2021-01-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Jag pratar om kvinnor, inte män. Att män blir våldtagna sker extremt sällan. Oftast rör det som om bögdejter som går fel så låt oss komma tillbaks tilll verkligheten..

Det finns absolut ingen som helst riskbedömning i att följa med en zigenare till dennes hytt. Framförallt finns det absolut ingen riskbedömning i att supa sig drängfull och samtidigt följa med en främmande man in i en hytt. Varför utgår du från att kvinnor aldrig gör sådana här idiotiska saker? Du sätter kvinnor på en piedestal. Lägg av med det.

Din analogi med bilkörandet är inte bra. Bättre hade varit att säga att du som människa inte har ett ansvar i en krock om du medvetet väljer att köra mot trafiken. För det är den liknelsen som passar in i detta fallet. Givetvis har du ett ansvar i att inte riskera och köra mot trafiken. Jag kan garantera dig att hade du hört om en sån situation hade du sagt att man då får skylla sig själv, men att skuldbelägga en korkad kvinna som väljer att på det illojalaste sättet följa med en zigenare in på dennes hytt, det gör du inte. Vilket visar på att du nu på bästa vita riddarmaner helt skiljer kvinnan från något som helst ansvar.

Sedan spelar det ingen roll om det är lagligt att be om cigg eller inte. Cigg röker man inte på hytter så där sprack ditt laglighetsargument för det första och för det andra som spelar det som sagtingen roll vad som är lagligt eller inte. Att gå runt med en Rolex på Rinkeby torg är också lagligt, men gör du detta utsätter du dig själv för en korkad risk, en risk som i stort sett alla vet om, kvinnan också, men trots det väljer man att riskera. Varför? Jag vet svaret, därför att denna korkade kvinna hade supit sig full och som den typiska kvinnan slutade att tänka logiskt och rationellt utan det enda hon hade i huvudet var att festa vidare och troligen göra sin make svartsjuk. Eller så är hon helt enkelt en otrogen slyna som gick igång på zigenarens tiggarkopp kombinerat med hennes godhetsknarkande som skulle göra att hon kände sig extra tolerant för att hon blivit påsatt av en zigenare.

Du måste förstå att det finns inget som rättfärdigar kvinnans handlande, varken säkerhetsmässigt eller moraliskt. Hon valde att gå ut på rinkeby torg med både en rolex och en guldkedja och fullständigt sket i riskerna. Därför är det som hänt på många sätt bra, kvinnan kommer aldrig att göra sådana här kokradw saker igen, vilket kan ha räddat hennes liv, men dessutom kommer hennes situation att fungera som avskräckande exempel för andra tjejer som tycker det är vettigt att supa sig fulla och följa med främmande zigenare in på deras hytter.

Våldtäkter mot män ökar. Våldtäkt handlar inte alltid om sexualitet, utan handlar ofta om att förnedra offret samt om makt och kontroll. Våldtäkt behöver inte vara "penis i anus", utan kan vara föremål uppkörda där, för att förnedra och utöva makt och kontroll över offret. Därav kan heterosexuella män våldta andra heterosexuella män, för att förnedra offren och utöva makt och kontroll över offren. SÅ vitt jag vet ser jag ingen forskning om att det främst är homosexuella män som blir våldtagna, utan det ter sig vara en hel del heterosexuella män också som blir våldtagna.

här finns mer info. om våldtäkter mot män:

https://www.uu.se/nyheter-press/nyhe...16&typ=artikel

https://www.svd.se/valdtakter-mot-ma...fa-soker-hjalp

https://www.svt.se/opinion/jens-lind...jostrom-om-man

https://www.bra.se/statistik/statist...xualbrott.html

Kvinnor och män gör väldigt många dumma saker/tar ofta risker. Utan att bli våldtagna. Jag vet tex. inte hur många gånger i min ungdom jag gick hem själv på sena kvällar och tänkte "ingen ger sig på mig, jag är lång och stark". Medans det kanske var just det som hade kunnat provocera folk till att exempelvis börja mucka gräl med mig. Och jag hade inte haft en chans om ett gäng på över 3 personer skulle börjat misshandla mig. Men hör och häpna: jag blev aldrig misshandlad. Men en polare till mig, han blev misshandlad vid två tillfällen. Helt oprovocerat. På tidiga kvällar.

Jag hade kvinnliga polare som tog rejäla risker, sov över hos främmande män (utan syfte att ha sex med männen), var fulla som ensamma kvinnor på fester där övriga festdeltagare var män osv. Två kvinnliga polare till mig liftade tom. med en man en gång. Jag har massvis med historier. Ingen av dessa blev våldtagna i dessa riskfyllda situationer. De mötte väl förmodligen på reko män som inte hade för avsikt att förnedra kvinnor. En av dessa blev tillsammans med en man som senare visade sig ha utsatt henne för grov våldtäkt (hon har fortsatt men efter detta i form av avföringsinkontinens). Så vad blir kontentan av detta? Att kvinnor ska undvika förhållanden? Eller att kvinnor ska undvika män?

Är det inte bättre att prata om vad vi människor inte ska göra mot varandra? Tex. att vi inte ska våldta varandra. känns lite befängt att endast tala om vad folk ska göra för att undvika att bli våldtagna. Som om våldtäktspersonerna är helt utan skuld och inte bär något ansvar alls för att de våldtar andra människor.

Det finns inget som rättfärdigar en våldtäktspersons handling att våldta någon.
Citera
2021-01-05, 23:03
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Våldtäkter mot män ökar. Våldtäkt handlar inte alltid om sexualitet, utan handlar ofta om att förnedra offret samt om makt och kontroll. Våldtäkt behöver inte vara "penis i anus", utan kan vara föremål uppkörda där, för att förnedra och utöva makt och kontroll över offret. Därav kan heterosexuella män våldta andra heterosexuella män, för att förnedra offren och utöva makt och kontroll över offren. SÅ vitt jag vet ser jag ingen forskning om att det främst är homosexuella män som blir våldtagna, utan det ter sig vara en hel del heterosexuella män också som blir våldtagna.

här finns mer info. om våldtäkter mot män:

https://www.uu.se/nyheter-press/nyhe...16&typ=artikel

https://www.svd.se/valdtakter-mot-ma...fa-soker-hjalp

https://www.svt.se/opinion/jens-lind...jostrom-om-man

https://www.bra.se/statistik/statist...xualbrott.html

Kvinnor och män gör väldigt många dumma saker/tar ofta risker. Utan att bli våldtagna. Jag vet tex. inte hur många gånger i min ungdom jag gick hem själv på sena kvällar och tänkte "ingen ger sig på mig, jag är lång och stark". Medans det kanske var just det som hade kunnat provocera folk till att exempelvis börja mucka gräl med mig. Och jag hade inte haft en chans om ett gäng på över 3 personer skulle börjat misshandla mig. Men hör och häpna: jag blev aldrig misshandlad. Men en polare till mig, han blev misshandlad vid två tillfällen. Helt oprovocerat. På tidiga kvällar.

Jag hade kvinnliga polare som tog rejäla risker, sov över hos främmande män (utan syfte att ha sex med männen), var fulla som ensamma kvinnor på fester där övriga festdeltagare var män osv. Två kvinnliga polare till mig liftade tom. med en man en gång. Jag har massvis med historier. Ingen av dessa blev våldtagna i dessa riskfyllda situationer. De mötte väl förmodligen på reko män som inte hade för avsikt att förnedra kvinnor. En av dessa blev tillsammans med en man som senare visade sig ha utsatt henne för grov våldtäkt (hon har fortsatt men efter detta i form av avföringsinkontinens). Så vad blir kontentan av detta? Att kvinnor ska undvika förhållanden? Eller att kvinnor ska undvika män?

Är det inte bättre att prata om vad vi människor inte ska göra mot varandra? Tex. att vi inte ska våldta varandra. känns lite befängt att endast tala om vad folk ska göra för att undvika att bli våldtagna. Som om våldtäktspersonerna är helt utan skuld och inte bär något ansvar alls för att de våldtar andra människor.

Det finns inget som rättfärdigar en våldtäktspersons handling att våldta någon.

Våldtäkter mot Män sker som sagt extremt sällan och är i denna diskussionen ett totalt onödigt ämne. Men visst, är du bög, befinner dig på en fest med massa för dig okända, koksade män, ja då är det inte direkt smart att följa med flera av dessa män in i ett sovrum. Samma riskanalys behövs göras.

Att du har anekdotiska upplevelser av riskerande väninnor som inte blivit våldtagna köper jag, men detta spelar ju heller ingen roll, lyckligtvis blev de inte våldtagna, men upprepar man samma risker så finns risken att de blir våldtagna, ska du då säga att de inte har ett ansvar i detta? Då är du helt enkelt en person som inte förespråkar försiktighet, en person som tagit devisen lev och låt leva lite väl hårt och satt på dig alldeles för rosa glasögon som du nu betraktat världen med. Men återgår vi till den riktiga världen där det finns våldtäktsmän, rånare, mördare etc då har samhället som ansvar att informera kvinnor om vilka risker de tar när de går in i okända zigenare hytter, fulla och odrägliga. Kontentan är ganska enkel, leker du med elden, bränner du dig. Elden är and varit för din skada men du är ansvarig för att du utsatte dig själv för denna situation.
Citera
2021-01-05, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Våldtäkter mot Män sker som sagt extremt sällan och är i denna diskussionen ett totalt onödigt ämne. Men visst, är du bög, befinner dig på en fest med massa för dig okända, koksade män, ja då är det inte direkt smart att följa med flera av dessa män in i ett sovrum. Samma riskanalys behövs göras.

Att du har anekdotiska upplevelser av riskerande väninnor som inte blivit våldtagna köper jag, men detta spelar ju heller ingen roll, lyckligtvis blev de inte våldtagna, men upprepar man samma risker så finns risken att de blir våldtagna, ska du då säga att de inte har ett ansvar i detta? Då är du helt enkelt en person som inte förespråkar försiktighet, en person som tagit devisen lev och låt leva lite väl hårt och satt på dig alldeles för rosa glasögon som du nu betraktat världen med. Men återgår vi till den riktiga världen där det finns våldtäktsmän, rånare, mördare etc då har samhället som ansvar att informera kvinnor om vilka risker de tar när de går in i okända zigenare hytter, fulla och odrägliga. Kontentan är ganska enkel, leker du med elden, bränner du dig. Elden är and varit för din skada men du är ansvarig för att du utsatte dig själv för denna situation.

Du kollade inte in mina länkar?

Det är elden som ska släckas ut. Först och främst. Sedan är det klart att folk ska lära sig att inte leka med elden. Men om vi enbart skuldbelägger de som då och då leker med elden och därmed riskerar att bränna sig och inte släcker elden, då kommer elden sprida sig och det kommer bli fler och fler som bränner sig på elden vare sig de har lekt med elden eller ej.

Dvs. om vi skuldbelägger offer, så kommer gärningspersoner anse att de har rätt i att våldta. Våldtäkterna kommer sprida sig och fler personer riskerar att ryckas med och bli våldtäktspersoner. Till slut får vi en situation där risken att bli våldtagen är att gå utanför hemmet när det är mörkt ute. Eftersom vi har lärt buset att "våldtäkt är offrets eget fel".

Så fram med brandsläckaren och rikta den mot gärningspersonerna. När du läser om en våldtäkt, skriv inte det första du gör "hon/han får skylla sig själv, hon/han förtjänade det". Utan skriv istället "vilka jävla korkade typer, hur i helvete kan de med att vara 6 män på en ensam full kvinna? Och våldta henne? Vilka jävla fegisar och ynkryggar!". vi måste lära våldtäktspersoner att deras handlingar att våldta är sjuka. Oavsett vad offret har gjort/inte gjort. vi måste lära våra barn att man aldrig någonsin har rätt att våldta en annan människa. Rikta brandsläckaren mot gärningspersonerna. Det är ju gärningspersonerna som sprider elden, inte offren.

Sedan är det klart att vi mer i förebyggande syfte ska varna våra barn för att det finns folk som inte är snälla och att de måste vidta försiktighet i e mängd olika situationer. Men om en person ändå någon gång får för sig att ta en risk och leka med elden och blir bränd, så är det fram med brandsläckaren igen mot gärningspersonerna! Det är gärningspersonerna som gör fel och gör sig skyldiga till lagbrott oavsett vad offret gjort innan/inte gjort. Offret ska vi inte skuldbelägga, det kommer offret göra så bra själv, var så säker.

Att skuldbelägga offer är som att ge syre åt gärningspersoners glöd. Det sätter fart på elden. Så det bästa är att sluta skuldbelägga offren och rikta strålkastaren och brandsläckaren mot de ynkryggar som våldtar. Om vi vill försöka få bukt med elden.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-05 kl. 23:38.
Citera
2021-05-25, 23:44
Medlem
Mannen som dömdes är medborgare i Rumänien: RAUL Bogdan Radu, 19860890-8797

Namnen på ytterligare fyra misstänkta framgår av dagboksbladet:

MAR*AN Cosm*n Manatu*ca (i), född -91
Nic* Sav* (u,a), född -90
Gabri*l Tud*r (e,o), född -74
Rom*n Zad*cencu (a), född -72

Solna TR B 2293-20
Dagboksblad: https://docdro.id/YENQdQs
Yttrande Tyresö kommun: https://docdro.id/YWnEeKB
Dom: https://docdro.id/H1LOKUb

Edit: Den dömde ska ha varit boende i Tyresö kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in