2020-06-15, 12:09
Medlem
Det kom igår. Ont i bihålor, hals och hög feber med lätt hosta. Ligger i sängen helt sänkt. Troligtvis corona men har inte testat mig.
Citera
2020-06-15, 13:11
Medlem
orrecrists avatar
Jag har med all sannolikhet haft det, men någon som vet när smak & lukt återkommer? Gått flera månader, är det kroniskt? HAr fått tillbaka kanske 25% alltså långt ifrån återställd.
Citera
2020-06-15, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vivi234
Det är väl normalt förfarande vid kontakt med vården?
Okej men varför? Förstår inte varför dom kräver det.
Citera
2020-06-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Ska gå och bli coronatestad idag eller imorgon. På vårdcentralens hemsida står det att man ska legitimera sig men det står inget om varför. Någon som vet?

Man visar ju alltid legg vid kontakt vid vården o såklart extrs viktigt vid anmälningsliktiga sjukdomar
Citera
2020-06-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Är myrkrypningar i benen ett vanligt symtom vid Corona?
Tror det är ganska vanligt. Jag hade 2-3 veckor.
Citera
2020-06-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag har med all sannolikhet haft det, men någon som vet när smak & lukt återkommer? Gått flera månader, är det kroniskt? HAr fått tillbaka kanske 25% alltså långt ifrån återställd.

Pratade med e n på sjukhuset idag som sa att det tar tid ..har inget smak o luktsinne heller än kan ta veckor/månsder sjukt eg
Citera
2020-06-15, 14:55
Medlem
kan man vara immun mot corona? jag har nämligen varit ute varje dag och gått på barer och åkt tunnelbana men är fortfarande helt frisk? förstår inte hur det är möjligt då alla mina vänner verkar ha åkt på det...
Citera
2020-06-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffiss
Pratade med e n på sjukhuset idag som sa att det tar tid ..har inget smak o luktsinne heller än kan ta veckor/månsder sjukt eg

Samma här. Inne på sjunde veckan nu utan lukt och smak. känner ytterst lite smak. Tror ni det kommer tillbaka? Vad är det som gör att det försvinner? Ingen som forskar på det?
Citera
2020-06-15, 15:31
Medlem
Jag är inne på första dagen vecka 14 nu.
Symptom senaste veckan:

# Ont i testiklarna, inte konstant, kommer i perioder 2-3 gånger per dag. Jag trodde att jag blivit av med det problemet då det varit lugnt i ca 8 dagar.

# Frosskänslor, fryser av och till trots 24-25 grader inomhus, ingen feber, de gånger jag tagit tempen har den legat på närmare 36 än 37 grader.

# Trött, trötthetsattacker som kommer med ca 10 minuters varsel, känns som att jag varit vaken i 19 timmar, trots att det ibland bara var 2-3 timmar sedan jag vaknat och sovit 7 timmar oavbrutet under natten. De går över efter 25-90 minuters vila/sömn, händer vanligtvis 0-3 gånger per dag, genomsnitt ca 1,5 gånger per dag.

# Ont i muskler och leder

# Var/klet i ögonen

# Smak och luktsinnet fortfarande reducerat

#Hosta, nästan enbart vid djupa andetag

# Fortfarande lite trögt att andas, numera känns andningen ungefär som när man har hyfsat rejäl hosta (= inga större problem att andas, lite mer andfådd än vanligt vid fysisk belastning).

# Vid ett tillfälle hade jag ont i hjärtat, har aldrig haft det tidigare på den nivån. Det varade ca 10 sekunder - 2 minuter, vet inte exakt, kändes som en evighet. Förmodar att det var någon liten propp som passerade eller maldes sönder.

# Enskilda fingrar skakar väldigt ofta, och hela händerna skakar efter fysisk ansträngning.

# Allmänt vimmelkantig

Jag börjar bli rejält trött på det här.
Senaste läkaren jag pratade med funderade nog både en och två gånger på om han hade råkat ut för en storhypokondriker.
Citera
2020-06-15, 15:47
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiffiss

Har du fått några tips? Till mig sa dom att dom att jag skulle söka vård om det gått över 2 månader, jag har inte gjort det ännu dock men dom pratade om att signalerna i näsan tillfälligt är avstängda till hjärnan eller nått sånt, minns inte men dom tog även upp detta på nyheterna för en tid sedan. Fan bara hopps man får tillbaka den. Hela våren har man missat doftmässigt, syrenerna, gräset osv.
Citera
2020-06-15, 15:48
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekorren14
kan man vara immun mot corona? jag har nämligen varit ute varje dag och gått på barer och åkt tunnelbana men är fortfarande helt frisk? förstår inte hur det är möjligt då alla mina vänner verkar ha åkt på det...

Kanske har du haft det utan att veta om det? Verkar vanligt bland unga friska
Citera
2020-06-15, 15:51
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 365mehmed
Samma här. Inne på sjunde veckan nu utan lukt och smak. känner ytterst lite smak. Tror ni det kommer tillbaka? Vad är det som gör att det försvinner? Ingen som forskar på det?

Jag minns inte exakt men dom tog upp det på nyheterna på fyran för en tid sedan går säkert att googla fram. Dom forskar vad jag förstår en del på det.

Min polare hade samma problem han använde allergi medicin i samband med näsdroppar och fick tillbaka en del, själv har jag testat och det hjälpte inte, har varit utan smak lukt nu i säkert 3 månader. Fått tillbaka ytterst lite kanske 25% av allt, den början var det dock noll, nada
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in