2020-05-20, 21:52
Medlem
AbsolutGregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kan ej terge exakt var Knyckaren brt i sin upplsning av opuset. Men hon borde ha klargjort att det inte var hela verket, utan bara ungefr hlften. Det var bara tur att jag skte upp trden och tittade sjlv med mina egna gon, och d observerade att det fanns en fortsttning. Mnga lyssnare blir p detta sttet systematiskt vilseledda av Flashback Forever.

Dikten i frga fr en grvre ton i dess senare verser som inte terfinns i samma grad i dess brjan. Det r synd nr man frvanskar lyrikerns verk p detta sttet. Det r som att klippa bort den tredje akten ur en frestllning. Som konsument vill man tnjuta hela verket, inte bli snuvad p konfekten och uppleva ett antiklimax. Det r orligt att klippa i upptakten till crescendot.

Nu har lyssnarna ftt en frvrngd syn av skribenten p grund av att Knyckaren tergav en inkorrekt version av skribentens inlgg. Det skulle jag vilja pst r frtal. Ska Flashback Forever likt rovkapitalister sno innehll frn Flashback utan att ge ett re tillbaka, d tycker jag att de tminstone ska terge kllmaterialet p ett korrekt och respektfullt tillvgagngsstt.

Lyrikern?
Crescendo?
Akter och frestllning?

Yo, det r en hgstadieelev som skriver hur han vill skinka p Sanna Nielsen. Det r inte Shakespeare.
Citera
2020-05-21, 11:42
Medlem
EnDronts avatar
Tyckte podden var guld, skrattade s jag grt t vissa delar! Det r ocks roligt nr man knner igen flera av de original de nmner.

Fr det mesta knns det inte som att de censurerar s mycket heller (utom en del klassiska glpord frn I&I d), vilket gr det bttre. Var rdd att de skulle ha en mycket mer nedltande attityd mot Flashback, men detta var ju super. Ska bli kul att flja!
Citera
2020-05-21, 15:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Scroll-Mia kan slla sig till en grupp, inte slla sig. Detta i en harang om hur Mankan missfrttt begreppen.
Citera
2020-05-21, 16:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Uppskattar Scroll-Mia mycket i hennes andra jobb. Ngon som vet vem hon r s jag kan f det bekrftat? Var det #Philosopher? (Outar inte ngon.)
Citera
2020-05-21, 17:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Uppskattar Scroll-Mia mycket i hennes andra jobb. Ngon som vet vem hon r s jag kan f det bekrftat? Var det #Philosopher? (Outar inte ngon.)

Snt tar ni i PM hoppas jag.
Citera
2020-05-23, 03:06
Medlem
AbsolutGregers avatar
Fan vilken ckligt ryggdunkande stmning det r i Facebook gruppen.
Citera
2020-05-23, 06:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
Lyrikern?
Crescendo?
Akter och frestllning?

Yo, det r en hgstadieelev som skriver hur han vill skinka p Sanna Nielsen. Det r inte Shakespeare.
Allas smak r olika och alla ska man brja ngonstans. ven om man skriver p Flashback och inte r Shakespeare s tycker jag att man frtjnar att terges korrekt p ett respektfullt stt.
Citera
2020-05-23, 06:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon jobbar vl med IT av ngot slag. 🥰 Vore spnnande att f veta mer om henne. ♥️😊
Citera
2020-05-23, 07:16
Medlem
Run3s avatar
Varfr r Mia redan UPPTAGEN????? Hon bor redan med denna mnniska https://imgur.com/5N05KvL Varfr r man inte mer tydlig i podden redan frn brjan att man redan r upptagen?? Knns som att de bara frsker locka till sig lyssnare p detta uttnkta sttet... Pminner mig om OK BOOMER-tjejen som ocks redan hade en partner, och som frlorade en massa fljare nr hon avsljade det: https://www.news.com.au/technology/o...9325417f565aa4 r det drfr de r s hemlighetsfulla i Flashback Forever om sina partners?? Flashback Forever-gruppen p Facebook har tydligen ver 10 000 medlemmar, och nr man tittar dr str det att de ftt mer n 1000 nya den senaste veckan. Tycker det r fel att de d mrkar snt hr. Tnk vad mnga lyssnare de har, som kanske inte redan vet. Nu r de uppe p 1607$ per avsnitt: https://www.patreon.com/FlashbackForever Det betyder ju att dom drar in 67 480 kr i MNADEN: https://www.wolframalpha.com/input/?...%29+usd+to+sek Snacka om rovkapitalister som utnyttjar sina lyssnare som kanske inte vet bttre.
Citera
2020-05-23, 07:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Knyckare har faktiskt postat ett inlgg i trden men fick det raderat, det nmns i nt avsnitt av poden.

Minns inlgget mycket vl. Det bestod bara av "Ina Lundstrm tar den i tvan".

Jag (naturligtvis) rapporterade inlgget fr 0.03 och det raderades fullt riktigt sedan.
Citera
2020-05-23, 07:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Snt tar ni i PM hoppas jag.

Varfr i PM? Det ligger vl i de flestas intresse att f veta vem hon r?
Citera
2020-05-23, 07:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varfr i PM? Det ligger vl i de flestas intresse att f veta vem hon r?

Mjligt, men jag skiter vl i vad som ligger de flestas eller ditt intresse. Vet vem hon r men respekterar att hon vill vara ngorlunda anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in