till fup och förhoppningsvis står där kvinnans förklaring. Följa med en främmande karl in i ett litet avskärmat utrymme (hytt). Snacka om att sakna självbevarelsedrift. Ska vi gissa på att hon säger att hon varar så full att hon inte riktigt minns hur hon hamnade därinne?

Men ditt mongo. Bara för du aldrig har haft ett one night stand och inte haft så lätt med det motsatta könet behöver du inte ta ut din frustration på andra. Idioti på hög nivå att beskylla kvinnan i detta fallet.
Citera
2020-03-13, 17:42
Medlem
DonnerBlitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Men ditt mongo. Bara för du aldrig har haft ett one night stand och inte haft så lätt med det motsatta könet behöver du inte ta ut din frustration på andra. Idioti på hög nivå att beskylla kvinnan i detta fallet.

Du tycker inte att det är märkligt att en gift kvinna på kryssning med sin man väljer att följa med en annan främmande man till hans hytt? Man bör ha konsekvenstänk, även som kvinna. Inte åka svarttaxi, inte lifta osv.
Citera
2020-03-13, 17:52
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonnerBlitz
Du tycker inte att det är märkligt att en gift kvinna på kryssning med sin man väljer att följa med en annan främmande man till hans hytt? Man bör ha konsekvenstänk, även som kvinna. Inte åka svarttaxi, inte lifta osv.

Klart man ska ha konsekvenstänk, dum fråga. Normala konsekvensen i det fallet skulle vara att hon var otrogen.
Vad som skedde därefter är inte kvinnans fel någonstans, det borde väl även du förstå?
Citera
2020-03-13, 18:03
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Klart man ska ha konsekvenstänk, dum fråga. Normala konsekvensen i det fallet skulle vara att hon var otrogen.
Vad som skedde därefter är inte kvinnans fel någonstans, det borde väl även du förstå?

Det tycks snarare vara du som inte förstår vad h*n skriver.

Med konsekvenstänk avses förmåga att tänka efter före; ,"vad kan gå fel"? Hon borde ta förstått att det finns en risk att råka illa ut. Konsekvensen i just detta fall är risk att bli våldtagen, inte att kunna vara otrogen. Hänger du med nu?
Citera
2020-03-13, 18:12
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Det tycks snarare vara du som inte förstår vad h*n skriver.

Med konsekvenstänk avses förmåga att tänka efter före; ,"vad kan gå fel"? Hon borde ta förstått att det finns en risk att råka illa ut. Konsekvensen i just detta fall är risk att bli våldtagen, inte att kunna vara otrogen. Hänger du med nu?

Det är snarare katastroftänk att tänka att man ska bli gruppvåldtagen för att man är otrogen och oddsen är extremt små att bli gruppvåldtagen bara för att man följer med en främling in i främlingens hytt.
Citera
2020-03-13, 18:17
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Det är snarare katastroftänk att tänka att man ska bli gruppvåldtagen för att man är otrogen och oddsen är extremt små att bli gruppvåldtagen bara för att man följer med en främling in i främlingens hytt.

Jag skrev förvisso våldtagen men ok, uppenbarligen sker ju även gruppvåldtäkter i hytterna. Som kvinna bör man var rädd om sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in