2021-01-03, 21:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Var hon drogad, ja då är det inte mycket kvinnan kunnat gjort, förutom att passa sina drinkar/ölflaskor/bägare bättre. Har hon följt med en, eller flera män till deras hytt, ja då har hon ett eget ansvar iom att hon absolut INTE iakttagit en sund riskbedömning INNAN hyttbesöket. Att vara för full är ingen ursäkt. Jag anser att kvinnor skall kunna springa genom Rosengård och skrika "knulla mig för faan", utan att hon för den skulle sedan skall bli det om hon ändrar sig. Men, ser samhället och verkligheten slik ut? HELL NO! Den som INTE iakttar ett sunt säkerhetstänk INNAN man försätter sig i en potentiellt hotande och farlig situation kan aldrig ses helt utan "skuld".

Inte ens Micro113 anser (tror jag) att jag som vit man kan springa genom Rosengård och skrika "död åt alla, djävla blattar och niggers" utan att råka illa ut! Jag borde kunna göra detta, då vi har yttrandefrihet, men ser verkligheten slik ut? Fulla män och killar/pojkar som blir för fulla och hamnar i slagsmål och blir misshandlade blir nästan alltid förebrådda (även om de inte startat bråket/misshandeln), så varför inte kvinnor? Jag bär ett ansvar där, precis som den nakna kvinnan (eller fulla på båten, om hon nu inte vart drogad)!

Övertydligt och kanske barnsligt exempel - men, detta behövs för att få vissa att inse vad man menar... Exemplen är idiotiska beteenden som man får betala för.
Citera
2021-01-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Du har äckliga åsikter och skulle dina kvinnliga bekanta veta vad du skriver här anonymt så tror jag dom skulle omvärdera dig. En man med dessa åsikter och kommentarer är ingen man vill hänga med.

Anser du det är smart att en ensam kvinna ex. följer med en eller flera utländska män till deras asylboende för en efterfest? Finns multum med slika fall och där kvinnor/flickor blivit våldtagna. Har kvinnor aldrig ett eget ansvar för sina beteenden?
Citera
2021-01-03, 22:22
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Anser du det är smart att en ensam kvinna ex. följer med en eller flera utländska män till deras asylboende för en efterfest? Finns multum med slika fall och där kvinnor/flickor blivit våldtagna. Har kvinnor aldrig ett eget ansvar för sina beteenden?

Oavsett vad kvinnan gör eller inte så bär hon aldrig ansvar för mäns dåliga handlingar.
Om det är smart eller inte spelar ingen roll. Ingen förtjänar att bli våldtagen. Sluta skuldbelägga och istället diskutera hur vi kommer tillrätta med dessa män som är felstöpta och skadade där uppe.
Citera
2021-01-03, 22:34
Medlem
Citat:
Oavsett vad kvinnan gör eller inte så bär hon aldrig ansvar för mäns dåliga handlingar.
Om det är smart eller inte spelar ingen roll. Ingen förtjänar att bli våldtagen. Sluta skuldbelägga och istället diskutera hur vi kommer tillrätta med dessa män som är felstöpta och skadade där uppe.

Jag har aldrig påstått att en kvinna/tjej/flickebarn får skylla sig själv eller att det är deras fel att de blir våldtagna, men det går faktiskt att hålla två tankar i huvudet samtidigt... Det är alltid GM som bär det yttersta och fulla ansvaret, men försätter man sig själv i en situation där det enligt alla gängse "regler" föreligger en förhöjd risk för ex. sexuella övergrepp - är det då inte smart att tänka till FÖRE?!

Om jag ex. köper Heroin av någon som jag inte känner - får jag då skylla mig själv om jag får förorenat stoff och därmed riskerar att dö?
Citera
2021-01-03, 22:43
Citat:
Vad menar du att t.ex. jag kan göra åt saken? Jag är separatist, jag umgås inte med blattar och undviker dem så mycket det bara är möjligt. När ska jag få ett tillfälle att pedagogiskt förklara för dessa båtzigenare att det är en dålig idé att utnyttja en svensk kvinna som supit bort trosorna? Jag vill inte ens att de befinner sig i landet.

Vi kan gärna diskutera om det finns något en kvinna kan göra för att slippa hamna i lag med dessa apor till män? Har du nån idé? Vilken som helst? Det är inte särskilt fruktsamt för någon att sitta här på Flashback och skrika åt våldtäktsblattar att sluta våldta där ute i samhället.

Ge mig ett förslag som är rimligt. Ett räcker.
Senast redigerad av -boyakka- 2021-01-03 kl. 22:48.
Citera
2021-01-03, 23:22
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Du har äckliga åsikter och skulle dina kvinnliga bekanta veta vad du skriver här anonymt så tror jag dom skulle omvärdera dig. En man med dessa åsikter och kommentarer är ingen man vill hänga med.

Möjligtvis vill inte hängpattade feminister som dig umgås med mig men normala kvinnor har absolut inget problem med mig. Sådana kvinnor som dig och kvinnan ifråga vill inte ta något som helst ansvar för era handlingar. Ni vill kunna gå igenom livet, bärandes på en offerkofta, be sparade från allt vad konsekvenser heter. Men tyvärr, livet kommer alltid att slutligen bita er i arslet, karma existerar och aktioner har reaktioner.

