2023-07-27, 11:06
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
De tre sk feministerna legitimerar och pushar ju ändå för alla dina åsikter utan att vara explicita. De dominerande narrativen på det politiska Flashback har de hjälpt till att göra mer rumsrena med podcast, show och valprogram. Att du ändå inte visar tacksamhet här är väl bara en del av showen det med, då fortsatt polarisering också är viktigt för att högerpopulismen ska få fäste.

Nämn ett narrativ de pushat till mainstream.
Citera
2023-07-27, 14:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
De tre sk feministerna legitimerar och pushar ju ändå för alla dina åsikter utan att vara explicita. De dominerande narrativen på det politiska Flashback har de hjälpt till att göra mer rumsrena med podcast, show och valprogram. Att du ändå inte visar tacksamhet här är väl bara en del av showen det med, då fortsatt polarisering också är viktigt för att högerpopulismen ska få fäste.
Det enda de pushar är vilka stolpskott som Flashback befolkas av. Lyssnar man på Flashback Forever så får man bilden av att det är ett forum för missanpassade, utvecklingsstörda idioter som delar med sig av sina relationsproblem, bajs-incidenter och drogrus. Flashback Forever är huvudsakligen en podcast för kärringar som vill skratta åt Flashbacks användare.
Citera
2023-07-27, 15:17
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det enda de pushar är vilka stolpskott som Flashback befolkas av. Lyssnar man på Flashback Forever så får man bilden av att det är ett forum för missanpassade, utvecklingsstörda idioter som delar med sig av sina relationsproblem, bajs-incidenter och drogrus. Flashback Forever är huvudsakligen en podcast för kärringar som vill skratta åt Flashbacks användare.

Jag kan förstå att man till en början river av de mest sensationella och udda trådarna/användarna på FB, för att bygga upp en lyssnarbas som återvänder för att få sina garv etc.
Men när man hållt på så länge som tjejerna har gjort nu så kan jag tycka att dom har ett visst ansvar att visa upp Flashback för vad det faktiskt är, nämligen en ganska rättvis representation av den introverta Svenska befolkningen som på det stora hela.
Här finns myyycket vettiga användare, trådstarter, åsikter och personliga erfarnheter som man delar med sig av, bara man silar sig igenom kockofåglarna, högervridna, vänsterblivna och de generella galningarna som skränar högst.

Jag får dock ge dom det, att dessa tjejer har hjälpt till att tvätta bort en del av den där "smutsstämpeln" som flashback dragits med och som vanligt folk har tyckt om forumet, oftast utan att veta varför.
Så tack för det
Citera
2023-07-28, 09:20
Medlem
Hussefars avatar
Lyssnade på Killrådet. Vilken fröjd för öronen det var. Långsammare tempo och lättare att hänga med.

Flashback Forever kan ibland bli lite som att lyssna på Piff och Puff under stark påverkan utav ecstasy. Nog Sverige roligaste pod hur som helst även om Killrådet är i närheten.

Edit: Lite fördomsfullt är det väl oftast sån här skillnad när grabbar/kärringar snackar sinsemellan.
Senast redigerad av Hussefar 2023-07-28 kl. 09:25.
Citera
2023-07-28, 14:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemonDeath

Men i.o.m. att alla tre damerna i podden är militanta feminister, så är det inte speciellt troligt att de någonsin kommer att ta upp vad flashbackarna tycker om feminism.

Många av FF:s fans på social media och i finmedia verkar faktiskt vara tankies eller nyligen ha varit tankies om man kollar lite på hur personerna och kontona förhåller sig till lite olika saker och så där. Det tycker jag är intressantare och säger mer om sammanhanget än vilken sorts feminism FF och deras klägg påstås företräda. Åt vilket håll sparkar en tankie och varför?
Citera
2023-07-28, 14:54
Medlem
Citat:
Många av FF:s fans på social media och i finmedia verkar faktiskt vara tankies eller nyligen ha varit tankies om man kollar lite på hur personerna och kontona förhåller sig till lite olika saker och så där. Det tycker jag är intressantare och säger mer om sammanhanget än vilken sorts feminism FF och deras klägg påstås företräda. Åt vilket håll sparkar en tankie och varför?

Tankie = kommunist.
Citera
2023-07-28, 21:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Tankie = kommunist.

Begreppet tankie avser vanligen en viss typ av Kremlapologeter till vänster. Inte sällan samverkar de med putinister till höger för att gynna Kreml. Andra kännetecken för tankies är whataboutism och westsplaining.

Och FF:s Ina Lundström har ju alltså då jobbat för Filter. Tidningen som startats och drivs av en av Svärjes mest inbitna tankies Mattias ”Björnen kommer” Göransson.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-28 kl. 21:07.
Citera
2023-07-29, 12:34
Medlem
FrankieStubbss avatar
Då jag av en händelse informerats om att dessa bestialiska lesbianer återigen nyttjat mig så som underhållning denna gång i den statliga televisionen den så kallade SVT finner jag det lämpligt att här och nu göra ett uttalande.

