Citat:
Ursprungligen postat av
Memnok
Men herregud?!?!? D fr ju helt pltsligt dikten ett lyriskt djup som lyfter den till en klassiker i den svenska prosan.
"Men min nve i fittan skulle du ha", hr ser vi tydligt hur diktaren riktar en skarp kritik mot bde patriarkat och klassamhlle. Naket, rtt och tydligt.
"h Sanna.
Rvknulla dig med en takpanna." Det hr mste vara en referens till Sanna Nielsens efternamn, som bekant r det vanligt med halmtak i Danmark och det hr r en ironisk blinkning till att hon r svensk.
Utan dessa rader r dikten naturligtvis inte alls fullstndig. Intellektuellt ohederligt av dem att skratta t de brottstycken de presenterar och gmma dessa juveler fr sina lyssnare. Skam p er Flashback forever, m alla smutsiga horor pissa p ert porslin.
Kan ej terge exakt var Knyckaren brt i sin upplsning av opuset. Men hon borde ha klargjort att det inte var hela verket, utan bara ungefr hlften. Det var bara tur att jag skte upp trden och tittade sjlv med mina egna gon, och d observerade att det fanns en fortsttning. Mnga lyssnare blir p detta sttet systematiskt vilseledda av Flashback Forever.
Dikten i frga fr en grvre ton i dess senare verser som inte terfinns i samma grad i dess brjan. Det r synd nr man frvanskar lyrikerns verk p detta sttet. Det r som att klippa bort den tredje akten ur en frestllning. Som konsument vill man tnjuta hela verket, inte bli snuvad p konfekten och uppleva ett antiklimax. Det r orligt att klippa i upptakten till crescendot.
Nu har lyssnarna ftt en frvrngd syn av skribenten p grund av att Knyckaren tergav en inkorrekt version av skribentens inlgg. Det skulle jag vilja pst r frtal. Ska Flashback Forever likt rovkapitalister sno innehll frn Flashback utan att ge ett re tillbaka, d tycker jag att de tminstone ska terge kllmaterialet p ett korrekt och respektfullt tillvgagngsstt.