Men du tycker säkert det är helt okej att en gift kvinna går in i främmande mäns hytter redlös berusade.
Citera
2021-01-03, 23:25
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:

Sånt tomt jävla snack. Hur tycker du att man ska få män att sluta våldta kvinnor? Du förstår väl att våldtäktsproblematiken är djupt rotad i vissa män, detta är inget ni kan bli av med genom att säga till på skarpen eller hålla refuges welcome skyltar. Jag vill inte bli rånad så därför går jag inte runt med min rolex på Rinkeby torg klockan 12 på natten. Vet du varför? Därför att jag tänker logiskt och försöker ta ansvar för det jag gör. Samma borde kvinnor göra, framförallt dessa dräggen som trots giftermål super sig redlöst berusade och går in i främmande mäns hytter. Återigen, ta fucking ansvar istället för att försöka andra göra det åt er.
Citera
2021-01-03, 23:32
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag har aldrig påstått att en kvinna/tjej/flickebarn får skylla sig själv eller att det är deras fel att de blir våldtagna, men det går faktiskt att hålla två tankar i huvudet samtidigt... Det är alltid GM som bär det yttersta och fulla ansvaret, men försätter man sig själv i en situation där det enligt alla gängse "regler" föreligger en förhöjd risk för ex. sexuella övergrepp - är det då inte smart att tänka till FÖRE?!

Om jag ex. köper Heroin av någon som jag inte känner - får jag då skylla mig själv om jag får förorenat stoff och därmed riskerar att dö?

Alla människor har gjort dumma saker i livet. Man skall definitivt undvika dem men alla har inte förmågan att tänka dumma saker om andra människor. Man kan dessutom tappa omdömet om man fått i sig för mycket alkohol. Vi måste jobba för att få bort alla dessa män från samhället så att vi kan få leva utan att riskera springa på äckliga män.
Citera
2021-01-03, 23:35
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -boyakka-
Vad menar du att t.ex. jag kan göra åt saken? Jag är separatist, jag umgås inte med blattar och undviker dem så mycket det bara är möjligt. När ska jag få ett tillfälle att pedagogiskt förklara för dessa båtzigenare att det är en dålig idé att utnyttja en svensk kvinna som supit bort trosorna? Jag vill inte ens att de befinner sig i landet.

Vi kan gärna diskutera om det finns något en kvinna kan göra för att slippa hamna i lag med dessa apor till män? Har du nån idé? Vilken som helst? Det är inte särskilt fruktsamt för någon att sitta här på Flashback och skrika åt våldtäktsblattar att sluta våldta där ute i samhället.

Ge mig ett förslag som är rimligt. Ett räcker.

Jag har inget förslag mer än att skicka tillbaka dom dit dom hör hemma.
Sen får vi inte glömma bort att även svenska män våldtar. Alla som rör en kvinna i hjälplöst tillstånd är av samma skrot och korn. Det är mycket dumt att följa med ett gäng okända män ja men oavsett så får skulden aldrig läggas på kvinnan.
Citera
2021-01-03, 23:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Möjligtvis vill inte hängpattade feminister som dig umgås med mig men normala kvinnor har absolut inget problem med mig. Sådana kvinnor som dig och kvinnan ifråga vill inte ta något som helst ansvar för era handlingar. Ni vill kunna gå igenom livet, bärandes på en offerkofta, be sparade från allt vad konsekvenser heter. Men tyvärr, livet kommer alltid att slutligen bita er i arslet, karma existerar och aktioner har reaktioner.

Men du tycker säkert det är helt okej att en gift kvinna går in i främmande mäns hytter redlös berusade.

Du vet att din pung kommer hänga ner till knävecket förr eller senare va?
Spelar för mig ingen som helst roll om kvinnan är gift eller inte. Bara för att man är gift betyder väl inte det att man är låst till hemmet. Fy sjutton för att vara gift med dig. Jag gör som jag vill oavsett om jag råkar vara gift eller inte.
Citera
2021-01-03, 23:41
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Sånt tomt jävla snack. Hur tycker du att man ska få män att sluta våldta kvinnor? Du förstår väl att våldtäktsproblematiken är djupt rotad i vissa män, detta är inget ni kan bli av med genom att säga till på skarpen eller hålla refuges welcome skyltar. Jag vill inte bli rånad så därför går jag inte runt med min rolex på Rinkeby torg klockan 12 på natten. Vet du varför? Därför att jag tänker logiskt och försöker ta ansvar för det jag gör. Samma borde kvinnor göra, framförallt dessa dräggen som trots giftermål super sig redlöst berusade och går in i främmande mäns hytter. Återigen, ta fucking ansvar istället för att försöka andra göra det åt er.

Du visar ditt rätta tryne om och om igen.
Våldtäktsproblematiken är ett mansproblem. Och mansproblem har inte en färg eller form. Den finns i alla kulörer.
Citera
2021-01-03, 23:44
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Du vet att din pung kommer hänga ner till knävecket förr eller senare va?
Spelar för mig ingen som helst roll om kvinnan är gift eller inte. Bara för att man är gift betyder väl inte det att man är låst till hemmet. Fy sjutton för att vara gift med dig. Jag gör som jag vill oavsett om jag råkar vara gift eller inte.

Har jag sagt att man ska vara låst till hemmet? Du är ju efterbliven på riktigt. Det jag säger är att du som gift kvinna inte ska springa runt redlös berusad i främmande mäns hytter? Är detta så svårt för felknullade brudar som dig att förstå? Du är verkligen en stereotyp på den illojala feministen som aldrig kommer att gifta sig. Den enda du kommer känna lojalitet mot är dina 4 katter som i ärlighetens namn endast utnyttjar dig precis som männen i ditt liv då du är lika långt ifrån hustrumaterial som en kokain beroende porrstjärna. Minus utseendet givetvis.

Kvinnan som blev våldtagen blev våldtagen därför att hon inte tog något som helst ansvar, hon trodde precis som du att det inte alls är några problem att redlöst berusad följa med en zigenare in i hans hytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in