2020-05-20, 21:52
Medlem
AbsolutGregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Kan ej återge exakt var Knyckaren bröt i sin uppläsning av opuset. Men hon borde ha klargjort att det inte var hela verket, utan bara ungefär hälften. Det var bara tur att jag sökte upp tråden och tittade själv med mina egna ögon, och då observerade att det fanns en fortsättning. Många lyssnare blir på detta sättet systematiskt vilseledda av Flashback Forever.

Dikten i fråga får en grövre ton i dess senare verser som inte återfinns i samma grad i dess början. Det är synd när man förvanskar lyrikerns verk på detta sättet. Det är som att klippa bort den tredje akten ur en föreställning. Som konsument vill man åtnjuta hela verket, inte bli snuvad på konfekten och uppleva ett antiklimax. Det är oärligt att klippa i upptakten till crescendot.

Nu har lyssnarna fått en förvrängd syn av skribenten på grund av att Knyckaren återgav en inkorrekt version av skribentens inlägg. Det skulle jag vilja påstå är förtal. Ska Flashback Forever likt rovkapitalister sno innehåll från Flashback utan att ge ett öre tillbaka, då tycker jag att de åtminstone ska återge källmaterialet på ett korrekt och respektfullt tillvägagångssätt.

Lyrikern?
Crescendo?
Akter och föreställning?

Yo, det är en högstadieelev som skriver hur han vill skinka på Sanna Nielsen. Det är inte Shakespeare.
Citera
2020-05-21, 11:42
Medlem
EnDronts avatar
Tyckte podden var guld, skrattade så jag grät åt vissa delar! Det är också roligt när man känner igen flera av de original de nämner.

För det mesta känns det inte som att de censurerar så mycket heller (utom en del klassiska glåpord från I&I då), vilket gör det bättre. Var rädd att de skulle ha en mycket mer nedlåtande attityd mot Flashback, men detta var ju super. Ska bli kul att följa!
Citera
2020-05-21, 15:42
Medlem
Arthur Dents avatar
Scroll-Mia kan sälla sig till en grupp, inte sålla sig. Detta i en harang om hur Mankan missförtått begreppen.
Citera
2020-05-21, 16:22
Medlem
FedupFlorences avatar
Uppskattar Scroll-Mia mycket i hennes andra jobb. Någon som vet vem hon är så jag kan få det bekräftat? Var det #Philosopher? (Outar inte någon.)
Citera
2020-05-21, 17:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Uppskattar Scroll-Mia mycket i hennes andra jobb. Någon som vet vem hon är så jag kan få det bekräftat? Var det #Philosopher? (Outar inte någon.)

Sånt tar ni i PM hoppas jag.
Citera
2020-05-23, 03:06
Medlem
AbsolutGregers avatar
Fan vilken äckligt ryggdunkande stämning det är i Facebook gruppen.
Citera
2020-05-23, 06:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
Lyrikern?
Crescendo?
Akter och föreställning?

Yo, det är en högstadieelev som skriver hur han vill skinka på Sanna Nielsen. Det är inte Shakespeare.
Allas smak är olika och alla ska man börja någonstans. Även om man skriver på Flashback och inte är Shakespeare så tycker jag att man förtjänar att återges korrekt på ett respektfullt sätt.
Citera
2020-05-23, 06:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon jobbar väl med IT av något slag. 🥰 Vore spännande att få veta mer om henne. ♥️😊
Citera
2020-05-23, 07:16
Medlem
Run3s avatar
Varför är Mia redan UPPTAGEN????? Hon bor redan med denna människa https://imgur.com/5N05KvL Varför är man inte mer tydlig i podden redan från början att man redan är upptagen?? Känns som att de bara försöker locka till sig lyssnare på detta uttänkta sättet... Påminner mig om OK BOOMER-tjejen som också redan hade en partner, och som förlorade en massa följare när hon avslöjade det: https://www.news.com.au/technology/o...9325417f565aa4 Är det därför de är så hemlighetsfulla i Flashback Forever om sina partners?? Flashback Forever-gruppen på Facebook har tydligen över 10 000 medlemmar, och när man tittar där står det att de fått mer än 1000 nya den senaste veckan. Tycker det är fel att de då mörkar sånt här. Tänk vad många lyssnare de har, som kanske inte redan vet. Nu är de uppe på 1607$ per avsnitt: https://www.patreon.com/FlashbackForever Det betyder ju att dom drar in 67 480 kr i MÅNADEN: https://www.wolframalpha.com/input/?...%29+usd+to+sek Snacka om rovkapitalister som utnyttjar sina lyssnare som kanske inte vet bättre.
Citera
2020-05-23, 07:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Knyckare har faktiskt postat ett inlägg i tråden men fick det raderat, det nämns i nåt avsnitt av poden.

Minns inlägget mycket väl. Det bestod bara av "Ina Lundström tar den i tvåan".

Jag (naturligtvis) rapporterade inlägget för 0.03 och det raderades fullt riktigt sedan.
Citera
2020-05-23, 07:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Sånt tar ni i PM hoppas jag.

Varför i PM? Det ligger väl i de flestas intresse att få veta vem hon är?
Citera
2020-05-23, 07:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför i PM? Det ligger väl i de flestas intresse att få veta vem hon är?

Möjligt, men jag skiter väl i vad som ligger de flestas eller ditt intresse. Vet vem hon är men respekterar att hon vill vara någorlunda anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in