Det hela är som man brukar säga förlåtet men på intet sätt glömt.

Jag själv i egenskap av att vara just jag ger härmed mitt godkännande att dessa imbecilla stintor begagnar sig av vad jag skrivit utan att rättsliga åtgärder följer.

Mvh
Citera
2023-07-31, 14:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
En hel del brudar i FFs mansfria facebookgrupp har blivit kränkta av poddens rasistiska, funkofobiska och antisemitiska jargong.

https://imgur.com/a/8znE8fI

Tror ni de kommer ta till sig av kritiken?

Hade jag varit tvungen att umgås i sådana kretsar hade jag skjutit mig själv för länge sedan, men att observera dem på håll är ganska underhållande.

Jaha ja, det blåstes väl åtminstone initialt upp en bubbla kring podden. Bland annat så startades trådar här och grupper på Facebook där såväl podden, poddens stjärnor, forumet och forumets användare sedan kom att diskuteras på olika nivåer av tydlighet.

Lite udda är det kanske att ha en specifik facebookgrupp för kvinnlig publik, men det är ju knappast det mest anmärkningsvärda i sammanhanget. Det kan förmodligen fungera som en bra förevändning för att kunna ha flera grupper på samma tema. Ju mer desto bättre tänker väl vissa, och så fläskar de på.

Efter hårdlanseringen på sociala plattformar har hyllningarna i finmedia de senaste åren inte direkt lyst med sin frånvaro och det är fortfarande i princip enbart stående ovationer. Inte heller så har public service snålat när det gäller att pumpa in skattepengar i Ina Lundström AB, Emma Knyckare AB & Scroll-Mia AB. Mest i Ina Lundström AB verkar det dock som.

Avsaknaden av seriös granskning eller kritik har varit kännetecknet när projektet uppmärksammats och recenserats av den svänska kultur- och nöjesjournalistiken. Har någon farit illa av verksamheten så rör det sig ju ändå bara om anonyma representanter för trasproletariatet här på Flashback eller andra plattformar, och de problem som rör legitimering av de förhärskande narrativen på forumet har enkelt kunnat kringgås då de tre poddmakarna har försetts med en image av att vara duktiga sk ”PK-feminister” med förankring i ”vänstermedia” osv.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-31 kl. 14:07.
Citera
2023-07-31, 18:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badpojken1245
Har lyssnat på alla avsnitt av Flashback forever och fått många skratt varav en del fastnat i strupen. Frispråkiga är dom tre damerna och totalt utan några hämningar..... trodde jag tills jag lyssnade på det senaste avsnittet som lades ut den 9 februari.
Fram tills dess har man skrattat hejdlöst åt inlägg som driver med judar, pensionärer, nazister, bögar, feminister, kriminella osv. Knyckare gör till och med om en schlager till en nidvisa om Estonias drunkningsoffer som hon sjunger med emfas och alla skrattar lyckligt och högljutt. Inga begränsningar och det kan jag ta om det gäller som princip. Men.... det finns ett ämne som trion inte kommer att beröra berättade man i avsnittet. Man har lovat (vem är oklart) att ALDRIG nämna tråden om en uppstoppad same. Där går tydligen gränsen. Det vore intressant att höra vad andra tycker om det.

Den uppstoppade lyckades de ge mycket uppmärksamhet här i tråden utan att läsa upp något om i podden då alltså, eller? Annars kan man ju se det som att ”nämna det man inte ska nämna” som ett omnämnande i sig som just uppmuntrar till medryckande diskussion i andra kanaler. Det verkar ju ha blivit resultatet här då många tydligen fann uppgiften om tråden om den uppstoppade synnerligen underhållande.

Mkt intressant att backa och se lite vad som tagits upp i detta vidriga projekt.
Senast redigerad av Yayoi 2023-07-31 kl. 18:21.
Citera
2023-07-31, 22:22
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
En hel del brudar i FFs mansfria facebookgrupp har blivit kränkta av poddens rasistiska, funkofobiska och antisemitiska jargong.

https://imgur.com/a/8znE8fI

Länken innehåller bl.a detta inlägg, enligt uppgift från den nu stängda Facebookgruppen:

”Senaste dagarna har jag lyssnat på äldre avsnitt, som kom ut innan jag upptäckte podden, och fick lov att stänga av när Emma sjöng om vad nazister gjort med/av judar…
Det var ju inte ens ett inlägg utan eget påhitt, alltså riktigt illa i min bok.”
Citera
2023-08-01, 02:07
Medlem
Jenny9s avatar
Har totalt missat denna podden (och alla andra poddar, har inte börjat lyssna på podcasts än) Men har fått denna rekommenderad två gånger nu från två olika personer med bra smak. Är den fortfarande igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in