Citat:
Ursprungligen postat av
Unisertit
USA är den största demokratin i hela världen. Man behöver se dödssiffrorna i förhållande till dess befolkningsmängd och hur benägen landet är för att dölja sina tal.
Ryssland, Iran och Kina är knappast trovärdiga. Med det sagt så är USAs siffror inte särskilt bra men det är svårt att detaljstyra ett sånt decentraliserat land. Det är inte brist på respiratorer eller möjligheten för att testa sig som det faller på. Snarare folks ovilja till att följa regler och demonstrera för BLM istället. Det kan inte Trump göra särskilt mycket åt utan att utmålas som diktator. Propagandaorgan sol CNN, Fox, Msnbc mfl har mer makt där.
Att det är valtider har knappast hjälp USA att tackla pandemin.
Varför citerar du mig?
Det är märkligt att trumpen sprungit och gömt sig under en sten i COVID-19 frågan sedan bra bit före 100k döda, då trumpen spådde inte mer än 100000 döda.
Nu:
Deaths:138,273
Och FEMA har du som hjälp också, och du kan vara mer aktiv, och speciellt nu när smittspridningen är okontrollerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
Fema ska konvertera tomma byggnader till tillfälliga IVA. Och tillfälliga vårdhem för riskgrupper. Samt låna ut sitt lager av ca 15tusen respiratorer till samtliga delstater som vägrar följa riktlinjer.
Bara för att guvernören är en fåne betyder det inte att folket ska behöva lida.
Sen tycker jag att president Trump ska deklarera att covid19 är en landsomfattande kris och sedan mobilisera Fema.
Gör han detta så behöver han inte vänta på en enskild guvernörs inbjudan utan kan ta action på egen hand. Just för att rädda liv.
Och här har du ett riktigt bra svar på vad trumpen kan göra i den största krisen i modern tid.
Men rätt udda trumpen sade att Obama gjrode för lite under Svininfluensan, och sen gör än mindre själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Ansträng lite. Titta på kommentaren jag besvarade. Använd miniräknare om du måste. Med 5% smittade låg dödstalen på ungefär 0,5% Nu har vi, enligt uppgift på FB, 14% smittade och ungefär samma antal döda. Det är ganska enkel matematik. Ja, jag har avrundat siffrorna.
Vad faan är det du yrar om så länge?
Det man pratar om är att de som testar sig testar positivt 14% av fallet mot innan 5% eller vilken siffra det nu var då.
Vilket betyder att högre andel som testar sig är smittade än innan, vilket bekräftar att det är en kratig ökad spridning och inte kopplat till testningen sig.
För om det hade varit pga testningen ökat, så skulle dessa 5% minska istället.
Men du är ju ett proffs på att missförstå allt och aldrig få ett rätt.