2020-05-19, 17:19
Medlem
Honeyvoices avatar
Men va? Nu har jag lyssnat igen och denna gngen r det inget tack till patreons. r detta ett sammantrffande haha? Kan Flashback bli mer fetkulig ass?

The truth is out there

Exhibit A ----------> (FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum
Citera
2020-05-19, 18:31
Medlem
Dofternas avatar
Nu har Ina skrivit sitt frsta inlgg p FB, Ett recept p riktig pipparmat.

Berttade det i podden, allts ingen 1.06.
Citera
2020-05-19, 20:47
Medlem
AnOldBeginnings avatar
edit, mste vart blind.

Hr r bilderna fr det mnet scroll-mia snackar om:
(FB) Lurad av mklare vid kp av bostadsrtt - hjlp
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-05-19 kl. 20:50.
Citera
2020-05-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
edit, mste vart blind.

Hr r bilderna fr det mnet scroll-mia snackar om:
(FB) Lurad av mklare vid kp av bostadsrtt - hjlp
Trrkigaste skiten jag hrt, hur orkar folk engagera sig i trden? ocks massa fackord som man inte knner till. Jag lyckades t.o.m genomfra mitt bsta trningspass till detta meningslsa bakgrundsbrus.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-20 kl. 02:27.
Citera
2020-05-20, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Trrkigaste skiten jag hrt, hur orkar folk engagera sig i trden? ocks massa fackord som man inte knner till. Jag lyckades t.o.m genomfra mitt bsta trningspass till detta meningslsa bakgrundsbrus.
Det var vl fantastiskt att de lyckades peppa dig s till den grad att det blev ditt bsta pass! Gissar att det var aggressionen..?

Knns fr vrigt som att det varit mindre engagerat de senaste tv avsnitten. Pinsamt att de ska gra sig lustiga ver PR sju ggr. En gng hade rckt, fr att fastsl deras skadegldje. Nu blir det mer som att det nstan gr fr dem.
Citera
2020-05-20, 11:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det var vl fantastiskt att de lyckades peppa dig s till den grad att det blev ditt bsta pass! Gissar att det var aggressionen..?

Knns fr vrigt som att det varit mindre engagerat de senaste tv avsnitten. Pinsamt att de ska gra sig lustiga ver PR sju ggr. En gng hade rckt, fr att fastsl deras skadegldje. Nu blir det mer som att det nstan gr fr dem.

Paolo-bashen r fr att tillfredsstlla de skna typerna i Facebook-gruppen.
Lgt hngande frukt.

Lyssnade p hela avsnittet igr (andra gngen jag lyckas med det). Str mig p hur de hoppar fram och tillbaka i trdarna vilket ndrar faktiska skeenden i trden.

Lser tio inlgg och sen "och d kommer XXX in I trden och..." nr XCX inlgg egentligen var typ nr tre.
He jer ju sndrninga fejknjoos som en ha lst uppa lokaltidninga!
Citera
2020-05-20, 11:54
Medlem
AbsolutGregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Yeah hller med, vart lite svagare. Fan s dliga grv. Finns ju bra mycket roligare trdar n va de lyckades f fram.
Sista inslaget var rtt roligt dock.
Citera
2020-05-20, 13:24
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Paolo-bashen r fr att tillfredsstlla de skna typerna i Facebook-gruppen.
Lgt hngande frukt.

Lyssnade p hela avsnittet igr (andra gngen jag lyckas med det). Str mig p hur de hoppar fram och tillbaka i trdarna vilket ndrar faktiska skeenden i trden.

Lser tio inlgg och sen "och d kommer XXX in I trden och..." nr XCX inlgg egentligen var typ nr tre.
He jer ju sndrninga fejknjoos som en ha lst uppa lokaltidninga!

Har noterat samma sak. Ibland har jag kollat upp trdarna som de pratar om, och s kan de skilja sig frn vad de har tergett i podden. T.ex. lste Knyckaren ur (FB) Ankbondens egna dikter, Haikus och poesi. och fick det att framst som att hon lst hela dikten, och alla tre skrattade t det abrupta slutet. Men d hade Knyckaren, utan att klargra det, censurerat bort rader som:

h Samma Nielsen, Du gosiga kaninrvs gose-schmosing
Du borde vara min, Du vet det liksom gud. Jag r inte ngon tosing

Oh du tror du r s jvla fin o bra
Men min nve i din fitta skulle du ha
Oh tradiladidadi fuckin DAA!

Bli min knullslav
Du uppfyller alla krav
Kom hit kom hit
s jag kan fylla din mun med min bajskorvsbit.

Akt 5.
P.S I love you: Lick my love pump
*-------------------------------*

A studsistuds A studsistuds A studsistuds.

h Sanna.
Rvknulla dig med en takpanna.
h Sanna h Sanna
h Sanna

Men det r flera gnger s, att de frvrnger de faktiska trdarna och inlggen.
Citera
2020-05-20, 17:27
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Tyckte den var ganska trkig nr jag lste den utan bilder, och ganska trkig i podformat utan bilder.
Lite roligare med bilder.

