2020-04-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Man kan ju tycka att det vore konstigt om vi går över ATH på 29000 nivån på dow igen när läget är väsentligt sämre än då?

Jo.

Jag tycker inte tjurmarknader är rationella på slutet av uppgången.

Men det handlar om att suga ur det sista liksom.
Citera
2020-04-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Nej du verkar inte fatta hur permabjörnar tänker. Denna uppgång är ju bara en bulltrap enligt dom. Skiten kommer ju kollapsa så uppgången spelar ingen roll. Här har de ju rätt (om det kommer ett andra ras vilket det ofta gör).

Såå

Bulltrap fortfarande ??
Citera
2020-04-17, 10:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Såå

Bulltrap fortfarande ??

Nu börjar du långsamt fatta hur permabears tänker. Du är dock inte riktigt där. För en permabear är det inte "bulltrap fortfarande". Det är "bulltrap alltid".
Citera
2020-04-17, 11:04
Medlem
Citat:
Nu börjar du långsamt fatta hur permabears tänker. Du är dock inte riktigt där. För en permabear är det inte "bulltrap fortfarande". Det är "bulltrap alltid".

Dom får tänka hur dom vill

80% av tiden har dom fel , och jag tjänar pengar
Citera
2020-04-17, 11:58
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Dom får tänka hur dom vill

80% av tiden har dom fel , och jag tjänar pengar

Well du skrev ju att permabears hade magont pga FOMO så... jag påpekade bara att du inte förstår hur de tänker om du tror det.
Citera
2020-04-17, 12:05
Medlem
Cincinnatis avatar
Frågan är: Om börsen gick upp på signalen att ett potent läkemedel mot corona är på gång, varför går den inte ner efter beskedet att det bara var ett litet steg på vägen?

Även om det skulle finnas ett klart läkemedel idag skulle det ändå ta väldigt länge tills det finns tillgängligt på marknaden.
Citera
2020-04-17, 12:27
Medlem
Citat:
Well du skrev ju att permabears hade magont pga FOMO så... jag påpekade bara att du inte förstår hur de tänker om du tror det.

Måste va jobbigt att va pessimist, dom har ju fel den mesta av tiden
Borde byta sida och leva ett roligt liv istället
Men självplågare verkar vara populärt i dessa tider
Det värsta som finns är ju när börsen stiger och man sitter på läktaren ? Vidrigt
Citera
2020-04-17, 12:43
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Frågan är: Om börsen gick upp på signalen att ett potent läkemedel mot corona är på gång, varför går den inte ner efter beskedet att det bara var ett litet steg på vägen?

Även om det skulle finnas ett klart läkemedel idag skulle det ändå ta väldigt länge tills det finns tillgängligt på marknaden.
Personligen har jag alltid sett utöver centralbankernas påhitt som inte låter pengarna försvinna och allt kollapsa (men det är väl även deras jobb? Har inte FED både inflations- och sysselsättningsmål? Hur går det med det om de inte agerar som de gör?) just ett eller flera antivirala läkemedel som "hotet" om man hoppas få köpa billigare. Givetvis även att ju längre tiden går ju närmare slutet av eländet är vi ju hela tiden.

Grejen med viruset obehandlat är ju att det smittar väldigt bra till jättemånga och ger ganska allvarlig sjukdom och risken att dö är ju högre än man vill ha den sålänge man inte är ett barn iaf. Vad det är värt att offra i samhället för att slippa det vet jag inte men själv jämför jag det mer än gärna med alla de människor man låtsas att man räddar livet på genom att släppa in i landet och vad de kommer att kosta och då är det jättesvårt att förstå varför vi inte skulle ha råd att rädda oss själva ..

Men kan man då ge ett läkemedel som exempelvis stoppar kopieringen av RNA och således nyskapandet av virus så att man helt enkelt kan slå ut viruset hos dom som har smittats då förändras ju läget. Dels sprider man ju rimligtvis mindre virus men även om folk blir sjuka så om det är mycket mindre farligt så kan man ju kanske välja att ignorera smittspridsningsrisken.

Som läkemedel är ju remdesivir ingen nyhet, det nya om det fungerar är ju just bara att säga att det fungerar (i det här specifika fallet.)

Rent placeringsmässigt vet jag inte hur mycket pengar den som producerar rätt läkemedel kommer göra. Att det är positivt för många andra känns ju givet. Antagandet jag har gjort är ju att många av kandidaterna redan kommer ha handlats upp just för att de är kandidater. Men det kanske inte är nog?
Citera
2020-04-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati

men det läkemedlet läste man ju om att kineserna testade redan i januari,utan någon större framgång som jag uppfattade iallafall, samma sak med malariamedicinen som det var ett sånt stort ståhej om.
Citera
2020-04-17, 13:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Måste va jobbigt att va pessimist, dom har ju fel den mesta av tiden
Borde byta sida och leva ett roligt liv istället
Men självplågare verkar vara populärt i dessa tider
Det värsta som finns är ju när börsen stiger och man sitter på läktaren ? Vidrigt

Verkar som mitt budskap inte går fram. Permabears missar ju inget i deras värld. Skiten kommer ju krascha.

Bara för att klargöra, då du missuppfattar mig hela tiden, så är min portfölj belånad till 10%. Alltså har jag en verkligt bullish position men jag är ingen korkad "sälj aldrig, aktier går alltid upp" typ.
Citera
2020-04-17, 14:22
Medlem
Citat:
Verkar som mitt budskap inte går fram. Permabears missar ju inget i deras värld. Skiten kommer ju krascha.

Bara för att klargöra, då du missuppfattar mig hela tiden, så är min portfölj belånad till 10%. Alltså har jag en verkligt bullish position men jag är ingen korkad "sälj aldrig, aktier går alltid upp" typ.

Så skiten kommer krascha alltså
Citera
2020-04-17, 14:37
Medlem
Citat:
Så skiten kommer krascha alltså

Såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto