Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Ja med 100.000 tals fåmansföretag i konkurs som dessutom aldrig kommer att öppna upp igen så är det lätt att var pessimistiskt inför den närmsta framtiden för USA.
Dessutom är ju kedjan i distributionsnäten för olika varor bruten på flera ställen och lär ta sin tid att reparera.
Tror däremot att allt till slut återgår till en vardag om än inte en vardag som innan virusutbrottet. Förtroendet för Trump och administrationen har fått sig en rejäl törn och det borde ju påverka konsumenternas beteende för lång tid framöver.
Men skulle det även bli byte i vita huset så kan återhämtningen troligen gå snabbare då en mer stabil och förtroendeskapande politik ju gynnar en snabbare återhämtning. Ingen gillar ju kaos allra minst storföretagen.
Givtevis är det min helt egna förhoppningsvis sunda åsikt
Jo, det tror jag också, att återhämtning kommer vara hög efter man fått kontroll över COVID-19.
En sak jag funderat på, det är tex arbetsstyrkan om vi tex om 6 månader får kontroll och att det är frittfram igen.(frittfram då och utan en risk för ett nytt utbrott, det går nog bara med vaccin, eller en effektiv behandling)
Så kommer det vara brutalt svårt att få ihop personalen snabbt, jag kan tänka mig man flyttar och att företag kommer få problem med detta en bra stund.
Det är ju trots allt abnorma antal arbetslösa, och tycker det borde ha större effekt, men antar det finns en inbyggd förståelse för ekonomin och att den inte havererar som normalt när man får så extremt mycekt arbetslösa.
Även får man ha i åtanke att fler och fler kommer vara helt utblottade i krisen, speciellt i ett land med en president som man bryr sig så lite om fattiga och med denna kris.
Jaja, den som lever få se, är lätt frågande faktiskt, men det är dock bra att vi inte får den kollapsen, för den skulle döda extrema antal människor.
Planerar dom nya checkar till befolkningen?
För den pengarna de fått måste väl vara borta nu och för alla de fattiga i USA som finns.
Hur går rörelsen att vägra betala hyror, sist jag hörde om den för 2-4 veckor sedan, så ökade den kraftigt.
Och det får andra dåliga effekter, och skjuter över en del av problemet till fastighetsägare.
Som i sin tur måste sluta betala någon.
Det är minst sagt komplexa processer detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Tyvärr är nog USA ett kört land, det räcker med sådana lögner som pressekreteraren drog igår för att 30% av deras befolkning ska vara totalt helt på Trumps sida. Igen.
Sunda åsikter räknas inte.
I september
"There could be 200 000 deaths, we are now at 174 000 - we did a good job"
Alla jublar, det trillar över 10% till... och sen är det 10% till som tycker Biden är en dåre.
Sen får man väl hoppas på annat...
Kanske vi ska sammanställe varje gång han flyttar linjen, för det är rätt många ggr nu.
Så får man se hycklande mycket tydligt, för ge folk insikt.
Vilket vi också ser, då trumpens stöd minskar pga denna inkompetens som visas upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
DRAVKCAB
Du verkar lite deppig trots global pandemi

Upp med hakan än är det inte över

.
Alzheimersforskningen ju nu öppnat en go found me, bring back god old Joe Biden as the lying bastard we use to know him

. Skänk en slant för dom sunda åsikternas skull

Intressant att du bara fetade in och sen vet ingen vad du skrev ens, och pga det reflekterar inget i det du citerade.
Men troligtvis kompartmentaliserade du, och tog ord istället för innebörd.
Och då exkluderar man sig, vilket är intressant faktiskt.
Men sure, du kan göra ett nytt försök och berätta om varför trumpen flyttar sina prognoser såpass ofta.
Och varför du inbillar dig ingen ser hyckleriet.