2020-05-10, 17:31
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Vi har redan förstått att du är en Mergim/Lennie anhängare och försöker få folk att rösta för deras fördel.

Skrev inte du för 15min sen att du ville ha ut Sami???
2020-05-10, 17:33
Medlem
Zingo2s avatar
Jag tycker det är tråkigt med alla taskiga öknamn på de som är och har varit i huset.
Tyvärr har jag någon gång under säsongen hängt på och kallat Jass och Amilia dumma öknamn, vilket jag ångrar. Kan vi inte kom överens om att skriva personernas namn nu sista veckan och framförallt, låta de som åkt ut vara ifred?
Sami och Lennie trivs ihop.👍
2020-05-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Frida ut, om du vill se Sami som vinnare. Han vill stå i finalveckan med Jass.👍
Tack! Då lägger jag mina röster på Frida!
2020-05-10, 17:35
Medlem
Mouchinos avatar
Lennie är ju bara fixerad vid att han och Mergim ska stå i finalen med varandra. Allt har ju kretsat kring deras relation och de inte har bjudit på mycket till underhållning, Lennies matlagning, skuttande på golvet och hans eviga krusande runt alla för att bli omtyckt. Han brister grovt i en av de viktigaste delar av att vara en medmänniska dock och i alla situationer har han valt att trösta översittaren. Spelar ingen roll hur snäll han än anses vara, hur god mat han än lagar för kan han inte ens stå upp för någon som är i underläge då är han för mig ingen värdig vinnare? Då är man riktigt feg anser jag!
Ser man att någon blir illa behandlad men man väljer att inte göra något, då är man lika rutten som den som trakasserar!
2020-05-10, 17:35
Medlem
Hahaha älskar att ni är så oeniga kring vars rösterna ska gå!
Skulle älska ännu mer om detta blir Samis fall! 😂
2020-05-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent

Det skulle mycket väl kunna hända om vi inte går ihop och röstar på Frida.
2020-05-10, 17:40
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Vi har inte varit såhär eniga sen Anty och Amilia åkte så förstår inte vad du pratar om?
Medlem
Lite sjukt ändå: har egentligen inget emot Lennie rent generellt (förutom att han är lite mesig och trippar på tå för mergim) men vill verkligen inte att han ska vinna för jag gillar verkligen inte Amilia (Eller Anty). Någon mer som tänker som jag? Liksom tråkigt för Lennie ändå att ”ogillas” pga Amilia. Näe, go Sami
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Lennie är ju bara fixerad vid att han och Mergim ska stå i finalen med varandra. Allt har ju kretsat kring deras relation och de inte har bjudit på mycket till underhållning, Lennies matlagning, skuttande på golvet och hans eviga krusande runt alla för att bli omtyckt. Han brister grovt i en av de viktigaste delar av att vara en medmänniska dock och i alla situationer har han valt att trösta översittaren. Spelar ingen roll hur snäll han än anses vara, hur god mat han än lagar för kan han inte ens stå upp för någon som är i underläge då är han för mig ingen värdig vinnare? Då är man riktigt feg anser jag!
Ser man att någon blir illa behandlad men man väljer att inte göra något, då är man lika rutten som den som trakasserar!
Bra skrivet👍 Lennie är tramsigast i huset tillsammans med Mergim.
Han försvarade Amilia en gång när hon fick kritik för att hon inte hjälpte till i köket, vilket hon inte gjorde då heller, men han försvarade henne.🙈
2020-05-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Jag tycker det är tråkigt med alla taskiga öknamn på de som är och har varit i huset.
Tyvärr har jag någon gång under säsongen hängt på och kallat Jass och Amilia dumma öknamn, vilket jag ångrar. Kan vi inte kom överens om att skriva personernas namn nu sista veckan och framförallt, låta de som åkt ut vara ifred?
Sami och Lennie trivs ihop.👍

Absolut! 100%! Har skrivit det från start att iaf jag inte står bakom dessa olika fula namn på deltagarna. Jag gillar Sami bland annat för att han inte skulle stå bakom ett sådant beteende. Desto fler som slutar upp med fula öknamn desto bättre!

Ps, nu röstar vi givetvis på Frida ut för att rädda Sami!
Senast redigerad av TruthSeeker2 2020-05-10 kl. 17:44.
2020-05-10, 17:41
Medlem
Bara 5 idag. Hoppas det fortsätter så!
2020-05-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow99
Det är i nuläget bara modern som kan inleda objektrelationsfasen eftersom barnet är oförmögen att göra det.
Precis som du säger kommer modern inte att hjälpa barnet upp på nästa utvecklingsnivå, i alla fall inte i huset.
Symbiosen är alldeles för behaglig för båda. Moderns själviskhet kan dock komma att ändras utanför huset för att lotsa barnet vidare och iväg på egna äventyr. Konflikträdslan motsäger dock detta. Som terapiform finns det utomordentliga möjligheter för barnet speciellt. Har vi ett brytande av den symbiotiska status quo-relationen utanför huset eller har vi ett neverending ekvilibrium som inte kan repareras eller ändras?

Lennie är ingen terapeut så jag tror att de fortsätter i symbiosen. De kanske försöker göra sig fria emellanåt men går tillbaks till det invanda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in