2020-05-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siwr
Lite sjukt ändå: har egentligen inget emot Lennie rent generellt (förutom att han är lite mesig och trippar på tå för mergim) men vill verkligen inte att han ska vinna för jag gillar verkligen inte Amilia (Eller Anty). Någon mer som tänker som jag? Liksom tråkigt för Lennie ändå att ”ogillas” pga Amilia. Näe, go Sami

Jag vill inte att Lennie skall vinna mkt p g a att då kommer Amilia att se sig själv som vinnare också. Hon kommer att ta äran och påstå att han vann tack vara hennes anhängare. Hon kan inte erkänna att hon inte vann och kommer att göra allt för att i sina ögon kunna se sig själv som vinnare. Om Lennie vinner kommer hon att säga att "vi vann!"
2020-05-10, 17:56
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Nu ska Sami göra ett nytt Fia med knuff.... Gud vad rolig han är.
Gud vad roligt att se Mergim ligga å sova och Lennie kommer in och försöker väcka honom.🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
2020-05-10, 17:58
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Näädu, den som skulle ut efter amilia var jass, o det var i princip alla eniga om.

Sök hjälp för din besatthet i Sami, det känns inte alls sunt.😌
Hur tänker du? Förra veckan ville vi ha Julia kvar. Du har inte fattat att det är ny vecka nu?😀😀
2020-05-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
2 röster på Frida!

Samma här. Frida ut.
2020-05-10, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag vill inte att Lennie skall vinna mkt p g a att då kommer Amilia att se sig själv som vinnare också. Hon kommer att ta äran och påstå att han vann tack vara hennes anhängare. Hon kan inte erkänna att hon inte vann och kommer att göra allt för att i sina ögon kunna se sig själv som vinnare. Om Lennie vinner kommer hon att säga att "vi vann!"
Exakt så!!! Vill tyvärr inte unna henne det (ja jag må vara patetisk). Men skulle ej palla! Haha
2020-05-10, 18:01
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Nu ska Sami göra ett nytt Fia med knuff.... Gud vad rolig han är.
Har du svårt för kreativa personer?
Om du gillar Lennie/Mergim kan jag förstå det. Du tycker såklart det är roligare när dom springer runt och tramsar sig.😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀
2020-05-10, 18:06
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Tror vi tänker ett steg längre än dig. Vi har varit överens om Frida ända sen nomineringarna. Det var inte för att han ville ha Jass kvar.

Jag har alltid tänkt steget längre men det gjorde inte ni det är därför Jasmine är kvar fotfarande. Ni skulle ta henne efter Amilia men blev det så nej det gick inte och ni vet varför. Man skulle röstat ut henne när man hade chansen innan. Kan du förklara steget längre? Jag ser ju att du skriver rösta ut Frida för att Sami ska vara kvar fotfarande 😂
2020-05-10, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
varför i helvete skulle hon ta röster från sami???

Dom tror det för båda var rainbow och Frida lär ju inte ta röster från Sami 🤷🏻‍♂️
2020-05-10, 18:09
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Lite sjukt ändå: har egentligen inget emot Lennie rent generellt (förutom att han är lite mesig och trippar på tå för mergim) men vill verkligen inte att han ska vinna för jag gillar verkligen inte Amilia (Eller Anty). Någon mer som tänker som jag? Liksom tråkigt för Lennie ändå att ”ogillas” pga Amilia. Näe, go Sami
Visst är det så! Oerhört orättvist mot Lennie men han tillhör Amilia, och min avsky mot henne är starkare än min önskan att Lennie tar hem det 😆
2020-05-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Visst är det så! Oerhört orättvist mot Lennie men han tillhör Amilia, och min avsky mot henne är starkare än min önskan att Lennie tar hem det 😆
Haha precis!! Skillnaden på glasman och Julia om sami vann, de skulle unna sönder honom det. Om Lennie vinner skulle Amilia ta åt sig all ära 😀 (vad jag tror iaf)
2020-05-10, 18:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Haha precis!! Skillnaden på glasman och Julia om sami vann, de skulle unna sönder honom det. Om Lennie vinner skulle Amilia ta åt sig all ära 😀 (vad jag tror iaf)

Ja och hennes hybris skulle vara fulländad om Lennie vinner detta!
2020-05-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det är i nuläget bara modern som kan inleda objektrelationsfasen eftersom barnet är oförmögen att göra det.
Precis som du säger kommer modern inte att hjälpa barnet upp på nästa utvecklingsnivå, i alla fall inte i huset.
Symbiosen är alldeles för behaglig för båda. Moderns själviskhet kan dock komma att ändras utanför huset för att lotsa barnet vidare och iväg på egna äventyr. Konflikträdslan motsäger dock detta. Som terapiform finns det utomordentliga möjligheter för barnet speciellt. Har vi ett brytande av den symbiotiska status quo-relationen utanför huset eller har vi ett neverending ekvilibrium som inte kan repareras eller ändras?

Det är lite märkligt att två som befinner i symbiosfasen vad gäller att skapa nära relationer står som ev vinnare i en tävling som handlar mkt om relationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in