2020-05-19, 17:19
Medlem
Honeyvoices avatar
Men va? Nu har jag lyssnat igen och denna gången är det inget tack till patreons. Är detta ett sammanträffande haha? Kan Flashback bli mer fetkulig asså?

The truth is out there…

Exhibit A ----------> (FB) Flashback Forever - pod om Flashback Forum
Citera
2020-05-19, 18:31
Medlem
Dofternas avatar
Nu har Ina skrivit sitt första inlägg på FB, Ett recept på riktig pipparmat.

Berättade det i podden, alltså ingen 1.06.
Citera
2020-05-19, 20:47
Medlem
AnOldBeginnings avatar
edit, måste vart blind.

Här är bilderna för det ämnet scroll-mia snackar om:
(FB) Lurad av mäklare vid köp av bostadsrätt - hjälp
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-05-19 kl. 20:50.
Citera
2020-05-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
edit, måste vart blind.

Här är bilderna för det ämnet scroll-mia snackar om:
(FB) Lurad av mäklare vid köp av bostadsrätt - hjälp
Trårkigaste skiten jag hört, hur orkar folk engagera sig i tråden? också massa fackord som man inte känner till. Jag lyckades t.o.m genomföra mitt bästa träningspass till detta meningslösa bakgrundsbrus.
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-05-20 kl. 02:27.
Citera
2020-05-20, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Trårkigaste skiten jag hört, hur orkar folk engagera sig i tråden? också massa fackord som man inte känner till. Jag lyckades t.o.m genomföra mitt bästa träningspass till detta meningslösa bakgrundsbrus.
Det var väl fantastiskt att de lyckades peppa dig så till den grad att det blev ditt bästa pass! Gissar att det var aggressionen..?

Känns för övrigt som att det varit mindre engagerat de senaste två avsnitten. Pinsamt att de ska göra sig lustiga över PR sju ggr. En gång hade räckt, för att fastslå deras skadeglädje. Nu blir det mer som att det nästan går för dem.
Citera
2020-05-20, 11:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det var väl fantastiskt att de lyckades peppa dig så till den grad att det blev ditt bästa pass! Gissar att det var aggressionen..?

Känns för övrigt som att det varit mindre engagerat de senaste två avsnitten. Pinsamt att de ska göra sig lustiga över PR sju ggr. En gång hade räckt, för att fastslå deras skadeglädje. Nu blir det mer som att det nästan går för dem.

Paolo-bashen är för att tillfredsställa de sköna typerna i Facebook-gruppen.
Lågt hängande frukt.

Lyssnade på hela avsnittet igår (andra gången jag lyckas med det). Stör mig på hur de hoppar fram och tillbaka i trådarna vilket ändrar faktiska skeenden i tråden.

Läser tio inlägg och sen "och då kommer XXX in I tråden och..." när XCX inlägg egentligen var typ nr tre.
He jer ju såndärninga fejknjoos som en ha läst uppa lokaltidninga!
Citera
2020-05-20, 11:54
Medlem
AbsolutGregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima

Yeah håller med, vart lite svagare. Fan så dåliga gräv. Finns ju bra mycket roligare trådar än va de lyckades få fram.
Sista inslaget var rätt roligt dock.
Citera
2020-05-20, 13:24
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Paolo-bashen är för att tillfredsställa de sköna typerna i Facebook-gruppen.
Lågt hängande frukt.

Lyssnade på hela avsnittet igår (andra gången jag lyckas med det). Stör mig på hur de hoppar fram och tillbaka i trådarna vilket ändrar faktiska skeenden i tråden.

Läser tio inlägg och sen "och då kommer XXX in I tråden och..." när XCX inlägg egentligen var typ nr tre.
He jer ju såndärninga fejknjoos som en ha läst uppa lokaltidninga!

Har noterat samma sak. Ibland har jag kollat upp trådarna som de pratar om, och så kan de skilja sig från vad de har återgett i podden. T.ex. läste Knyckaren ur (FB) Ankbondens egna dikter, Haikus och poesi. och fick det att framstå som att hon läst hela dikten, och alla tre skrattade åt det abrupta slutet. Men då hade Knyckaren, utan att klargöra det, censurerat bort rader som:

Åh Samma Nielsen, Du gosiga kaninrövs gose-schmosing
Du borde vara min, Du vet det liksom gud. Jag är inte någon tosing

Oh du tror du är så jävla fin o bra
Men min näve i din fitta skulle du ha
Oh tradiladidadi fuckin DAA!

Bli min knullslav
Du uppfyller alla krav
Kom hit kom hit
så jag kan fylla din mun med min bajskorvsbit.

Akt 5.
P.S I love you: Lick my love pump
*-------------------------------*

A studsistuds A studsistuds A studsistuds.

Åh Sanna.
Rövknulla dig med en takpanna.
Åh Sanna Åh Sanna
Åh Sanna

Men det är flera gånger så, att de förvränger de faktiska trådarna och inläggen.
Citera
2020-05-20, 17:27
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Tyckte den var ganska tråkig när jag läste den utan bilder, och ganska tråkig i podformat utan bilder.
Lite roligare med bilder.