Men ja, ett snedsteg att ta upp i podformat helt klart, nr den r s beroende av bilder.
Man fattade inte nr TS frklarade. Men man fattade inte bttre nr Mia frklarade.

r bara TS klantighet som r den enda humorn i trden. Resten av trden r bara folk som vill stta sitt fotavtryck i klass med "I was here".
Citera
2020-05-20, 20:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

En av mina absoluta favorittrdar genom alla r p forumet. Maken till rabiat TS som hller p att demolera en bostadsrtt fullstndigt och svnger sig s totalt fel med ord att det blir en oerhrd humor av alltihop. Sjlvklart fick vi bara den enes sida av historien, men det gjorde det nog bara snppet bttre.

Kul ocks att fr andra gngen bli citerad i podden. Nu dessutom med rtt uttal av anvndarnamnet. Bra dr Mia!
Citera
2020-05-20, 21:09
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har noterat samma sak. Ibland har jag kollat upp trdarna som de pratar om, och s kan de skilja sig frn vad de har tergett i podden. T.ex. lste Knyckaren ur (FB) Ankbondens egna dikter, Haikus och poesi. och fick det att framst som att hon lst hela dikten, och alla tre skrattade t det abrupta slutet. Men d hade Knyckaren, utan att klargra det, censurerat bort rader som:

h Samma Nielsen, Du gosiga kaninrvs gose-schmosing
Du borde vara min, Du vet det liksom gud. Jag r inte ngon tosing

Oh du tror du r s jvla fin o bra
Men min nve i din fitta skulle du ha
Oh tradiladidadi fuckin DAA!

Bli min knullslav
Du uppfyller alla krav
Kom hit kom hit
s jag kan fylla din mun med min bajskorvsbit.

Akt 5.
P.S I love you: Lick my love pump
*-------------------------------*

h Sanna.
Rvknulla dig med en takpanna.
h Sanna h Sanna
h Sanna

Men det r flera gnger s, att de frvrnger de faktiska trdarna och inlggen.
Men herregud?!?!? D fr ju helt pltsligt dikten ett lyriskt djup som lyfter den till en klassiker i den svenska prosan.

"Men min nve i fittan skulle du ha", hr ser vi tydligt hur diktaren riktar en skarp kritik mot bde patriarkat och klassamhlle. Naket, rtt och tydligt.

"h Sanna.
Rvknulla dig med en takpanna." Det hr mste vara en referens till Sanna Nielsens efternamn, som bekant r det vanligt med halmtak i Danmark och det hr r en ironisk blinkning till att hon r svensk.

Utan dessa rader r dikten naturligtvis inte alls fullstndig. Intellektuellt ohederligt av dem att skratta t de brottstycken de presenterar och gmma dessa juveler fr sina lyssnare. Skam p er Flashback forever, m alla smutsiga horor pissa p ert porslin.
Citera
2020-05-20, 21:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Men herregud?!?!? D fr ju helt pltsligt dikten ett lyriskt djup som lyfter den till en klassiker i den svenska prosan.

"Men min nve i fittan skulle du ha", hr ser vi tydligt hur diktaren riktar en skarp kritik mot bde patriarkat och klassamhlle. Naket, rtt och tydligt.

"h Sanna.
Rvknulla dig med en takpanna." Det hr mste vara en referens till Sanna Nielsens efternamn, som bekant r det vanligt med halmtak i Danmark och det hr r en ironisk blinkning till att hon r svensk.

Utan dessa rader r dikten naturligtvis inte alls fullstndig. Intellektuellt ohederligt av dem att skratta t de brottstycken de presenterar och gmma dessa juveler fr sina lyssnare. Skam p er Flashback forever, m alla smutsiga horor pissa p ert porslin.
Kan ej terge exakt var Knyckaren brt i sin upplsning av opuset. Men hon borde ha klargjort att det inte var hela verket, utan bara ungefr hlften. Det var bara tur att jag skte upp trden och tittade sjlv med mina egna gon, och d observerade att det fanns en fortsttning. Mnga lyssnare blir p detta sttet systematiskt vilseledda av Flashback Forever.

Dikten i frga fr en grvre ton i dess senare verser som inte terfinns i samma grad i dess brjan. Det r synd nr man frvanskar lyrikerns verk p detta sttet. Det r som att klippa bort den tredje akten ur en frestllning. Som konsument vill man tnjuta hela verket, inte bli snuvad p konfekten och uppleva ett antiklimax. Det r orligt att klippa i upptakten till crescendot.

Nu har lyssnarna ftt en frvrngd syn av skribenten p grund av att Knyckaren tergav en inkorrekt version av skribentens inlgg. Det skulle jag vilja pst r frtal. Ska Flashback Forever likt rovkapitalister sno innehll frn Flashback utan att ge ett re tillbaka, d tycker jag att de tminstone ska terge kllmaterialet p ett korrekt och respektfullt tillvgagngsstt.
Senast redigerad av Run3 2020-05-20 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in