Poängen är den, att vi är jäkligt lika djuren trots allt. För att inte tala om att vi faktiskt är ett djur själva [vad skulle vi annars vara?]. Om det är pga våran odefinierade intelligens som vi får göra som vi vill med djuren, kan inte en katt få göra vad den vill med mig pga sin intelligens som går ut på att hon kan ramla 3 våningar på rygg men ändå hamna på fötter. Är det helt enkelt det det ska handla om? Den som har mest färdigheter får göra vad som helst med de som inte har dem? Är det så långdraget att se kopplingen där en människa anser att han är bättre än den andra pga dennes hudfärg, och därefter göra honom till slav?[vore inte första gången det hände som sagt]
Sen som redan påpekats i tråden: Alla lagar som instiftas inskränker på någons rätt att göra vad den vill. Ingen större skillnad på våldtäkstmannens vattnande känsla i munnen när han ser granntjejen solbada och köttätaren när han ser kycklinglåren i affären. Ska en lag stiftas så får den vars det vattnar i munnen på stå bak för sin lust.
Och ja. Jag blandar människor med djur nu. Och ser inget fel med det. För som jag förklarade innan så är vi trots allt ett djur själva.
Angeånde huruvida jag är vegan eller inte så kan jag svara som så, det är jag inte. Jag är ingen kosthållningskämpe som många andra. Vad som finns på min tallrik har noll med världsläget att göra. Egentligen borde jag äta så mycket kött som möjligt, då varje extra krona till industrin ger möjlighet för bättre villkor för djuren.
[Har dock varit vegan ex antal år, men inte känt att jag gjort något mer än nu]
Sen som redan påpekats i tråden: Alla lagar som instiftas inskränker på någons rätt att göra vad den vill. Ingen större skillnad på våldtäkstmannens vattnande känsla i munnen när han ser granntjejen solbada och köttätaren när han ser kycklinglåren i affären. Ska en lag stiftas så får den vars det vattnar i munnen på stå bak för sin lust.
Och ja. Jag blandar människor med djur nu. Och ser inget fel med det. För som jag förklarade innan så är vi trots allt ett djur själva.
Angeånde huruvida jag är vegan eller inte så kan jag svara som så, det är jag inte. Jag är ingen kosthållningskämpe som många andra. Vad som finns på min tallrik har noll med världsläget att göra. Egentligen borde jag äta så mycket kött som möjligt, då varje extra krona till industrin ger möjlighet för bättre villkor för djuren.
[Har dock varit vegan ex antal år, men inte känt att jag gjort något mer än nu]
Vad yrar du om nu då?