Men ja, ett snedsteg att ta upp i podformat helt klart, när den är så beroende av bilder.
Man fattade inte när TS förklarade. Men man fattade inte bättre när Mia förklarade.

Är bara TS klantighet som är den enda humorn i tråden. Resten av tråden är bara folk som vill sätta sitt fotavtryck i klass med "I was here".
Citera
2020-05-20, 20:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

En av mina absoluta favorittrådar genom alla år på forumet. Maken till rabiat TS som håller på att demolera en bostadsrätt fullständigt och svänger sig så totalt fel med ord att det blir en oerhörd humor av alltihop. Självklart fick vi bara den enes sida av historien, men det gjorde det nog bara snäppet bättre.

Kul också att för andra gången bli citerad i podden. Nu dessutom med rätt uttal av användarnamnet. Bra där Mia!
Citera
2020-05-20, 21:09
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har noterat samma sak. Ibland har jag kollat upp trådarna som de pratar om, och så kan de skilja sig från vad de har återgett i podden. T.ex. läste Knyckaren ur (FB) Ankbondens egna dikter, Haikus och poesi. och fick det att framstå som att hon läst hela dikten, och alla tre skrattade åt det abrupta slutet. Men då hade Knyckaren, utan att klargöra det, censurerat bort rader som:

Åh Samma Nielsen, Du gosiga kaninrövs gose-schmosing
Du borde vara min, Du vet det liksom gud. Jag är inte någon tosing

Oh du tror du är så jävla fin o bra
Men min näve i din fitta skulle du ha
Oh tradiladidadi fuckin DAA!

Bli min knullslav
Du uppfyller alla krav
Kom hit kom hit
så jag kan fylla din mun med min bajskorvsbit.

Akt 5.
P.S I love you: Lick my love pump
*-------------------------------*

Åh Sanna.
Rövknulla dig med en takpanna.
Åh Sanna Åh Sanna
Åh Sanna

Men det är flera gånger så, att de förvränger de faktiska trådarna och inläggen.
Men herregud?!?!? Då får ju helt plötsligt dikten ett lyriskt djup som lyfter den till en klassiker i den svenska prosan.

"Men min näve i fittan skulle du ha", här ser vi tydligt hur diktaren riktar en skarp kritik mot både patriarkat och klassamhälle. Naket, rått och tydligt.

"Åh Sanna.
Rövknulla dig med en takpanna." Det här måste vara en referens till Sanna Nielsens efternamn, som bekant är det vanligt med halmtak i Danmark och det här är en ironisk blinkning till att hon är svensk.

Utan dessa rader är dikten naturligtvis inte alls fullständig. Intellektuellt ohederligt av dem att skratta åt de brottstycken de presenterar och gömma dessa juveler för sina lyssnare. Skam på er Flashback forever, må alla smutsiga horor pissa på ert porslin.
Citera
2020-05-20, 21:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Men herregud?!?!? Då får ju helt plötsligt dikten ett lyriskt djup som lyfter den till en klassiker i den svenska prosan.

"Men min näve i fittan skulle du ha", här ser vi tydligt hur diktaren riktar en skarp kritik mot både patriarkat och klassamhälle. Naket, rått och tydligt.

"Åh Sanna.
Rövknulla dig med en takpanna." Det här måste vara en referens till Sanna Nielsens efternamn, som bekant är det vanligt med halmtak i Danmark och det här är en ironisk blinkning till att hon är svensk.

Utan dessa rader är dikten naturligtvis inte alls fullständig. Intellektuellt ohederligt av dem att skratta åt de brottstycken de presenterar och gömma dessa juveler för sina lyssnare. Skam på er Flashback forever, må alla smutsiga horor pissa på ert porslin.
Kan ej återge exakt var Knyckaren bröt i sin uppläsning av opuset. Men hon borde ha klargjort att det inte var hela verket, utan bara ungefär hälften. Det var bara tur att jag sökte upp tråden och tittade själv med mina egna ögon, och då observerade att det fanns en fortsättning. Många lyssnare blir på detta sättet systematiskt vilseledda av Flashback Forever.

Dikten i fråga får en grövre ton i dess senare verser som inte återfinns i samma grad i dess början. Det är synd när man förvanskar lyrikerns verk på detta sättet. Det är som att klippa bort den tredje akten ur en föreställning. Som konsument vill man åtnjuta hela verket, inte bli snuvad på konfekten och uppleva ett antiklimax. Det är oärligt att klippa i upptakten till crescendot.

Nu har lyssnarna fått en förvrängd syn av skribenten på grund av att Knyckaren återgav en inkorrekt version av skribentens inlägg. Det skulle jag vilja påstå är förtal. Ska Flashback Forever likt rovkapitalister sno innehåll från Flashback utan att ge ett öre tillbaka, då tycker jag att de åtminstone ska återge källmaterialet på ett korrekt och respektfullt tillvägagångssätt.
Senast redigerad av Run3 2020-05-20 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in