Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Varför tycker du det är ett hopp uppåt att tala om 2,2 miljoner och att nu tala om 200 000? Jag förstår dig inte, KLyban.
Men du tycker alltså att det är Guvernörernas ansvar att folk dör. Okej. Varför gnäller du då på Trump som räddat livet på 2 MILJONER människor och sett till att alla stater har sjukhusplatser och material att rädda liv?
Varför tror du att det är Trump som "bestämmer dödssiffran"??? Det förstår jag inte alls. Den bestäms inte av Trump, utan av verkligheten. Du verkar ha en, i det närmaste, GUDOMLIG syn på Trump.
Titta lite på trumpen sagt om dödssiffrorna, och först var det ingen, sen började trumpen säga det inte skulle bli mer döda än 50000-60000.
Men oops, den siffran passerade man, då sade trumpen 60000-70000.
Men oops, den siffran passerade man också, då sade trumpen 90000.
Men oops, den siffran passerade man också, då sade trumpen 100000.
(Och har säkerligen missat ett gäng såna här till)
Så försök prata om rätt, och vad säger man om en prognos och scenario som inte ens existerar, eller ens någonsin kommer existera med de premisser man gett?(Och då om man inte gör ett jävla skit)
Jo, i med dig i papperskorgen, och det bästa av allt, du vet redan om detta.
Dock den enda frågan är varför ger trumpen prognoser?
Han har ju fel i alla, och kommer troligtvis ha fel i de nästkommande också, för trumpen bara ökar den när det inom några dagar har passerat den tidigare prognosen.
Och vad sker snart tror ni, jo, trumpen kommer öka igen och igen.
Så hur ofta ska man flytta målstolparna, vi har passerat influensans dödlighet.
Den kan vi också kasta i papperskorgen som vi redan sagt för månader sedan.
Sen där du lagt ord i munnen på mig, så blir det bara du som säger och inte jag.
Maken till stolpskott, inkompetent och svag president är sällan skådat i manna minne.
Nixon känns som rena succén och framgångssagan i jämförelse.
Det berättar en del, och klockrent jämförelse.
För vem jobbar trumpen i denna kris och när det uppenbarligen inte är folket och dess medborgare.
För det jobbet gör ju Guvernörerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Eftersom sekten lever i sin egen verklighet, där sjukdomen antingen inte existerar överhuvudtaget eller är någon sorts Men in Black-konspiration från Kinas håll, så var ju nåt annat inte så mycket att vänta...
https://god.dailydot.com/rural-areas-support-trump-virus-cases-spike-1000-percent/
Så det återstår väl att se om "the boomer remover" kommer göra skäl för namnet?

Undrar hur de känner när alla som dör, skyller man på Obama som inte varit president på flera år tro?
https://www.nbcnews.com/politics/white-house/unreleased-white-house-report-shows-coronavirus-rates-spiking-heartland-communities-n1204751?cid=sm_ npd_ms_tw_ma
Här har vi hela rapporten, finns även en del positivt i den också.
Men inget av detta kan trumpen ta cred för, för tydligen är det var stat för sig sig själva.
Och det är Guvernörerna som ska ha cred om cred ska ges.