2020-03-23, 15:40
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Så länge folk tänker som dig så kommer det gå ner mer. Det är när siste optimisten blivit pessimist som det vänder.

Å andra sidan hade du inte haft någon att sälja till om det inte fanns några som tänkte som jag. Jag ogillar den här "vi och dom"-attityden som många har. Alla typer behövs givetvis för en fungerande börs.

Citat:
Det såg vi vid finanskrisen. Om du var med då? Eller har du bara sett stigande börser?

Jag var med då och har gått igenom många kriser.
Citera
2020-03-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
-8,5% i skrivande stund. Jag har köpt hela vägen ner i kraschen och ligger kraftigt plus i några inköp. Fortsätter det nedåt så kommer det inte gå så bra då några av köpen som hoppat upp är riktigt volatila bolag. Jag ligger tyngst i USA.
- 8,5 % är riktigt bra med tanke på omständigheterna.

Vilka ligger du krafigt plus på?
Citera
2020-03-23, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Intressant utveckling hos jänkarna. Först spurtade indexterminerna uppåt rejält efter Feds besked, nu öppnade börsen på rätt stort minus. Insåg man att Fed är ute och cyklar med sitt stöd?
De har ingen effekt. Centralbankerna är i en återvändsgränd och räntan på den fria marknaden är på väg upp, det kan de inte hindra oavsett hur mycket pengar de kastar in. Börserna kommer stiga brant efter det här när många inser att problemen är i euron. Varför euron? För att man vill ta del av valutaförstärkningen i dollarn och då parkerar alla sina pengar i stora bolag i USA.
Citera
2020-03-23, 16:11
Medlem
Tycker det börjar bli jobbigt detta
Och kostsamt
Citera
2020-03-23, 16:14
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
- 8,5 % är riktigt bra med tanke på omständigheterna.

Vilka ligger du krafigt plus på?

Hyrbilar.
Citera
2020-03-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Tycker det börjar bli jobbigt detta
Och kostsamt

Jobba med trenden. Inte mot. Köp björnar.
Citera
2020-03-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hyrbilar.
Okej, inkluderar det möjligen Hertz?
Såg en artikel om att Carl Ichan sa att de var kraftigt undervärderade förra veckan.
Minns att Price-to-book låg på ca. 0,6 - 0,7.

Blev sugen att gå in, men jag kände att jag förstod för lite kring om värderingen på Hertz tillgångar skulle stämma vid en faktisk likvidering av företaget.
Har också svårt att göra en uppskattning hur stor stryk Hertz kommer ta långsiktigt pga. minskade flygningar.

Bra gjort iallafall!
Citera
2020-03-23, 16:31
Medlem
Citat:
Jobba med trenden. Inte mot. Köp björnar.

Ja det är fullt upp
Inte lätt att välja just nu
Citera
2020-03-23, 16:31
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Okej, inkluderar det möjligen Hertz?

Hertz är inkluderade.

Citat:
Såg en artikel om att Carl Ichan sa att de var kraftigt undervärderade förra veckan.
Minns att Price-to-book låg på ca. 0,6 - 0,7.

https://finance.yahoo.com/news/billionaire-carl-icahn-picks-2-115019189.html
Citera
2020-03-23, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ok, vi får väl se om en månad vem som fått rätt.
Varför en månad? För att du är osäker. Nästa år står dow jones på minst 30 000 kanske 35 000.

Vi återkommer
Citera
2020-03-23, 17:21
Medlem
Vad pratar folk om, kraschen har ju inte ens börjat. Det är besk medicin som ska ner först. Betalningsförmågan ska ner pga av arbetslöshet så generation ”jag har rätt till allt” inte har råd med sina miljoner i huslån. Då blir det kul för då skaffar jag kåk!
Citera
2020-03-23, 17:37
Medlem
Citat:
Vi är bara i början på det här utbrottet. Det är ett faktum. Alla säger det. Andra länder kan verifiera vad som händer.

Folk är visserligen rädda men inte alls så rädda som de kommer vara om några veckor. Restauranger och andra har problem men inte alls så stora problem som om några veckor. Industrin har problem nu men med tanke på att nästan hela världen är i lockdown så kommer allt tvärnita på ett sätt som vi inte sett sen åtminstone finanskrisen... Osv osv. Blir nedgången mindre än vid finanskrisen så är det nog bra. Då backade Stockholmsbörsen 57,8%. Jag tror på nåt liknande nu.

Nu finns det en stor andel människor som lever i förnekelse fortfarande. Som tycker det känns ok att sätta sig på en packad buss i morgonrusningen, som tycker det är rimligt att mormor passar snoriga barn i Sälen (som jag läste om i Expressen idag). Som mest bryr sig om ekonomin osv. Men när deras äldre vänner och släktingar börjar dö, och kanske en och annan yngre, så kommer paniken sprida sig på riktigt. De har ju för f-n hyrt in kylcontainrar för att få plats med alla lik!
Ja börsen har gått ner 30% redan och vi har knappt börjat, många länder har stängt ner och börjar stänga ner i Europa, Sydamerika, Kina, USA. När vi ser konsekvenserna av detta om ett par månader så kommer vi få se ett nytt rekord i börsras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in