2020-06-20, 00:34
Medlem
Någon mer med covid som känner sig djupt deprimerad? Har sen jag blev sjuk känt en extrem hopplöshet o sorg o allt möjligt ...
Citera
2020-06-20, 00:42
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Detta är min rädsla! Att resultatet skall visa negativt på antikroppar.
Jag och familjen blev dåliga ungefär samtidigt i Mars. Hade 40 graders feber mm och sambon sjuk till o från i flera veckor medan jag bara hade 10-14 dagar.
Man vill så gärna redan ha haft det men det va säkert vanlig förkylning eller vanliga influensan :/

Nu i efterhand: ångrar du att du testade dig då det visade negativt?
kanske hellre levt vidare i ovetskapen om att du i ditt eget tänk redan va säker på att du haft det och var mindre orolig för att möta större folksamlingar. Nu lär ju oron bli 10 gg värre när du de fakto har på svart o vitt att du ej fått covid ännu men det komma skall

Men så här och där läser man om att dom som haft det kanske blir ännu sjukare på sväng två, hur känns det då när man fått papper på att man haft skiten? Det är bäst att bara skita i det och leva vidare. Ingen vet vad det här är i det långa loppet, kanske dör alla utan antikroppar i höst? Eller så kanske alla som fått det har det latent vilande i kroppen, för att sedan ta dig in i döden. Eller så är det världshistoriens antiklimax, det försvinner som om ingenting hade hänt och världen rullar vidare i augusti?

Vem fan vet. Jag mår nog ändå bäst av att inte veta.
Citera
2020-06-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det hade varit betydligt värre om Covid-19 orsakade symptom som gjorde att man inte kunde tänka klart och därefter endast kunde rösta på ett politiskt parti som man tidigare hade röstat för.

Det krävs mer forskning på vad Covid-19 egentligen gör med nervsystemet och hjärnan. Det börjar bli underligare och underligare ju mer man gräver.
Jag vet ett bekräftat covidfall där den drabbade personen i fråga utvecklade psykotiska symptom som efter genomgången sjukdom fortfarande håller i sig. Personen har noll historia av tidigare psykisk sjukdom.
Citera
2020-06-20, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag jobbar inom vården och vi får inte testa oss via jobbet om vi inte är hemma och sjuka.
Jag är lätt snuvig men det är jag alltid så här års,,,,eller hypokondrar jag och det är värre eller?

Ingen feber,,kollar v-a-r-j-e morgon innan jag jobbar.

Nu öppnade min vårdcentral för att få testas.
Jag gjorde givetvis det.

Fick med mig info hem om att:

Testet visar om det finns genetiskt material från viruset men inte om levande eler dött virus.
Testet visar inte om du är frisk frpn infektion.
Testet visar INTE om du tidigare haft och nu har antikroppar.
Du får svar inom 2 veckor.

Så om dom säger at dom hittar virsuet så kan dom inte säga om det är aktivt eller dött????
Låter skumt. När jag hade misstänkt Corona blev jag topsad efter ca 8 veckors sjukdom. Testet var dock negativt men inte tog det två veckor att få svar utan det gick jävligt fort, typ 6 timmar
Citera
2020-06-20, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Jag har corona nu. Fick svar av 1177 i morse att mitt test jag gjorde i tisdags va positivt.
Tycker att sjukdomen har varit jävligt lätt. Ganska hör feber en dag och lite svårt att andas i två dagar. Nu har jag enbart lite feber och känner mig rätt seg.
Hoppas det inte blir värre och att du blir frisk snart. Kompisens morsa som är ca 55+ utan några underliggande sjukdomar åkte på Corona. Hon låg inlagd i ca 2 veckor och höll på att stryka med. Jävligt lömskt virus som kan slå lite hur som helst. Just nu ligger en hel familj i Uppsala som jag känner också utslagna i Corona, troligtvis smittade av tonårsdottern i familjen. Det var i alla fall hon som blev sjuk först.
Citera
2020-06-20, 09:05
Medlem
Undrar om man haft corona när jag torrhostade ett par veckor i april.
Är annars blodgivare och kanske kan bli testad där på besök?

Vad betyder det ifall man visar sig ha blivit immun?
Citera
2020-06-20, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Låter skumt. När jag hade misstänkt Corona blev jag topsad efter ca 8 veckors sjukdom. Testet var dock negativt men inte tog det två veckor att få svar utan det gick jävligt fort, typ 6 timmar

Fick med mig papper där det står det kan upp till 2 veckor att få svar..........

Tror det stod något om lång tid pga många prov görs nu.
Citera
2020-06-20, 12:59
Medlem
Någon som haft ryggvärk vid corona? Både jag och morsan har det. Vad kan det vara? Det är inget fel på andningen
Citera
2020-06-20, 14:15
Medlem
2 veckor feber runt 38-39, illamående, kraftig huvudvärk, dålig mage, hosta, bubbigt ljud från lungorna samt 4 kg viktminskning blev min resa med corona.
Frugan hade feber en vecka i övrigt samma symptom. Barnen klarade sig med några dagars feber och huvudvärk. Bekräftat positiv.
Två veckor har passerat sen febern släppte och nu har jag misstänkt inflammation i höger lungsäck. Blev en resa till akuten igår.
Citera
2020-06-20, 16:49
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prgm
2 veckor feber runt 38-39, illamående, kraftig huvudvärk, dålig mage, hosta, bubbigt ljud från lungorna samt 4 kg viktminskning blev min resa med corona.
Frugan hade feber en vecka i övrigt samma symptom. Barnen klarade sig med några dagars feber och huvudvärk. Bekräftat positiv.
Två veckor har passerat sen febern släppte och nu har jag misstänkt inflammation i höger lungsäck. Blev en resa till akuten igår.

Blev du insläppt på akuten? Fick du antibiotika mot inflammationen? Har haft lite liknande symtom som du minus huvudverken samt att jag gick upp 3 kilo. Men jag blev först sjuk sen symtomfri en vecka, därefter kom febern tillbaka minus rosslandet från lungorna.

Tänker nu besälla test som visar om man har antikroppar och alltså har haft det (har varit symtomfri länge).
Citera
2020-06-20, 16:58
Medlem
King Pins avatar
Testade positivt i måndags, idag försvann smak och lukt helt. Är detta ett bra eller dåligt tecken? När går det över? Det är väldigt irriterande.

Mår inte jättedåligt annars, lite feber och hosta.
Citera
2020-06-20, 17:04
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag har med all sannolikhet haft det, men någon som vet när smak & lukt återkommer? Gått flera månader, är det kroniskt? HAr fått tillbaka kanske 25% alltså långt ifrån återställd.

Min granne och jag har också funderat på om vi haft det, då vi bägge förlorade lukt/smak för ett par månader sedan. Inga andra symptom bortsett från att slemhinnorna i näsan kändes "ansträngda" och lite brännande. Efter ca 15 dagar började sinnena komma tillbaka, men det är fortfarande bara runt 75% skulle jag tro. Gäller för grannen också, exakt samma förlopp och inte fullt återställt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in