Är det fler som har pirrig krypande känsla under huden.
Utsidan av låret på mej.
Ibland en brännande känsla i huden så man kan inte beröra huden på, inte ens med fingertopparna.
I bland känns det som elektriska stötar under huden.
Det här började cirka 2 veckor efter att alla andra symptom försvunnit.
Någon annan tillfrisknande som upplevt samma sak.?
Någon som upplevt att man drömmer ”mer” och verkligare?
Sover så gott och bra varje natt och varje morgon kommer jag ihåg precis allt jag drömt. Brukar inte göra det annars. Haft låg feber i en vecka, inga andra symtom.
Är det fler som har pirrig krypande känsla under huden.
Utsidan av låret på mej.
Ibland en brännande känsla i huden så man kan inte beröra huden på, inte ens med fingertopparna.
I bland känns det som elektriska stötar under huden.
Det här började cirka 2 veckor efter att alla andra symptom försvunnit.
Någon annan tillfrisknande som upplevt samma sak.?
Yes, jag har samma! Se mitt inlägg strax innan ditt.
Glöm inte att det finns andra förkylningar som sätter sig i lungor och hals som kräver penicillin för att försvinna helt.
Har en kollega som var sjuk i 3 veckor i mars med milda men ändock kännbara besvär med lungor och hals. Han gick i 4:e veckan till sin läkare, fick penicillin och frisk 4 dagar senare.
Äntligen är denna sega sjukdom över för min del. För första gången på vad som känns som evigheter cyklade jag en sväng i söndags och riktigt njöt. Men nu är mannen sjuk med exakt samma symtom.
Vet inte om jag haft Corona eller inte, men upplevt ett ganska märkligt sjukdomsförlopp: någon med konstaterat Covid som har haft liknande?
Smittades i slutet av februari efter att ha tvingats sitta bredvid en jätteförkyld person i flera timmar. Märkte det genom att jag en kväll, några dagar senare, fick ett tryck över bröstet. Till en början, kanske första månaden, hade jag knappt ingen hosta alls, inget halsont eller liknande, utan bara det där j*vla trycket över lungorna. Blev plötsligt illamående en kväll och kände mig lite småfebrig, men försvann väldigt fort, kan dock ha berott på att jag jobbat långa dagar.
Efter cirka en månad av konstant tryck så utvecklades en viss hosta - ingen superstor hosta, bara lite rethosta som gick att "hålla tillbaka". Kom och gick lite, trodde jag var bra och sen blev jag "sjuk" igen. Fick även extrem nästäppa. En dag fick jag en extremt konstig huvudvärk - med ett fruktansvärt starkt tryck på "sidan" av huvudet. Har migrän ibland och kändes ungefär som det, med skillnaden att det onda inte befann sig bakom ögat, utan vid sidan av huvudet istället. Samtidigt blev jag fruktansvärt illamående samt dålig i magen. Var riktigt dålig, trodde jag skulle spy flera gänger, kunde inte äta något och låg i sängen hela dagen då jag hade så fruktansvärt ont i huvudet. Aldrig varit med om något liknande tidigare.
Detta försvann dock på en dag, men trycket över lungorna, samt numera hosta, höll i sig ytterligare en månad. Mina lungor tycktes bli allt sämre under tiden och tillsist vågade jag bara gå väldigt korta promenader pga att det kändes som att jag fick dåligt med luft vid ansträngning.
Dock - nu efter nästan 11 (!) veckor är jag i princip helt återställt, ingen hosta längre eller bara minimalt tryck över bröst. Har så smått börjat träna igen och misstänker att känslan i lungorna (numera) snarare beror på dålig kondition än virus.
Så hade jag corona eller bara en extremt märklig infektion? Vem vet i dessa tider
Senast redigerad av Memoryless 2020-05-05 kl. 21:53.
Glöm inte att det finns andra förkylningar som sätter sig i lungor och hals som kräver penicillin för att försvinna helt.
Har en kollega som var sjuk i 3 veckor i mars med milda men ändock kännbara besvär med lungor och hals. Han gick i 4:e veckan till sin läkare, fick penicillin och frisk 4 dagar senare.
Skulle du vilja kolla med han vilken sort han fick? Precis ätit en kur Kåvepenin men för en inflammation. Märker ingen påtaglig skillnad på lungorna men tänkte det kanske är en annan sort?
Äntligen är denna sega sjukdom över för min del. För första gången på vad som känns som evigheter cyklade jag en sväng i söndags och riktigt njöt. Men nu är mannen sjuk med exakt samma symtom.
var sjuk i fem veckor. trött och andfådd. förlorade smak i tre dagar. orkade inte mycket. det gick också upp och ner med sjukligheten. inget var akut men jag var så jävla uttråkad och mådde inget bra psykiskt heller. djupandningen fungerar bra nu *peppar peppar* men jag ger inte mig ut på 5 kilometers löprunda i första taget kan jag säga.