2020-04-30, 17:57
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Alex Jones, Infowars? Denna mannen:

https://www.youtube.com/watch?v=sUIcCyPOA30

Vad är det du undrar?
Citera
2020-04-30, 18:04
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Vad är det du undrar?

Hur du kan bli förvånad över att någon inte tar Infowars seriöst.
Citera
2020-04-30, 18:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
...

Jag tolkar dina inlägg som att det kommer gå ner framöver (om jag tolkar dig fel kan du såklart ignorera mig). Hur långt ner tror du att det kommer att gå, och ungefär när i tid? Vad är din strategi kring det?
Citera
2020-04-30, 18:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Vix är upp 11% och ligger på 35. Nasdaq är ner nästan 1 %. För i helvete Jerome Powell; starta moneyprintern nu.
Citera
2020-04-30, 18:14
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Hur du kan bli förvånad över att någon inte tar Infowars seriöst.
Jag var också en gång lite skeptisk till vad han har sagt genom åren men han verkar ha träffat helt rätt i sina förutsägelse kring det nya 1984-samhället. Det är ju bara att kolla på hur världen ser ut idag och vad vi är på väg mot.

Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tolkar dina inlägg som att det kommer gå ner framöver (om jag tolkar dig fel kan du såklart ignorera mig). Hur långt ner tror du att det kommer att gå, och ungefär när i tid? Vad är din strategi kring det?

Jag tror inte att börsen kommer att gå ned nämnvärt. Snarare uppåt? Riksbankerna pumpar ju in obegränsat med pengar. Senast i förrgår bailade man ut företag för 500 miljarder kronor utan någon återbetalningsskyldighet.

'Lining Up at the Trough': Federal Reserve to Offer Corporations $500 Billion No-Strings-Attached Bailout Loophole

https://www.commondreams.org/news/2020/04/28/lining-trough-federal-reserve-offer-corporations-500-billion-no-strings-attached#

Däremot kommer vi få se en hel del svält, massarbetslöshet, upplopp, självmord etc och givetvis urholkandet av våra valutor.
Citera
2020-04-30, 18:15
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Däremot kommer vi få se en hel del svält, massarbetslöshet, upplopp, självmord etc och givetvis urholkandet av våra valutor.

Business as usual alltså? Eller vill du sätta några siffror på det så att jag har något att differentiera dagsläget mot?
Citera
2020-04-30, 18:30
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Business as usual alltså? Eller vill du sätta några siffror på det så att jag har något att differentiera dagsläget mot?

Har ingen aning mer än att jag inte kan se hur börsen skulle kunna gå ned, så länge det pumpas in nytt blod. Men jag har så klart ingen aning om vad de har i "pipeline" härnäst. De kanske beslutar sig för att dra proppen ur för att skapa ännu mer kaos när de har lurat in de sista stackarna ?

Själv har jag legat i Bitcoin och guld sedan ett halvår tillbaka, men där kan ju vad fan som helst hända också.

Men ja, rent allmänt där ute på gatorna så kommer det bli slakt inom kort.
Senast redigerad av Autobahn76 2020-04-30 kl. 18:34.
Citera
2020-04-30, 18:40
Medlem
Fan grabbar
Nu behöver vi lätta upp stämningen

https://youtu.be/mzJmTCYmo9g

Kolla o njut
Citera
2020-04-30, 18:44
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Här är lite mer siffror.

Nearly half of global workforce risk losing livelihoods in pandemic - ILO
https://news.trust.org/item/20200429104909-kcp3c
Citera
2020-04-30, 18:44
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Men ja, rent allmänt där ute på gatorna så kommer det bli slakt inom kort.

Vad betyder detta?
Citera
2020-04-30, 18:46
Medlem
Glossuss avatar
"Sell in may and stay away" kan bli mer aktuellt än nånsin?
Dåliga vibbar för tillfället. När mina säkra kort dippar mer än 3% är det nåt som är galet.
Citera
2020-04-30, 18:47
Medlem
Autobahn76s avatar
@Stigbritt: Ja väldigt många människor ser ut och komma att bli väldigt, väldigt fattiga helt enkelt. Se länken som jag postade ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in