2020-12-07, 18:39
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Snacka skit.
Vad i det jag sa är skitsnack?
Citera
2020-12-07, 18:45
Medlem
likeets avatar
Du menar på att 99% av dom smittade får extremt milda symptom.
Det är skitsnack.
Jag har 2 bekanta som legat i respirator, en av dom 30 år....
Skulle väl uppskatta att dom 20-30 jag känner som haft de har verkligen fått lida.

Citat:
Ursprungligen postat av Butternutsquash
Vad i det jag sa är skitsnack?
Citera
2020-12-07, 18:52
Medlem
Butternutsquashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Du menar på att 99% av dom smittade får extremt milda symptom.
Det är skitsnack.
Jag har 2 bekanta som legat i respirator, en av dom 30 år....
Skulle väl uppskatta att dom 20-30 jag känner som haft de har verkligen fått lida.
Har alla dom du känner som haft det fått lida???? Det är ju i princip omöjligt, matematiken går inte ihop. Ja, jag menar att den överväldigande majoriteten får milda symtom. 99% var så klart en överdrift. Jag skulle snarare säga 95%.
Citera
2020-12-07, 19:12
Medlem
fernebos avatar
Nej 95% får det inte lindrigt. Nu hittar jag inte studien, men det var så att ungefär varannan fick milda eller inga symptom alls. Ungefär en av sju blir rejält sjuk (ej detsamma som att en av sju hamnar på sjukhus).
Citera
2020-12-07, 20:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Är det bara sillmjölkarnas sillmjölkar som ventilerar sina sjukdomsyttringar här? Har många i min närhet (inklusive jag) som testat positivt. Samtliga och då menar jag verkligen ALLA, har endast fått milda symtom i form av snuva alternativt känningar i hals. Vi tillhör förmodligen de 99% som får symtom likt dessa. Vad det är för fel på er andra har jag ingen aning om. Vad skiljer er från gemene man? Och hur lyckats man åka på det två gånger?! Har man inte lärt sig bättre?

Tjaa..

Chefens bekanta var en kärnfrisk man i ca 45-50, drog på sig skiten i Österrike i februari : avled

Har även träffat på en ca 85 är gammal kvinna (covid positiv) som är närmast mager som en kz-fånge : Hon visste inte att hon ens hade skiten. Frisk som en lärka genom allt !

Personligen är jag på min andra karantän nu (det går nog bra) , och säger bara : Lek f-n inte med skiten !

Kan bli dyrare än vad man tror..
Senast redigerad av Snapcount 2020-12-07 kl. 20:58.
Citera
2020-12-07, 20:59
Medlem
irrblosss avatar
Vet ej om jag har covid-19, men mina symtom:

Tisdag (dag 0): på kvällen precis innan jag ska lägga mig känner jag väldigt segt slem mellan näsa och svalg

Onsdag (dag 1): vaknar på natten av extremt ont i övre delen av svalget, typ bakom gomseglet, spränger ut i öronen, ingen direkt feber

Torsdag (dag 2): svider och värker i övre del av svalget och ut i öronen och bihålor, känner att jag har mycket slem i bihålorna men kan inte harkla loss det, dels för att det verkar vara så svullet men även för att det gör så ont, ingen direkt feber, usel natt, känns som luftrören kolapsar när jag ligger och håller på att somna, blir bättre med extra kudde

Fredag (dag 3): något bättre med smärtan, men börjar känna mig lite rosslig i luftrören, något förhöjd temperatur, huvudvärk, lätt frossa på kvällen precis när jag lägger mig

Lördag (dag 4): något högre temperatur än gårdagen, men skulle fortfarande inte kalla det feber, slemmet i bihålorna/övre delen av svalget börjar lossna... harklar loss stora sega slemklumpar under dagen, som är typ brungula

Söndag (dag 5): vaknar med feber (ca +1.5 grader över min normala morgontemperatur), slemmet börjar bli lite lösare och mer transparant

Måndag (dag 6): börjat få slemhosta, hostar upp klart slem, temperaturen lite över normalt, dock inte feber, kliar lite i hals/luftrör (ungefär som det brukar göra när ett sår börja läka), känns som att det går på rätt håll och att jag borde vara frisk om 2-3 dagar

Ej tagit något test, men tänkte ta antikroppstest om 2-3 veckor för att se om det var covid-19. Har inte riktigt haft liknande förut. Detta kändes lite som en kombination av bihåleinflammation, halsfluss och bronkit fast med lindrigare feber och snabbare övergående förlopp än normalt.
Citera
2020-12-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
När man läser här så ser man att den här sjukdomen verkligen yttrar sig olika. Jag blev återsmittad efter cirka 8 månader. Nu har jag var jag sjuk sedan 19/11. Den här gången fick jag inga lilaaktiga utslag. Istället satte sig viruset i ögonen först och efter två veckor med ögonbesvär som knallröda ögon, grumlingar och blixtar, kom andningsproblemen.
Andningsproblemen lika lömska som förra gången. Kröp bara på omärkligt. Jag medicinerade med mina 10 år gamla astma mediciner och vodka. Fungerade den här gången också. Vodka med thailänsk siriracha sås, chili och vitlök. Bra mix. Vanlig hostmedicin också bra. Givetvis också blodförtunnande. Vanlig Bamyl eller liknande funkar perfekt.
Nu mår jag bra igen.
Min dotter som gjorde sin praktik på en högstadieskola blev också återsmittad, men fick bra lindriga symptom som huvudvärk och lite ont i halsen. Vi fick båda total förlust av smak och lukt. Som första gången i våras.
Både i våras och nu så bär jag munskydd och tvättar händerna ofta. Nu har jag klarat skiten 2 gånger fast jag är 65 år och har underliggande sjukdom. Borde ha varit död för länge sedan. Men är pigg och nu ska jag ut med hunden på promenad i det ständiga gråa vädret.

Det är ju just detta som kommer bli ett problem framöver. Återsmittar 0-2 gg/år men man blir aldrig någonsin immun.
Likaså med ”vaccinen” som kommer då lär man ju behöva ta en spruta varje år eller något liknande :/
Citera
2020-12-07, 21:54
Medlem
Nippleslips avatar
Citat:
Har alla dom du känner som haft det fått lida???? Det är ju i princip omöjligt, matematiken går inte ihop. Ja, jag menar att den överväldigande majoriteten får milda symtom. 99% var så klart en överdrift. Jag skulle snarare säga 95%.

Mycket möjligt dom som fått det flera ggr, har det latent i kroppen. Och sen blossar det upp igen precis som herpes.
Finns även olika stammar av viruset, muteringar, som orsakar olika grad och nivåer av sjukdomssymtom.
Det här viruset är riktigt lömskt, och vi har inte vetskap ännu hur det fungerar på alla plan.
Citera
2020-12-07, 22:50
Medlem
Jag misstänker att jag och sambon har corona.....
Kille 29 år....

Fredag 4/12 - Får lite konstig känsla i halsen/messig torrhosta

lör 5/12 - Astrött, huvudvärk och börjar få lite ont i benen/ryggen- feber på kvällen cva 37.7, stickningar i hela kroppen. som att olja skvätter på huden.

sön 6/12. - Extremt huvudvärk , riktigt ont i ryggen/höften , tappat lite smak o lukt, lite mesig torrhosta typ kommer ibland, feber pendlar 37-38, extremt trött, utslagen......

måndag 7/12 - jag har nedsatt smak/lukt , sambons är dock helt borta, feber 37-38, mår dock lite bättre idag, fruktansvärt ont i ryggen/höften

har faktiskt inte ont i halsen/hostar ej så mycket

Test ska göras imorgon så får väl se...
Citera
2020-12-07, 23:27
Medlem
Riksdalerns avatar
12:e dagen och torrhostan blir bara värre, Fy fan vilken jävla hosta man har... måste fan blivit lunginflamation eller något, ringde läkare som sjukskrev mig en vecka till och skrev ut Cocillana, fan vad jag hoppas det hjälper. Varje gång jag hostar måste jag använda båda händerna för att ge ett hårt tryck på baksidan av skallbenet för att inte svimma av smärta...
Senast redigerad av Riksdalern 2020-12-08 kl. 00:13.
Citera
2020-12-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej 95% får det inte lindrigt. Nu hittar jag inte studien, men det var så att ungefär varannan fick milda eller inga symptom alls. Ungefär en av sju blir rejält sjuk (ej detsamma som att en av sju hamnar på sjukhus).
Är väll som lotto, den som vinner får det lindrigt. Jag fick det ganska lindrigt jämnfört vad jag läst i detta forum. Hade nog den "turen" att bara känna mig förkyld. Vet dock inte om de kommer tillbaka igen var förkyld 1vecka så tog test och visade sig vara corona såklart, blev frisk sen sjuk igen och nu har jag varit symptom fri i 3veckor men orkeslösheten och allmänt trött har stannat kvar.
Citera
2020-12-08, 01:50
Medlem
Man, ~ 40 år. Fick ont i halsen för fyra dagar sedan och dag två var jag helt utmattad samt fick spänningshuvudvärk långt utöver det vanliga. Sedan igår har jag även feber. Jag har även en märklig smärta i leder och ryggen. Jag fick lock för öronen igår och det har fortfarande inte släppt. Låter detta bekant? Har jag åkt på det tillslut?

Har inte tappat lukt eller smaksinne som jag läst så mycket om. Elak hosta dock.
Senast redigerad av ketaminsenpeta 2020-12-08 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in